Spiser det jeg har lyst pÄ. Tenker ikke pÄ at ting skal vÊre sÄ j****g sunt, men tror jeg spiser sunnere enn mange til tross for det. Drikker mye Cola, sikkert en liter om dagen. Sykler i stedet for Ä ta buss, gÄr i stedet for Ä kjÞre bil, trener en gang i blant og liker Ä gÄ i fjellet. OgsÄ har jeg gode gener.
Trening og kosthold
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Apropos kosthold dere:
Mandag 24.10, kl. 16.15-18.00 kommer Professor Michael Richards fra
Department of Archaeology, Durham University - en av dagens ledende
forskere innen isotop-analyser - og holder en forelesning om "The
evolution of human diets". Sted: Auditorium U40 i underetasjen i Domus
Theologica, Blindernveien 9.
Dette lavkarbogreiene argumenterer jo ikke sjelden med at det er "steinalderkostholdet", sÄ kanskje han har noe Ä si om det?
Ukjent wrote:Spiser det jeg har lyst pÄ. Tenker ikke pÄ at ting skal vÊre sÄ j****g sunt, men tror jeg spiser sunnere enn mange til tross for det. Drikker mye Cola, sikkert en liter om dagen. Sykler i stedet for Ä ta buss, gÄr i stedet for Ä kjÞre bil, trener en gang i blant og liker Ä gÄ i fjellet. OgsÄ har jeg gode gener.
Er det ikke du som konstant kjefter pÄ feite folk for at det er deres egen skyld at de er tjukke?
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
LCHF (hater betegnelsen "lavkarbo"), relativt strikt i halvannet Ă„r (siden April 2010), stort sett inntil 20-25 gram KH om dagen, noen ganger mindre, noen ganger mer.
Gikk ned 28kg (106,5 til 78) og 2 t-skjorte stÞrrelser de fÞrste 7-8 mÄnendene og har holdt vekta siden da, og er fornÞyd med det, selvom jeg sikkert kunne tatt av 10 kg til uten at det hadde gjort noe.
I motsetning til det mange kritikere av en sÄ strikt variant bruker som argument, synes jeg det er lekende lett Ä opprettholde. Det sosiale aspektet er vel det jeg merker mest, men har lÊrt meg kunsten Ä gi litt f**n.
I GOT STRAIGHT EDGE! Kulinarisk variant.
Burde trent, men Ä vise meg pÄ et helsestudio er ca. like aktuelt som Ä vise meg pÄ et raveparty. Men en spinningssykkel og manualsett burde stÄ pÄ innkjÞpslista, strengt tatt.
Udunpute wrote:Ukjent wrote:Spiser det jeg har lyst pÄ. Tenker ikke pÄ at ting skal vÊre sÄ j****g sunt, men tror jeg spiser sunnere enn mange til tross for det. Drikker mye Cola, sikkert en liter om dagen. Sykler i stedet for Ä ta buss, gÄr i stedet for Ä kjÞre bil, trener en gang i blant og liker Ä gÄ i fjellet. OgsÄ har jeg gode gener.
Er det ikke du som konstant kjefter pÄ feite folk for at det er deres egen skyld at de er tjukke?
Det er meg.
Udunpute wrote:Ukjent wrote:Spiser det jeg har lyst pÄ. Tenker ikke pÄ at ting skal vÊre sÄ j****g sunt, men tror jeg spiser sunnere enn mange til tross for det. Drikker mye Cola, sikkert en liter om dagen. Sykler i stedet for Ä ta buss, gÄr i stedet for Ä kjÞre bil, trener en gang i blant og liker Ä gÄ i fjellet. OgsÄ har jeg gode gener.
Det er en pinlig presis generalisering. Selvsagt finnes det Downs syndrom og negroid C mesomorph i hver sin ende av spekteret.
Aslak wrote:Burde trent, men Ä vise meg pÄ et helsestudio er ca. like aktuelt som Ä vise meg pÄ et raveparty. Men en spinningssykkel og manualsett burde stÄ pÄ innkjÞpslista, strengt tatt.
Nei.
Kroppen din skriker antakelig etter stĂžttemuskulatur. Drit i bicepsen og kondisen, det bĂžr komme i andre rekke. Styrke tilpasset din nye vektklasse burde vĂŠre fĂžrste prioritet.
-
- Belieber
- Mood:
Kan fÄ til mye morsomt med et manualsett da.
edit: http://nhi.no/trening/videoer/styrkeovelser/
Jeg har vÊrt sÄ heldig at for 450 kroner i Äret sÄ har jeg fÄtt medlemskap i bedriftsidrettslaget til jobben og tilgang til et fullt operativt treningsrom i kjelleren, med masse artig ting jeg kan finne pÄ.
Rimelig sunt kosthold. Sett bort i fra kjÞttdeig én gang i uka, gÄr det i kyllingfilét, laks to ganger i uka, svinekjÞtt og en eller annen biff. GrÞnt til alle mÄltider og én frukt pr. dag. Trener moderat, men planlegger Ä steppe opp og kjÞre i gang pÄ treningssenter, da motivasjonen begynner Ä svikte.
NÄr det er sagt kvier jeg meg ikke for Ä spise <<<GoDiZ=D=D><i eller noe ferdigdrit i ny og ne. RÞyker ogsÄ som jeg skulle dÞ imorgen. Alkohol drikker jeg sÄ godt som aldri dog.
Helseskremselen og de 650 ernÊringsekspertene har nok tatt ballegrep pÄ en del av oss.
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Been thanked: 2 times
Man kan gjÞre mye med manualer, men hvis man har plass er benk med mulighet for skrÄ rygg og stativ sÄ man fÄr tatt knebÞy det beste. Da fÄr man tatt alle baseÞvelsene og kan fylle pÄ med det man gidder.
What I am, what I want, I'm only after death
-
- Belieber
- Mood:
Jeg har benk med skrÄrygg, men ikke stativ til knebÞy, det er begrenset med hvor mye jeg fÄr plass til i en 3-roms pÄ 66 kvm. Men det hjelper at jeg fikk glidd inn i bedriftsidrettslaget ogsÄ.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Hachon wrote:Jeg har benk med skrÄrygg, men ikke stativ til knebÞy, det er begrenset med hvor mye jeg fÄr plass til i en 3-roms pÄ 66 kvm. Men det hjelper at jeg fikk glidd inn i bedriftsidrettslaget ogsÄ.
Har veldig billig treningsstudio gjennom studentsamskipnaden i Trondheim, koster 950 i Ă„ret.
-
Topic author - Poser
- Mood:
A new study reported by the Medical Post further debunks the myth that obese people are genetically predetermined to get fat because they have a âslow metabolismâ. This study shows that obese people process food exactly the same way as thin people when they are in a rigidly controlled environment.
Dr. Bessesen says they are ânot mentally processing how many calories they are actually consuming.â Indeed in all âdietâ trials such as A TO Z and DIRECT in which obese people are given some freedom to choose their food and then report their intake without verification, they can be proven to be lying about their true intake.
Still Dr. Anhalt says, âWe need to see if there are targeted gene strategies to identify what keeps thin people thin.â The mirage of a gene for obesity is much more comforting than dealing with addiction to food. Addiction to many substances and activities is the cause of most of the major problems of developed societies. Doctors are not trained to deal with addiction and, by the nature of their training, will look for some panaceia in the form of a drug or operation.
SAN FRANCISCO | Metabolism alone may not explain why some people are fat or thin, according to a study presented at this yearâs annual Endocrine Society meeting here.
It is unclear how some individuals remain thin in the current obesigenic environment that promotes significant weight gain in the majority of people. However, researchers with the University of Colorado Health Sciences Center in Denver say it is not because thin people have a faster metabolism or metabolize their food differently than obese people.
âThe causes of obesity are complicated and likely cannot be solely explained on differences in rates of metabolism,â said Dr. Daniel Bessesen, an endocrinologist and professor of medicine at this institution.
To better understand the causes of obesity, he and his colleagues looked at thin people who say they have trouble gaining weight. They tested the theory that these individudals can overeat without gaining weight because they have a higher metabolic rate and thus burn more calories than people who have a problem with weight gain.
The investigators studied 26 naturally thin people, whom they called âobesity-resistant,â and 23 people who had a least one obese close relative and were called âobesity prone.â
The Colorado researchers hypothesized that energy expenditure and fat oxidation would increase following overfeeding in the obesity-resistant group, protecting them from weight gain.
In both groups the investigators tested metabolic rates at two separate times: once after the subjects ate a normal diet and once after three days of eating 40% more food than their body needed.
The obesity-resistant subjects had a body mass index between 19 and 23, no obese first-degree relatives and had self-described difficulty gaining weight. The obesity-prone individuals had BMIs between 23 and 27 and at least one obese first-degree relative. All the subjects underwent two one-week dietary study periods, with four days of a control run-in diet followed by three days of either continued eucaloric feeding or overfeeding.
The researchers monitored metabolic rates by having all the subjects stay for 24 hours in a room calorimeter. This special room controls air going in and coming out, and allows for the measurement of oxygen and carbon dioxide levels. Burning calories requires a certain amount of oxygen. Therefore, a calorimeter provided an accurate way of measuring daily energy expenditure or calories burned, explained Dr. Bessesen. It also measured how much fat the subjects burned in a day.
All the food in the study was provided by a special metabolic kitchen. The researchers determined energy needs from a 24-hour baseline calorimeter stay and dietary composition was identical in all study periods. The food consisted of 20% protein, 30% fat and 50% carbohydrate.
The researchers found both groups had higher metabolic rates at rest after they overate for three days than when they ate a normal diet. However, the increase was not any greater in the thin subjects. âThis suggests that differences in hunger, fullness, food intake and physical activity may be more important factors in why some people are thin,â Dr. Bessesen said.
Jeg vil understreke at jeg ikke dÞmmer folk som er overvektige, det kan vÊre mange Ärsaker til det som ikke har noe med kropp og typen mat de spiser Ä gjÞre. Jeg vil imidlertid si at den kliniske Ärsaken til at folk er overvektige er at de spiser mer enn de forbrenner og grunnen til at folk sliter med Ä gÄ ned i vekt er at de ikke har noe konsept om hvor mye kalorier de putter i seg og hvor mye de faktisk forbrenner.
Spiser greit sunt, men for mye. Pluss utskeiing i helga. GĂ„r tur med bikkja hver dag og har en aktiv jobb, men jĂŠ. Skulle mest av alt Ăžnske at man ikke trengte Ă„ spise i det hele tatt.
-
- Belieber
- Mood:
Trener styrke én gang i uka, gÄr til og fra jobb og spiser greit. Lite junkfood, men gidder ikke stresse med noen diett akkurat. Lavkarbo utgÄr da brÞd, pasta, ris og poteter er skikkelig digg. NÄ er jeg heller ikke plaget med overvekt, selv om jeg har fÄtt litt pondus.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Man kan jo det, men det er jo mest for folk som er litt ivrigere enn den gjengse mosjonist da. Jeg tar skrÄbenk med hantler fordi de ikke har mulighet for skrÄbenk med stang der jeg trener. Men jeg er enig i at baseÞvelser er the shizzle.
Conroy Bumpus wrote:Marken wrote:Ingen mangelsykdommer forelĂžpig.
Ser ikke bort fra at du kan vĂŠre interessant for ernĂŠringsforskere.
SeriĂžst, spiser du aldri kjĂžtt eller grĂžnnsaker?
Aldri grÞnnsaker eller frukt. FÄr i meg bittelitt kjÞtt sÄnn omtrent hvert tredje Är kanskje. Kommer helt an pÄ hvor full jeg er under middagen pÄ julebord.
Fanken, glemte pommes frites, Bruuno. RisengrynsgrÞt ogsÄ.