MĂ„tte nesten hĂžre samplene og det var omtrent akkurat det jeg venta. HĂžres stort sett helt greit ut, men det er ingenting som utmerker seg noe sĂŠrlig. Skal ihvertfall gi den en sjanse.
Edguy
Basert pÄ sniklytten fra den nye skiva, virker dette som ekstrem resirkulering nok en gang, og da mest fra "Rocket ride" og de nye Avantasia skivene. Et steg fram iforhold til foregÄende makkverk er det dog. Men forventningene mine er ikke videre store angÄende dette nye albumet..
Jeg setter lett Avantasia foran Edguy i disse dager, og det pga utvalget vokalister. Sammet komponerer mye bra materiale, men lÄtene gjÞr seg best med feks Lande eller Hartmann bak mikrofonen. Et helt album kun med Sammet som vokalist er og blir en slitsom affÊre.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
KjÞpte Robin Hood-singelen, og den lover bra! Bestilt skiva, men ikke fÄtt den ennÄ. Plukka for Þvrig fram Tinnitus Sanctus igjen for litt sida, for fÞrste gang siden den kom, og den er jo ei kanonskive! Sinnsykt mye bedre enn jeg huska. Gleder meg LITT til den nye, ja.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Dette var jaggu en positiv overraskelse og en klar opptur fra den kjedelige forrige skiva. Selvsagt et stykke opp til kvaliteten til og med Hellfire Club, men dette er muligens den beste skiva siden. Merka meg et par lÄter som ikke var all verden og som gjerne kunne vÊrt droppa for ei kortere og mer konsistent skive, men det er uansett nok av gode lÄter her. Blir nok flere runder her, ja.
Diamonds And RĂžst
Ikke videre imponert over nye skiva, bedre enn forrige selvsagt men milevis langt bak album som "TOS", "hellfire..." og "rocket ride".
Skiva hemmes litt av at Sammet nok en gang overvurderer seg selv vokalmessig, noe man blant annet hÞrer nÄr han skal synge sÞrstatsrock i "Pandoras box" og tungrock i "Faces in the darkness". Men saken er vel den at man skal synge med den stemmen man har, og det gjÞr Tobi, selv om det blir noe masete her og der.
Denne gangen synes jeg bandet fungerer best under de kjappeste lÄtene, "Breathe" og "The arcane guild" er effektive melodiÞse godbiter som man lett hÞrer er signert Edguy. OgsÄ "Rock of cashel" fungerer bra, kanskje skivas beste lÄt. Det episke bidraget, "Behind the gates to the midnight world" har noen sterke partier men refrenget drar lÄta ned noe j****g.
Alt i alt en ok affĂŠre av Edguy, noe bra, noe anonymt og noe pinlig, men utvilsomt bedre enn forrige flause.
-
- Belieb
- Mood:
En million ganger bedre enn siste til Maiden. Bra skive, pÄ samme hÞyde som siste til Helloween.
-
- Poser
- Mood:
Inntrykket etter en to-tre gjennomhÞringer er at Sammet har skjerpa seg betraktlig siden Þresusplata, og leverer ei gjennomfÞrt god skive. Det er mye her som lÄter veldig Edguy, ingen overraskelser akkurat, men det er vel egentlig bare en bra ting. Som alltid er vokalen til sjefen noe av det jeg liker minst med bandet, men det er ikke verre enn at man overlever..
Skal hĂžres mer fremover denne.
Helt Älreit pÄ fÞrsteinntrykket. Liker utviklinga bandet har hatt stilmessig, men lÄtmessig er ikke de par siste like bra som de foregÄende etter at bandet utviklet seg i en mer hard rock orientert retning. Synes karrieretoppen til bandet er Hellfire Club.
-
- Poser
- Mood:
Skiva har nÄ fÄtt de fÞrste tre rundene og forelÞbig er jeg veldig fornÞyd. Rock Of Cashel er favoritten sÄlangt.
-
- Poser
- Mood:
Har nylig kjÞpt The Singles og liker "B" sporene veldig godt. Sammet er jaggu en talentfull lÄtskriver.