Har stortrua på de kommende fullengderne til Execration og Gorguts.
Death Metal anno 2012
Jeg vil ha et band som høres ut som en miks av Cause Of Death (Obituary), Pieces (Dismember) og Spiritual Healing (Death).
Mye bra forslag der, Lothar. Diskutere videre over grillings idag?
Portal knuser, men de er i en helt egen, unik liga.
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Diskord og Execration er de enste jeg kan komme på som blander oldschool ripin' men noe inoativt og unikt, i en rå, organsik pakke.
Ellers trur jeg Bastard Priest, Morbus Chron, Grave Misasma, Invidious, Maim, Morbo, Funebrarum, Swallowed, Krypts osv kommer til å gjøre superbe ting i fremtiden!
Unconsecrated - Unconsecrated Cemetery / Dark Awakening kanskje.
Burial Invocation - Rituals of the Grotesque
Horrendous - Sweet Blasphemies (demo)
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.
Om man er ute etter noe orginalt, så kan man egentlig bare drite i det. Svært lite av metalen som kommer idag som er så mye orginalt.
At Morbid Angel aldri kommer til å bli som før er vel eldgammel nytt, men så lenge de klarer å komme med noe bra, er det viktigst.
Men selv personlig har jeg omtrent aldri høye forhåpninger når band kommer med nye skiver, da kan man fort bli j***a skuffet. Bedre å ha lave forhåpninger og kanskje heller bli positivt overrasket.
-
- Poser
- Mood:
tyand wrote:Jeg vil ha et band som høres ut som en miks av Cause Of Death (Obituary), Pieces (Dismember) og Spiritual Healing (Death).
Mye bra forslag der, Lothar. Diskutere videre over grillings idag?
Du vil party like it's 1990? Da er det bare å sjekke ut alt av band gitt ut på selskap som Dark Descent, Detest, Me Saco Un Ojo, Blood Harvest, Nuclear Winter, Memento Mori.
Må jobbe sent i dag, men er gjerne med på grilling en dag med det første, ja Nuclear BBQ party!
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo
"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."
Min oppskrift er å ta seg en grundig pause fra Death Metal i 6-7 år, så er det friskt og fett igjen når du kommer tilbake. Utviklinga er der, men går så sakte at du først ser den etter noen år. Funka 92-98 i alle fall!
-
- Belieber
- Mood:
Pompel wrote:Tja, man har jo alltids Dead Congregation, Sonne Adam, Obliteration og Necros Christos. Men disse faller vel på sett og vis inn under 'retro', da
Har iblant jævlige vansker med å falle for Death som ikke faller inn under dette stempelet. Resultatet blir at man ofte bare ikke gidder sjekke ut nye band.
-
- Poser
- Mood:
Noen rykende ferske album ute som virker lovende:
Vanhelgd - Church of Death:
Miasmal - Miasmal:
Feral - Dragged to the Altar
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo
"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."
-
- Rocker
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
mye sjit ute å går om dagen, levetiden på nye deathskiver er jævli lav.
men noen band er inne på noe, mange nevnt her, legger til diskord, obscura og laethora
Har inntrykk av at mange unge band starter med å gi ut et hyperteknisk debutalbum der de skal overgår sine helter og som låter helt for j****g fisk, for så å finne ut nøyaktig hvorfor de gamle er eldst og tøffere enn de noensinne vil bli. Da oppløses de eller roer ned og begynner å lage skikkelige låter.
Det lages altfor mye stressmetal.
"Stressmetal"....det er f**n meg det jeg skal kalle den nye vinen.
-
- Rocker
- Mood:
mantorgath wrote:mye sjit ute å går om dagen, levetiden på nye deathskiver er jævli lav.
men noen band er inne på noe, mange nevnt her, legger til diskord, obscura og laethora
+1
Nocturnal Blood - menne er vel ikke direkte death metal.. hmm... jaja..
(Siste death metal skiva jeg handlet var Incubus - det falt jeg jævleig for..menne er fra 1990).
-
- Rocker
- Mood: