Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Bombeeksplosjon i regjeringskvartalet og massakre på Utøya

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Merkevareekspert Christian Sinding i Brand Consulting sier til E24 at Behring Breiviks fascinasjon for Lacoste er skadelig for merkevarenavnet.

http://www.dagbladet.no/2011/07/30/nyhe ... /17488061/

Godt å se media begynner å normalisere seg og presenterer sine sedvanlige ikke-saker

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Mr. Wildside wrote:

Lars Von Trier angrer:

http://www.dagbladet.no/2011/07/30/nyhe ... /17496391/

På Breiviks nå stengte profil på Facebook figurerte Dogville som nummer tre på listen over hans yndlingsfilmer, og selv kan von Trier ifølge Politiken få øye på likhetene mellom blodbadet på Utøya og filmens sluttscener.

  • Jeg har vanvittig dårlig samvittighet for å tenke på at Dogville, som ellers i mine øyne er en av mine mest vellykkede filmer, skulle ha vært en slags dreiebok for ham. Det er skrekkinngytende, sier von Trier.

Hva blir det neste, at skaperne av WoW og Call Of Duty, MW2 skal begynne å angre?
Kan fort bli en h*****e lang liste av angrende folk etter hvert.

:?

Vi har vel lært nå at Trier er flinkere med bilder enn han er med ord. Så vil ikke ta hans utsagn for bokstavelig.

Men jeg vil tippe de jentene han har hatt sex med angrer ganske bra for tiden. Det må være en fæl følelse.


User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Det er mange som har sagt at for å forhindre at noe sånt skjer igjen må vi møte folk med lignende meninger med åpenhet og debatt i stedet for å stenge de ute. Har de som har foreslått dette i det hele tatt prøvd å debattere med folk med sånne meninger? Jeg skal ikke si at alle er som eksempelet jeg kommer med nå, men de jeg har diskutert med har det ikke vært noen grunn til å diskutere med. De har bestemt seg for å mene noe, og nekter å høre på noe som helst. Du kan presentere hva f**n du vil, hvis de ikke er enig i det er det propaganda som ikke er verdt papiret det er skrevet på.

Hvordan diskuterer man saklig med sånne folk? Det går ikke.
Folk kan rope så mye de vil etter diskusjon og åpenhet, jeg gidder ikke bruke krefter på å diskutere med idioter.

Og jeg vil presisere at det er masse problemer med innvandringen i de fleste land i europa i dag, men fram til de som roper høyest er villig til å diskutere seriøst HVA som er problemet i stedet for "de er undermennesker, de må ut for at vi skal få det så bra som vi hadde det før" ser jeg på pjattet om mer åpenhet og diskusjon som rimelig latterlig.

Livet er kort til å bli surt

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Jeg har tenkt på det samme, og hvis man ser på hvordan vi her på forumet(uten sammenligning forøvrig) reagerer på rare\teite innlegg fra hverandre ser man jo at det er vanskelig å bare bite ting i seg for å være tolerant.

En annen ting er jo om ABB ikke hadde gjort dette om han fritt hadde fått spre meningene sine fra stortingssalen eller med ropert på Karl Johan.
For realiteten er jo at uansett hvor mye man slipper dem til i debatten vil de jo ikke få viljen sin, og takk for det.

Når det er sagt, vi kan vel alle prøve å bli mer tolerante, i alle retninger.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Affen wrote:
Kjellvete wrote:

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5684654.ece Ser ut som om dataspillene blir syndebukken her. Går også ut fra at de samme butikkene har fjernet cd-ene til Bøksle

Vet det har vært nevnt før, men d***n så glad jeg er for at han ikke hørte på metal!

Bøksle sang på minnekonserten i dag. Lurer på om Mayhem hadde fått samme behandling

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

66drummer
Be
Be
Posts: 4
Joined: 08 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 66drummer »



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

66drummer wrote:

Janei, det er jo klart...

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Terr ... 46923.html

Han burde ikke kreve så mye i det hele tatt.


User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Conan wrote:
66drummer wrote:

Janei, det er jo klart...

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Terr ... 46923.html

Han burde ikke kreve så mye i det hele tatt.

Lista over kva Breivik burde eller ikkje burde ha gjort byrjer å bli riiimeleg lang, trur megalomane tullekrav er å sjå som ein fotnote.

You treat your step-mother with respect, Pantera!


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Øl wrote:
Conan wrote:
66drummer wrote:

Janei, det er jo klart...

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Terr ... 46923.html

Han burde ikke kreve så mye i det hele tatt.

Lista over kva Breivik burde eller ikkje burde ha gjort byrjer å bli riiimeleg lang, trur megalomane tullekrav er å sjå som ein fotnote.

Snart kommer vel lista over hva han ikke rakk.


User avatar

66drummer
Be
Be
Posts: 4
Joined: 08 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 66drummer »

Conan wrote:
Øl wrote:
Conan wrote:
66drummer wrote:

Janei, det er jo klart...

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Terr ... 46923.html

Han burde ikke kreve så mye i det hele tatt.

Lista over kva Breivik burde eller ikkje burde ha gjort byrjer å bli riiimeleg lang, trur megalomane tullekrav er å sjå som ein fotnote.

Snart kommer vel lista over hva han ikke rakk.

Den er vel allerede her? Slottet, AP kontoret osv.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

66drummer wrote:
Conan wrote:
Øl wrote:
Conan wrote:
66drummer wrote:

Janei, det er jo klart...

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Terr ... 46923.html

Han burde ikke kreve så mye i det hele tatt.

Lista over kva Breivik burde eller ikkje burde ha gjort byrjer å bli riiimeleg lang, trur megalomane tullekrav er å sjå som ein fotnote.

Snart kommer vel lista over hva han ikke rakk.

Den er vel allerede her? Slottet, AP kontoret osv.

Ja det er sant, men blir sikkert lengre.


User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

66drummer wrote:

Janei, det er jo klart...

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Terr ... 46923.html

Lengre artikkel her: http://www.dagbladet.no/2011/07/30/nyhe ... /17501342/

Det blir stadig mer klart hvorfor politiet ikke ønsker å offentliggjøre enkelte av Anders Behring Breiviks krav.

Etter det Dagbladet kjenner til skal Breivik i avhørene ha stilt krav om at kongehuset skal abdisere og regjeringen gå av.

[...]

Fredag ble Behring Breivik avhørt i ti timer. Der skal han ha bedt om at Stoltenberg og hans regjering gikk av. I bytte skulle politiet få opplysninger om planleggingen og utførelsen av terrorangrepet 22. juli.

Kravet ble imidlertid ikke innvilget.

Det ble heller ikke kravene om egen pc med tilgang til hans eget manifest. Breivik skal ha fått innfridd mindre spesielle krav.

  • Han har fått oppfylt noen forholdsvis uskyldige ting, som matpreferanser, sier politiadvokat Pål-Fredrik Hjort Kraby til Dagbladet.

Enkelte av kravene har vært så spesielle og urimelige at Hjort Kraby har omtalt dem som; - Umulige og oppfylle.

De mest absurde kravene ønsker politiet ikke en gang å kommentere. Dette i respekt for de pårørende etter terrorangrepet og Utøya-massakren fredag 22. juli.

Blir spennende å se hva rettspsykiatrene sier. Fyren er nok splitter pine gal.

Duvende bryster.

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Fredag ble Behring Breivik avhørt i ti timer. Der skal han ha bedt om at Stoltenberg og hans regjering gikk av. I bytte skulle politiet få opplysninger om planleggingen og utførelsen av terrorangrepet 22. juli.

Kravet ble imidlertid ikke innvilget.

:D

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Daffen
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 16 Jan 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Daffen »

Vi vet stort sett det meste vi trenger om utførelsen og planleggingen. uansett så kan vi jo bare lyve og si at Stoltenberg & Harald har gått av, det er ikke som om ABB får sjekket fakta der'n sitter.

Splitter pine holder ikke. Han er atskillig mer gal enn det


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

evilbanana wrote:

Fredag ble Behring Breivik avhørt i ti timer. Der skal han ha bedt om at Stoltenberg og hans regjering gikk av. I bytte skulle politiet få opplysninger om planleggingen og utførelsen av terrorangrepet 22. juli.

Kravet ble imidlertid ikke innvilget.

:D

Hahaha, dette her er jo helt på Ribba-nivå.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Daffen wrote:

uansett så kan vi jo bare lyve og si at Stoltenberg & Harald har gått av, det er ikke som om ABB får sjekket fakta der'n sitter.

Haha. Poeng.


User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Advokaten er jo med på avhør, og hadde ikke tillatt det.

Duvende bryster.

User avatar

Daffen
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 16 Jan 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Daffen »

Bør gå greit sålenge advokaten må forholde seg til klientens virkelighet..

Kan virke som Gro bør takke treg oslotrafikk samt en trafikkulykke for at hun ikke ble beskutt
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslo ... d=10088927

Må være den mest betydningsfulle trafikkulykken på lang tid..


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Nå har Coop og Platekompaniet fjernet voldelige dataspill, og Kristin Halvorsen hauser oppunder på nasjonal tv.

Nå melder jeg meg f**n meg ut av samfunnet, med mindre noen med vett i huet tar til motmæle snart. Hysteri! Dette er altså den nye åpenheten de snakker om i praksis.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

DOH wrote:

Nå har Coop og Platekompaniet fjernet voldelige dataspill, og Kristin Halvorsen hauser oppunder på nasjonal tv.

Nå melder jeg meg f**n meg ut av samfunnet, med mindre noen med vett i huet tar til motmæle snart. Hysteri! Dette er altså den nye åpenheten de snakker om i praksis.

Ifølge platekompaniet så er det bare utvalgte butikker som har fjernet de for en viss periode. Se også Årets idiottråd.


Locked Previous topicNext topic