Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Bombeeksplosjon i regjeringskvartalet og massakre pÄ UtÞya

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Gorgar
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gorgar »

Porcus wrote:
Gorgar wrote:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7724498

AltsÄ er det 46 som fremdeles er savnet. Hele Þya er saumfart, sÄ de fleste av disse ligger nok dessverre pÄ bunnen av Tyrifjorden...

HĂ„per da virkelig at de 46 er inkludert i dem man har funnet men ikke identifisert :?

Vi fÄr hÄpe det, men det er nok en del som ikke klarte svÞmmeturen. Flere har sagt at de la pÄ svÞm, men mÄtte snu fordi de kjapt innsÄ at det ville vÊre en sikker dÞd.

NÄr det gjelder advokaten sÄ var jeg nok for kvass i uttalelsen i gÄr. Dette er selvsagt en jobb som mÄ gjÞres, og det kan umulig vÊre lett. HÄper folk skjÞnner at han kun er der for Ä gjÞre jobben og at han pÄ ingen mÄte stÞtter det jÊvelen har gjort.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Tarmsaft
Beli
Beli
Mood:

Post by Tarmsaft »

Helt j****g absurd er det. Kjenner to som ble skutt, heldigvis overlever den ene av dem (ligger pÄ UllevÄl). Det er kanskje ikke bevisst fra Breiviks side, men ved Ä angripe en sommerleir med delegater fra alle landets fylker nÄr tragedien enda lenger inn i enda flere personers daglige liv. Kjenner at det blir vanskelig Ä bruke ord om denne katastrofen.

Wet socks are uncool.
www.myspace.com/insanityperfected

Valdemar
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Valdemar »

Kondolerer.

Det va jultrefÊst i Nord-Sjona. Cubakrisen va pÄ det heitaste, sÄ kommunistan satt i snyskavlan og Ät oppvarma tÞrrfesk.

King_P
Belieber
Belieber
Mood:

Post by King_P »

gnombob wrote:
DOH wrote:
PsychoDad wrote:
gnombob wrote:
DOH wrote:
gnombob wrote:

MÄ ogsÄ si jeg er imponert over Eskil Pedersen, leder for AUF. SÄpass ung, og samtidig sÄpass rolig og behersket. Regner med det brygger et enormt raseri og en vanskelig sorg pÄ innsiden av denne ungen mannen.

Hadde jeg vÊrt han, sÄ hadde jeg fÞlte meg lite hÞy i hatten av Ä vÊre pÄ fÞrste bÄt bort fra Þya. Klandrer ham selvsagt ikke for det, men hvis jeg hadde vÊrt leder, sÄ hadde jeg hatt rimelig dÄrlig samvittighet for det.

Vel, hva skulle han ha gjort? Spilt helt? Dette er lederen for AUF. Det er en politisk ungdomsorganisasjon. Hadde dette vÊrt en troppssjef i militÊret eller en kaptein pÄ et skip, sÄ skulle jeg vÊrt enig. Og jeg tviler ikke pÄ at han har dÄrlig samvittighet, selv om man bÞr holde seg for god til Ä fordele skyld/oppgaver i en slik situasjon i ettertid.

Hr. Doh sa vel ikkje meir enn at han ikkje hadde fÞlt seg hÞg i hatten etter Ä ha rÞmt Þya fÞrst og ingenting om at han burde ha blitt igjen. Eg synes han gjorde rett i Ä rÞmme nÄr han kunne, men trur og, i likheit med Doh, at han ikkje har noko god kjensle etter Ä ha gjort nettopp det.

Ja, du skjÞnte hva jeg mente. AltsÄ det var jo 14-Äringer der, og etter det jeg har skjÞnt til og med yngre unger enn det, og da vil jeg tro, uavhengig av skyteepisoden, at man som leder av hele greia, fÞler et visst ansvar overfor i hvert fall de under 18.

Ingen av oss kjenner den situasjonen han var i der og da, eller vet hvordan noen av oss ville reagert selv, og jeg sier ikke at han burde blitt igjen, evt. for Ä prÞve Ä hjelpe de andre med f.eks. Ä finne dekning/komme seg pÄ bÄter etc, jeg bare sier at hvis jeg var ham, sÄ ville de tankene gÄtt rimelig heftig i huet mitt i etterkant.

Det kan vi absolutt enes om. Jeg leste nok ditt innlegg litt satt pÄ spissen.

Da er jeg enig og. Har sett j***a mange som faktisk mente det pÄ nett i dag, sÄ jeg overragerte nok litt. Makan.

Duvende bryster.

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:

Post by _Antarath_ »

Øl wrote:
Porcus wrote:

Forsvareren forklarer seg:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 182902.ece

MĂžkkafolk som trakasserer ham fordi han gjĂžr en jobb for rettsvesenet.

Tipper det er oppretta ei hatgruppe mot han pÄ Facebook allereie.

"Vi sÄ syns att UtÞya-svine ikke burde fÄ ha n fÄrsvarer!"

Sukk

Fant bare Ă©n gruppe om Lippestad og den heter Til stĂžtte for Geir Lippestad

Edit: pluss en svensk trollegruppe med 2 medlemmer; Vrf ska Geir Lippestad försvara Anders Behring Breivik ?

King_P
Belieber
Belieber
Mood:

Post by King_P »

http://i51.tinypic.com/iyfons.jpg

Herregud. Et av de verste/ekleste bildene jeg har sett fra situasjonen, ihvertfall fra mitt stÄsted.

Duvende bryster.

Valdemar
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Valdemar »

Fy f**n i h*****e. Da var det bare Ă„ takke farvel til den nattesĂžvnen.

Det va jultrefÊst i Nord-Sjona. Cubakrisen va pÄ det heitaste, sÄ kommunistan satt i snyskavlan og Ät oppvarma tÞrrfesk.

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:

Post by _Antarath_ »

Å fy f**n... frþs nedover hele ryggen

Det gjorde jeg ogsÄ over sitatet til en av de overlevende i et CNN intervju; "If one man can show so much hate, think how much love we all can show together".

Notre_Pere
Infant
Infant
Mood:

Post by Notre_Pere »

Er det bare jeg som synes hele opplegget lukter svidd og psykologisk thriller, som enda bare er halvspilt? Er helt i konspirasjonsmodus nÄ.

FÄr smÄtt assosiasjoner til filmen Seven. Ispedd noen Illuminati-teorier og nostalgisk okkupasjonstid-stemning

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:

Post by _Antarath_ »

King_P wrote:

Herregud. Et av de verste/ekleste bildene jeg har sett fra situasjonen, ihvertfall fra mitt stÄsted.

Å fy f**n...aldri har et bilde gjort Ă„ mye inntrykk pĂ„ meg som det bildet..

Valdemar
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Valdemar »

Notre_Pere wrote:

Er det bare jeg som synes hele opplegget lukter svidd og psykologisk thriller, som vi enda bare er halvspilt? Er helt i konspirasjonsmodus akkurat nÄ.

FÄr smÄtt assosiasjoner til filmen Seven. Ispedd noen Illuminati-teorier og nostalgisk okkupasjonstid-stemning

Jeg skal vĂŠre helt enig i at det er helt vanvittig surrealistisk og at det det fĂžles ut som en kjip j***a drĂžm.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Notre_Pere wrote:

Er det bare jeg som synes hele opplegget lukter svidd og psykologisk thriller, som enda bare er halvspilt? Er helt i konspirasjonsmodus nÄ.

Nei, denne fruktkaken her har ogsÄ noe sprelske teorier pÄ gang:

LaRezNar wrote:

i've seen this before, looks likeï»ż a staged terrorist attack

It all seems staged, you see soldiers and reporters already on the scene? Thoseï»ż white drapes at the bottom of the affected building clearly seems like a barricade for something, it looks like construction barricades it's funny how they are at the right spot where the explosion happened. Looks to be a massive explosion in the upper building that destroyed the foundation and flipped a car! Who has that kind of firepower? most militaries.. i highly doubt this is a muslim act but a government act

To get the people stressing on a terrorist situation and looking for answers.. well the government will give them an answer and say it's islamic terrorism just like how they fooled the American public on 9/11 that it was a genuine islamic attack. To rile up the people under patriotism,ï»ż to negatively impact a group of people to suppress productivity and a beautiful and happy life. You see at the beginning everyone was happy, but the government doesn't want that, so they do this.

Vi fÄr satse pÄ at det blir like mange idiotiske konspirasjonsteorier nÄ som det var etter 9/11 og mÄnelandingen.

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Admiral NOX »

Runar wrote:

Vi fÄr satse pÄ at det blir like mange idiotiske konspirasjonsteorier nÄ som det var etter 9/11 og mÄnelandingen.

Folk er allerede godt i gang. Bortsett fra the usual suspects (Mossad osv) sÄ er dette min favoritt sÄ langt:

Maarit M. Hanssen wrote:

OPERASJON OSLO er CIA verk. Det opprinnelige og biologiske Anders Behring Breivik ble mind controllert som 16-Ă„ring. Han ba da sin biologiske far bryte kontakten med ham fordi Anders skulle da Ă„ flytte til USA. Bare etter noen dager i USA eller i Norge med ” informert samtykke ” ble han drept og det ble laget en biologisk klone av ham ved hjelp av teknologien, som CIA har byttet til seg fra negative aliens. Klonen, med AndersÂŽsitt utseende og minnebank etablerte seg i Norge i Anders`sin familie, som egentlig ikke kjente ham igjen helt, men aksepterte ham som Anders. Anders-klonen, som utfĂžrte sprengningen av regjeringsbyggene og utfĂžrte massakren pĂ„ UtĂžya er en robott. Han er uhyre farlig mens han lever ( jeg synes virkelig synd pĂ„ politifolk ). Hans gjerning i Norge , i Europa og i hele verden er ikke over enda, siden han ble ikke skutt og drept av beredskapstroppen pĂ„ UtĂžya fredag ettermiddag.
Annen skyter pÄ UtÞya som ble sett av noen fÄ andre vitnere var egentlig en alienshologram, en uhyre som benyttet helt utrolig komplisert biologisk teknologi. Han kom som fra lÞse luften, skjÞt nÞkkelvitnene og bare forsvant i lÞse luften.
OPERASJON OSLO var/er ( det er ikke avsluttet enda siden ” Anders ” lever enda ) CIAs startskudd pĂ„ en ny fase i ” krigen mot terror/islam “.
Bare en hĂ„ndfull av norske tjenestemenn er klar over sannheten. NĂ„vĂŠrende justisminister Knut Storberget er et av dem. Statsminister Stoltenberg vet bare om noen fĂ„ detaljer i need to know – basis.
Denne informasjonen er fra ytterst hemmelig kilde. Jeg Ăžnsker Ă„ gjenta og si fra til norsk politi og pĂ„talemyndighet/ hans forsvarer at ” Anders ” er uhyre farlig mens han er i livet.
Please, translate this to english !!!

Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

Valdemar
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Valdemar »

Admiral NOX wrote:
Runar wrote:

Folk er allerede godt i gang. Bortsett fra the usual suspects (Mossad osv) sÄ er dette min favoritt sÄ langt:

Maarit M. Hanssen wrote:

OPERASJON OSLO er CIA verk. Det opprinnelige og biologiske Anders Behring Breivik ble mind controllert som 16-Ă„ring. Han ba da sin biologiske far bryte kontakten med ham fordi Anders skulle da Ă„ flytte til USA. Bare etter noen dager i USA eller i Norge med ” informert samtykke ” ble han drept og det ble laget en biologisk klone av ham ved hjelp av teknologien, som CIA har byttet til seg fra negative aliens. Klonen, med AndersÂŽsitt utseende og minnebank etablerte seg i Norge i Anders`sin familie, som egentlig ikke kjente ham igjen helt, men aksepterte ham som Anders. Anders-klonen, som utfĂžrte sprengningen av regjeringsbyggene og utfĂžrte massakren pĂ„ UtĂžya er en robott. Han er uhyre farlig mens han lever ( jeg synes virkelig synd pĂ„ politifolk ). Hans gjerning i Norge , i Europa og i hele verden er ikke over enda, siden han ble ikke skutt og drept av beredskapstroppen pĂ„ UtĂžya fredag ettermiddag.
Annen skyter pÄ UtÞya som ble sett av noen fÄ andre vitnere var egentlig en alienshologram, en uhyre som benyttet helt utrolig komplisert biologisk teknologi. Han kom som fra lÞse luften, skjÞt nÞkkelvitnene og bare forsvant i lÞse luften.
OPERASJON OSLO var/er ( det er ikke avsluttet enda siden ” Anders ” lever enda ) CIAs startskudd pĂ„ en ny fase i ” krigen mot terror/islam “.
Bare en hĂ„ndfull av norske tjenestemenn er klar over sannheten. NĂ„vĂŠrende justisminister Knut Storberget er et av dem. Statsminister Stoltenberg vet bare om noen fĂ„ detaljer i need to know – basis.
Denne informasjonen er fra ytterst hemmelig kilde. Jeg Ăžnsker Ă„ gjenta og si fra til norsk politi og pĂ„talemyndighet/ hans forsvarer at ” Anders ” er uhyre farlig mens han er i livet.
Please, translate this to english !!!

Det der kan da vel ikke vĂŠre seriĂžst ment?

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

_Antarath_ wrote:
King_P wrote:

sÞk "dead children" pÄ google... DER har du sjokkerende bilder som setter seg pÄ hjernen.

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Valdemar
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Valdemar »

Morkenstubbe wrote:
_Antarath_ wrote:
King_P wrote:

sÞk "dead children" pÄ google... DER har du sjokkerende bilder som setter seg pÄ hjernen.

Eh. Hva f**n har egentlig det med saken Ä gjÞre? At du ikke lar deg affisere av et bilde som detaljert viser konsekvensen av det som foregikk ute pÄ UtÞya og dermed mÄ sÞke opp bilder av dÞde barn pÄ Google forteller vel heller noe om din egen psyke. Din j***a idiot.

Ukjent
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Ukjent »

For et feigt og patetisk menneske han er.

Livet er kort til Ă„ bli surt

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Gruer meg til foreldre begynner Ä ringe inn for Ä si opp mobilabonnementene til ungdommene fra UtÞya. Klart kjipeste i denne jobben er nÄr foreldre mÄ si opp pga barna deres dÞdsfall.. :(

Image

fantomas
Poser
Poser
Mood:

Post by fantomas »

Affen wrote:

Hah, fy f**n. Ei "venninne" som sendte meg invite til Facebook-gruppa "Steng dÞrene for morderen pÄ mandag!! Shut the courtroom doors on Monday!" flere ganger p Ärad. NÄr jeg avslo for 3. gang, tok hun kontakt pÄ chatten, og lurte pÄ "hvorfor i h*****e jeg ikke ville stÞtte denne saken". Svarte at for det fÞrste gidder jeg ikke melde meg inn i alskens grupper pÄ fb, for det andre vil ikke ei facebook-gruppe vÊre avgjÞrende for en sÄnn sak, og for det tredje kunne jeg godt tenke meg Ä se og hÞre hva denne fyren faktisk har Ä si, og se hvordan denne galningen er. Da svarte hun "fy f**n affen, d er sÄnne som deg som gjÞr at en sÄnn tragedie kan skje!!!! nyskjerige folk som lar sÄnne drittsekker ture fram!!!! du er jo ogsÄ medlem i fremskritspartiet som han sÄ du mener jo det samme din j***a rasist....!!!!!!!!!!!!!!!!!!" - og sÄ sletta hun meg fra vennelista fÞr jeg rakk Ä slette henne. Fy f**n for ei latterlig holdning...

Man kan ikke forvente at alle har et rasjonelt syn og forstÄr seg pÄ irrganger og snirkler i et Äpent demokrati dessverre. Ganske krenkende mot deg, men du har selvsagt rett, og good riddance av en "venn" slik jeg ser det.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

fantomas wrote:
Affen wrote:

Hah, fy f**n. Ei "venninne" som sendte meg invite til Facebook-gruppa "Steng dÞrene for morderen pÄ mandag!! Shut the courtroom doors on Monday!" flere ganger p Ärad. NÄr jeg avslo for 3. gang, tok hun kontakt pÄ chatten, og lurte pÄ "hvorfor i h*****e jeg ikke ville stÞtte denne saken". Svarte at for det fÞrste gidder jeg ikke melde meg inn i alskens grupper pÄ fb, for det andre vil ikke ei facebook-gruppe vÊre avgjÞrende for en sÄnn sak, og for det tredje kunne jeg godt tenke meg Ä se og hÞre hva denne fyren faktisk har Ä si, og se hvordan denne galningen er. Da svarte hun "fy f**n affen, d er sÄnne som deg som gjÞr at en sÄnn tragedie kan skje!!!! nyskjerige folk som lar sÄnne drittsekker ture fram!!!! du er jo ogsÄ medlem i fremskritspartiet som han sÄ du mener jo det samme din j***a rasist....!!!!!!!!!!!!!!!!!!" - og sÄ sletta hun meg fra vennelista fÞr jeg rakk Ä slette henne. Fy f**n for ei latterlig holdning...

Man kan ikke forvente at alle har et rasjonelt syn og forstÄr seg pÄ irrganger og snirkler i et Äpent demokrati dessverre. Ganske krenkende mot deg, men du har selvsagt rett, og good riddance av en "venn" slik jeg ser det.

Ja det tenker jeg og. Jeg sÞrger ikke. Men jeg blir provosert over en del "venner" som tydeligvis bare har hengt seg opp i at fyren hadde vÊrt med i FRP, og innbiller seg at dette er noe FRP stÞtter. VÄkna i dag til fÞlgende melding i innboksen pÄ Facebook:

ser du nÄ Ässen folk du stÞtter? meld deg ut av frp om du vil vÊre min venn ellers vil jeg slette vennskapet. jeg vil ikke vÊre venn med breiviks partifeller.

Ærlig talt!? Svarte bare at han fĂ„r heller slette meg da, om han ikke har skjĂžnt mer enn som sĂ„...

Image

Locked Previous topicNext topic