Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

NORSK HEAVY METAL...

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Jack in the Box, anyone?


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Thunderbear wrote:

Jack in the Box, anyone?

Heavy metal? JITB er da mye mer grunge, ikke så ulikt Alice In Chains.

Image

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Jeg tror det er nok å skrive "rare private metal" i auksjonsbeskrivelsen på ebay nå om dagen, så presses prisen lett over $100. Den skiva er vel ikke all verden, om jeg husker riktig. Har aldri hatt den sjøl

"Even s***n wears leather"

User avatar

Helle
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Helle »

Hørte på et spor i sted. Det er absolutt ikke verdt den prisen med mindre man samler bare for å samle.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Jeg har den sjøl. Ikke altfor imponerende nei.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
Thunderbear wrote:

Jack in the Box, anyone?

Heavy metal? JITB er da mye mer grunge, ikke så ulikt Alice In Chains.

Tja, reinspikka Grunge er det så definitivt ikke - skal dog vedgå at de har noen likhetstrekk med Alice In Chains! Husker godt et intervju med Frode tilbake på 90-tallet hvor han svarte på spørsmål om hva slags musikk de spilte hvor han responderte; "Heavy Metal med vorter og hale"

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Marken wrote:

...ER STORT SETT RÆVA.

Nye Thunderbolt-skiva er et unntak.

Demoen og førsteskiva er best 8)

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

tyand wrote:
Marken wrote:

...ER STORT SETT RÆVA.

Nye Thunderbolt-skiva er et unntak.

Demoen og førsteskiva er best 8)

Og hvem spilte på dem? :D

Demoen har jeg ikke hørt, men første skiva er absolutt brukbar, ja. Sisteskiva er likevel best.


User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Demoen og førsteskiva består av undertegnede, Tony J. Frank J. Vegard W. og Håvard G og Morten E. Bare Tony som er igjen nå

Sisteskiva virker fin den, men har bare hørt gjennom skiva én gang.

Godt Thunderstemning på fjorårets smått legendariske julebord:

Image

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.


Topic author
doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

FRACTURE fra Telemark har endel bra. Snart kommer de med ny skive igjen, denne gangen med ny vokalist.

Sjekk ut låta Apple of eden på siden deres,rå gitarsolo på den låta. Digger låta!

http://www.reverbnation.com/fracture


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Hvis alt går som det skal, kommer det etter hvert, ikke bare en, men to kule saker på norsk heavy metal i Scream. Kule, i hvert fall for de som har hengt med en stund.



Topic author
doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Kult!


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Vi får se om du blir nøgd!



Aeturnus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 04 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aeturnus »

doomed wrote:

FRACTURE fra Telemark har endel bra. Snart kommer de med ny skive igjen, denne gangen med ny vokalist.

Sjekk ut låta Apple of eden på siden deres,rå gitarsolo på den låta. Digger låta!

http://www.reverbnation.com/fracture

Synes "Dominate And Overload" er veldig fet og Apple Of Eden er en av favorittene på skiva. Men ble litt skuffet da jeg fant ut at Tie Me Down ikke var med. Har sett bandet to ganger i Trondheim og den låta har virkelig vært solid begge gangene.
Er også spent på den nye skiva. Har sjekket litt på youtube og det virker som at han nye vokalisten virkelig vet hva han driver med!

Får trøste meg med denne versjonen av låta til den evt. kommer i studio versjon.

D'OH!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Aeturnus wrote:
doomed wrote:

FRACTURE fra Telemark har endel bra. Snart kommer de med ny skive igjen, denne gangen med ny vokalist.

Sjekk ut låta Apple of eden på siden deres,rå gitarsolo på den låta. Digger låta!

http://www.reverbnation.com/fracture

Synes "Dominate And Overload" er veldig fet og Apple Of Eden er en av favorittene på skiva. Men ble litt skuffet da jeg fant ut at Tie Me Down ikke var med. Har sett bandet to ganger i Trondheim og den låta har virkelig vært solid begge gangene.
Er også spent på den nye skiva. Har sjekket litt på youtube og det virker som at han nye vokalisten virkelig vet hva han driver med!

Får trøste meg med denne versjonen av låta til den evt. kommer i studio versjon.

De var ikke helt fornøyd med hvordan låta ble i den studioversjonen, så den ble spart og vil bli flikka på til den er slik de vil ha den!

Du har fått med deg at de har fått oppvarmingsjobben for Communic på John Dee den 7 Okt.? :wink:

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3


Aeturnus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 04 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aeturnus »

Lynchomaniac wrote:
Aeturnus wrote:
doomed wrote:

FRACTURE fra Telemark har endel bra. Snart kommer de med ny skive igjen, denne gangen med ny vokalist.

Sjekk ut låta Apple of eden på siden deres,rå gitarsolo på den låta. Digger låta!

http://www.reverbnation.com/fracture

Synes "Dominate And Overload" er veldig fet og Apple Of Eden er en av favorittene på skiva. Men ble litt skuffet da jeg fant ut at Tie Me Down ikke var med. Har sett bandet to ganger i Trondheim og den låta har virkelig vært solid begge gangene.
Er også spent på den nye skiva. Har sjekket litt på youtube og det virker som at han nye vokalisten virkelig vet hva han driver med!

Får trøste meg med denne versjonen av låta til den evt. kommer i studio versjon.

De var ikke helt fornøyd med hvordan låta ble i den studioversjonen, så den ble spart og vil bli flikka på til den er slik de vil ha den!

Du har fått med deg at de har fått oppvarmingsjobben for Communic på John Dee den 7 Okt.? :wink:

Jo da, det har jeg fått med meg. Surt med avstand og jobb den helga. Skulle svært gjerne ha sett både Communic og Fracture. Hadde vært fett om de tok turen opp til trøndelag og gjorde en konsert der også.

D'OH!

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Fra det ene til det andre; Hvilken TNT-skive er det som det ryktes har trommemaskin? ...og ekte cymbaler, eller noe i den duren. Anyone? Husker jeg leste om dette for mange år siden, men finner ikke noe info på nett.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Ikke sikker, men det gikk vel rykter om at trommene på Tell No Tales-låten ikke var lagt av Dahl...uten at jeg vet det 100%.

SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

yngve wrote:

Ikke sikker, men det gikk vel rykter om at trommene på Tell No Tales-låten ikke var lagt av Dahl...uten at jeg vet det 100%.

Det det som ikke er programmert er det andre enn Dahl som spiller, mener dog bestemt at det meste er programmert - og hva Tell No Tales låta angår har vel Diesel aldri vært i stand til å spille den :wink:

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Locked Previous topicNext topic