IfÞlge bistandsadvokat Nina Braathen Hjortdahl er den typiske reisen en tur fra VÄgÄ til Oslo og tilbake - med én overnatting pÄ hotell.
- De overnattet pÄ samme hotellrom og det er snakk om mange reiser, sier Braathen Hjortdahl.
Forsvarer Mette Yvonne Larsen kontrer med fĂžlgende fantastiske svar:
Jeg kjenner ikke til alle detaljene rundt turene. Hvis de har delt rom, er det vel fordi hun har vĂŠrt som en slags datter for ham, det trenger ikke vĂŠre noe mystisk i det, sier Larsen.
Haha, yeah right. Vi er flere pÄ jobb her med tenÄringsdÞtre, og ingen anser det som normalt at jenta vil overnatte pÄ samme rom som en "farsfigur".
Jeg synes forsvareren refererer til et underlig utvalg av tekstmeldingene. Det er verre meldinger enn dette, for Ă„ si det slik, sier bistandsadvokat Nina Braathen Hjortdahl.
Hva er innholdet i dem?
De bÊrer preg av Ä vÊre kjÊrlighetserklÊringer, skrevet pÄ en mÄte som ikke er vanlig Ä sende til barn.
Hvordan reagerte du da du leste dem?
Herregud. Det var det jeg tenkte, svarer Braathen Hjortdahl.
"Herregud" hÞres ut som en mer Êrlig reaksjon enn "Husk at vi lever i en moderne verden der tekstmeldinger suser frem og tilbake i stor fart. à uttrykke at man er glad i noen, er ikke utidig.". Tror ikke jeg som far hadde satt veldig pris pÄ om min datter fikk kjÊrlighetserklÊringer pÄ SMS fra en voksen mann, gitt.
Forsvareren stÄr fast ved at tekstmeldingene er helt ordinÊre.
- Husk at vi lever i en moderne verden der tekstmeldinger suser frem og tilbake i stor fart. Ă uttrykke at man er glad i noen, er ikke utidig. Det finnes ikke seksuelle undertoner i noen av meldingene, sier Larsen.
Hun Þnsker Ä presisere at bilder som er funnet pÄ ordfÞrerens mobiltelefon ikke viser straffbare forhold. Flere skal vÊre tatt av hans kone, ifÞlge Larsen.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10039383
Er det nÄ man skal heve seg over kommentarer som "typisk AP-folk", eller skal man synke ned pÄ samme nivÄ som mine politiske motstandere og bare fyre lÞs?