Ny låt slippes i morra!
http://www.roadrunnerrecords.com/news/D ... 23075.aspx
Beste studioplata til Dream Theater?
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kan ikke si at jeg var dødsimponert over denne låta, fikk litt halvveis Octavarium-feeling av den og det lover ikke bra....
Forhåpentligvis har de låter langt bedre enn denne å vise til når skiva slippes....?!
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Likte låta godt. Fint med mer fokus på prog, og mindre fokus på kjipe Metallica-riff. Refrenget var dog litt slapt.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
Topic author - Poser
- Mood:
Haha, gjort HELT bevisst, det der.
Nye skiva er for øvrig bestilt, nok en gang i super-limited-ultra-giga-mega-diehard-fanboy-edition-box.
-
- Poser
- Mood:
Sjekka ut et par trommesoloer fra Mangini på youtube i går, tatt fra årets DT-konserter.
Rå trommis! Trodde ingen var like bra som Portnoy i den sjangeren, men her har nok mr Portnoy møtt sin overmann.
-
- Belieber
- Mood:
Da var konsert i Norge bekreftet!
Kjøpte skiva i dag. Ikke veldig imponert etter en runde. Håper den vokser.
Tja, hva skal en si?
For det første syns jeg det er synd at bandet for alvor dyrker låt-progoppvisning-låt-avsluttende proggalskap som hovedoppskrift i de lengre komposisjonene, noe jeg syns gir låtene et preg av forutsigbarhet.
Dream Theater var alltid gode til å inkorporere uforutsigbare elementer inn i en reell låtstruktur, men nå syns jeg de kjører veldig safe med temmelig like vers og refreng, mens den sanne utforskningstrangen blir dyttet vekk i små bolker her og der.
For det andre er det ganske mye fyllstoff å spore. De rolige låtene Far From Heaven og Beneath The Surface slår meg foreløpig som forferdelig kjedelige og unødvendige.
Etter tre runder syns jeg de kunne kuttet ned skiva til seks spor, og fjernet de to nevnte låtene, samt Break Me Up, Break Me Down. For det er utvilsomt de lengste komposisjonene som virkelig byr på godt materiale.