Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Animals as Leaders

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Animals as Leaders

Post by fantomas »

Hørte nettopp Animals as Leaders, et band jeg ikke hadde hørt om før. Type eklektisk progmetall med mye instrumental. Slapp S/T-plate i 2009 tror jeg.. Var faktisk rimelig hørbart og fengende, noe progmetall ikke akkurat har flust av.. Also: Neger i prog? Ja faktisk! 8)

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


Soliloquy
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 18 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Soliloquy »

Animals as Leaders er knall, det - Tosin Abasi spiller på 8 strenger alldeles utmerket. Det gjør også hans "kollegaer" i Scale the Summit .

Oppdaga nettopp at begge disse banda er fjerna fra Spotify (må vel handle da!) men man finner et annet såkalt "math metal" band der i form av Canvas Solaris. "The Atomized Dream" fra dem er ganske bra.


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Tosin Abasi er vel dagens 14-år gamle sparesveisgitaristars store idol, og eg kan skjønne det, for han er passe god. Han er vel og ein av hovedgrunnane til at 8-strengsgitarar har blitt såpass populære. Musikken er ikkje noko for meg, men eg kan skjønne at det appellerer til Limp Bixit-/Meshuggah-fanboys.


User avatar

Topic author
fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

PsychoDad wrote:

Musikken er ikkje noko for meg, men eg kan skjønne at det appellerer til Limp Bixit-/Meshuggah-fanboys.

Jo takk for den du.. :x (har dog bare hørt plata ei gang..)

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

Må få skaffet meg nye plata, forje var helt sinnsyk rå. j****g deilig å høre på når en kun er ute etter noe instrumentalt og ikke noe jalla vokal. Skjønner ikke at noen kan like prog. og mislike det her.

Animals as Leaders - Song of Solomon:
http://www.youtube.com/watch?v=KqUPhN-gsH8


User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Får ikke helt fot for disse.


User avatar

Sabizz
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sabizz »

Tidvis genialt, men stort minus med trommemaskin på skivene. Men har hørt mye på dette, bevares. Inspirerende!


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Digger negere, og da selvsagt Tosin Abasi. Clit Commander. Tidvis genialt, som nevnt. Nye skiva skuffer foreløpig, men må gi den noen runder til.


User avatar

Mister Melby
Be
Be
Posts: 4
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mister Melby »

Sabizz wrote:

Tidvis genialt, men stort minus med trommemaskin på skivene. Men har hørt mye på dette, bevares. Inspirerende!

Bare trommemaskin på førsteskiva. Det er den godeste Navene Koperweis (Animosity, Fleshwrought) som spiller trommer på weightless.


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Og i metronom-metall er uansett trommisane vanligvis så tighte at det er ingen som høyrer forskjell på trommemaskin eller menneske.


User avatar

Sabizz
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sabizz »

Mister Melby wrote:
Sabizz wrote:

Tidvis genialt, men stort minus med trommemaskin på skivene. Men har hørt mye på dette, bevares. Inspirerende!

Bare trommemaskin på førsteskiva. Det er den godeste Navene Koperweis (Animosity, Fleshwrought) som spiller trommer på weightless.

Mulig han har lagt noen spor, og de har juksa digitalt som mange andre, men...
...Fra forrige skive. Han er for slapp til å ha spilt på siste skiva, rett og slett. Hvis ikke han har blitt ti ganger bedre, da. Hvem vet!?
Min kommentar står inntil videre


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Hvis Misha Mansoor er involvert i skive nr 2 så tipper jeg e-drums e.l. Gjør det temmelig lett å fikse på.


Locked Previous topicNext topic