Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

VoldtektsbĂžlgen i Norge

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Reagerer mest pĂ„ alle disse "TĂžsemarsjene" og "SlutWalks" som organiseres i Oslo om dagen. Jeg stĂžtter hensikten, men det GÅR an Ă„ vĂŠre litt mer saklig? ForĂžvrig mener jeg ogsĂ„ at man kan ta en og annen forhĂ„ndsregel. De gangene jeg spaserer alene hjem fra byen ser jeg for meg Ă„ bli ranet og hevet pĂ„ fjorden rett som det er. SlĂ„ fĂžlge med noen, om det sĂ„ bare er til nĂŠrmeste taxiholdeplass. Liker ikke helt den holdningen som sier at man skal kunne gjĂžre, si og oppfĂžre seg akkurat som man vil bare fordi man kan. Det virker provoserende for meg.

Ellers: jeg synes sevfÞlgelig voldtekt er en fryktelig greie, og ei dame i bobledress og stÞvler midt i januar skal selvsagt ikke klandres for noe som helst. Men det er merkelig ofte disse voldtekssakene dukker opp om sommeren og det gÄr kanskje an Ä tenke seg om to ganger fÞr man velger det minste man har i skapet og setter ut pÄ ferd midt pÄ natta i all ensomhet. just sayin'. "Fordi jeg kan"..tsk.

Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

Emperoar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Emperoar »

Tomas wrote:

Jeg er litt skeptisk til Ä bruke enkeltskjebner som generelt grunnlag. Om jeg finner en som ikke fikk livet Þdelagt av voldtekt, har jeg da veiet opp for hun som fikk det? Neppe. Det er nok litt mer komplisert enn som sÄ.

Bare sÄnn for Ä klarere, slik at jeg ikke har misforstÄtt deg;
det du sier er at du trenger mer bevis for at voldtekt har alvorlige konsekvenser?

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

Ikke rart samfunnet gÄr til h*****e nÄr folk flest tror det er noe som heter "forhÄndsregler".

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Angelgrinder wrote:

Reagerer mest pĂ„ alle disse "TĂžsemarsjene" og "SlutWalks" som organiseres i Oslo om dagen. Jeg stĂžtter hensikten, men det GÅR an Ă„ vĂŠre litt mer saklig?

Jeg synes dette er helt greit som generelt tiltak. Men en av disse kom i stand som reaksjon mot Ă©n voldtektshelg ved Akerselva, og da kan man jo ha litt takt og tone og spĂžrre seg om et blodferskt voldtektsoffer nĂždvendigvis Ăžnsker Ă„ ha en 'Slutwalk' arrangert til ĂŠre for seg.

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Angelgrinder »

Porcus wrote:
Angelgrinder wrote:

Reagerer mest pĂ„ alle disse "TĂžsemarsjene" og "SlutWalks" som organiseres i Oslo om dagen. Jeg stĂžtter hensikten, men det GÅR an Ă„ vĂŠre litt mer saklig?

Jeg synes dette er helt greit som generelt tiltak. Men en av disse kom i stand som reaksjon mot Ă©n voldtektshelg ved Akerselva, og da kan man jo ha litt takt og tone og spĂžrre seg om et blodferskt voldtektsoffer nĂždvendigvis Ăžnsker Ă„ ha en 'Slutwalk' arrangert til ĂŠre for seg.

Tenker mer pÄ at de burde vurdere noen mer saklige navn pÄ disse marsjene.

Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

Merkelig diskusjon, trodde alle var enige i at overfallsvoldtektene er noe vi mÄ fÄ bukt med, samtidig som det er smart Ä ta sine forholdsregler nÄr en er pÄ byen.

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Mood:
Korea North

Post by kattpiss »

Rune K wrote:

Ikke rart samfunnet gÄr til h*****e nÄr folk flest tror det er noe som heter "forhÄndsregler".

Er jeg folk flest nÄ? Uansett, la merke til at det hÞrtes galt ut, kom bare ikke pÄ det rette ordet, men regnet med folk flest skjÞnte meningen og lot det gÄ umerket forbi. Men fint at det er det du henger deg opp i i en diskusjon som dette.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Runar wrote:

Det blir tatt altfor lett pÄ voldtekt og det mÄ det bli slutt pÄ og vi mÄ angripe problemer ved roten.

For meg ser det ikke slik ut. Om man tar Screamforumet som representativt ser man jo at man absolutt ikke tar for lett pÄ det. Det er en utbredt enighet her om at voldtekt er en f******a uting som bÞr bekjempes sÄ godt det lar seg gjÞre.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Emperoar wrote:
Tomas wrote:

Jeg er litt skeptisk til Ä bruke enkeltskjebner som generelt grunnlag. Om jeg finner en som ikke fikk livet Þdelagt av voldtekt, har jeg da veiet opp for hun som fikk det? Neppe. Det er nok litt mer komplisert enn som sÄ.

Bare sÄnn for Ä klarere, slik at jeg ikke har misforstÄtt deg;
det du sier er at du trenger mer bevis for at voldtekt har alvorlige konsekvenser?

Nei, jeg er fullstendig klar over at voldtekt kan ha store konsekvenser. Like sikkert som at det ikke nÞdvendigvis mÄ ha sÄ store konsekvenser som i det tilfellet du linket til. Det er ikke noe forsÞk fra min side Ä bagatellisere det pÄ noe som helst vis.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Runar wrote:

Du har et seriÞst problem med at du bare avfeier seriÞse problemer med klisjesvar og tenÄrings-sarkasme.

For ordens skyld; jeg har virkelig ikke noe problem med dette. Eller at du synes det er klisjéaktig tenÄringsvrÞvl.

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

kattpiss wrote:
Rune K wrote:

Er jeg folk flest nÄ? Uansett, la merke til at det hÞrtes galt ut, kom bare ikke pÄ det rette ordet, men regnet med folk flest skjÞnte meningen og lot det gÄ umerket forbi. Men fint at det er det du henger deg opp i i en diskusjon som dette.

Neida, du er ikke folk flest, alle sier det. Til og med Tenebres, som ellers fÞrer sofistikert norsk sprÄkbruk.

Men det er en uting, og jeg tror oppriktig at korrekt sprÄkbruk bidrar til lavere kriminalitet.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Tomas wrote:
Runar wrote:

Det blir tatt altfor lett pÄ voldtekt og det mÄ det bli slutt pÄ og vi mÄ angripe problemer ved roten.

For meg ser det ikke slik ut. Om man tar Screamforumet som representativt ser man jo at man absolutt ikke tar for lett pÄ det. Det er en utbredt enighet her om at voldtekt er en f******a uting som bÞr bekjempes sÄ godt det lar seg gjÞre.

Det sier seg selv at det er det her pÄ forumet. FÞrst og fremst er det stort sett bare nordmenn her, for det andre er det bare de som engasjerer seg mot voldtekt som skriver i en slik trÄd. Om du bruker Screamforumet som representativ for resten av samfunnet sÄ er Devil Norges stÞrste og mest populÊre band.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Runar wrote:

Om du bruker Screamforumet som representativ for resten av samfunnet sÄ er Devil Norges stÞrste og mest populÊre band.

Jeg trodde det var Ghost.

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

NĂ„ skal vi ikke foregripe begivenhetene med maks tre Ă„r.

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Dette blir vel typisk ja takk, begge deler ting.
Man mÄ forbedre seg mtp Ä ta samt straffe voldtektsmenn skikkelig, men hver enkelt mÄ samtidig ta personlig ansvar for Ä sikre seg selv.

Fellesnevneren pĂ„ kriminelle er at de gir blanke i lover og regler samt andre folks rettigheter, og frem til kriminelle ikke eksisterer mĂ„ man forholde seg til det. Å ha rett er en fattig trĂžst nĂ„r ting har gĂ„tt galt.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

EnBedrovetLaks
Belieb
Belieb
Mood:

Post by EnBedrovetLaks »

For de som liker tall og statistikk er denne rapporten grei.

.-- . .- .-. . --- -. .-.. -.-- .. -. .. - - --- --. . - .-.. .- .. -..

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Skumleste gjennom. Mer enn nok av provoserende uttalelser der, sÄ jeg fÄr vel ta meg tid til Ä lese den grundigere med tiden.

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Rune K wrote:

Dette.

-

GÄ pÄ google.no, sÞk pÄ "alle overfallsvoldtekter", kun det. Artig!

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

EnBedrovetLaks wrote:

For de som liker tall og statistikk er denne rapporten grei.

Fant den som nedlasting ogsÄ:
https://www.politi.no/vedlegg/lokale_ve ... g_1309.pdf

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

TheUnborn wrote:
Rune K wrote:

Dette.

Det han mener er at det ville vÊrt bedre om folk visste at det het "forholdsregler" og ikke "forhÄndsregler".

Locked Previous topicNext topic