Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Trening og kosthold

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Du:

Trener og spiser sunt.
47
35%
Trener og spiser usunt
26
19%
Trener ikke, men spiser sunt
26
19%
Trener ikke, spiser usunt.
31
23%
Labkarbo.
4
3%

Total votes: 134

DenGulaGeten
Spermatozoon
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DenGulaGeten »

Hege wrote:

Der er vi over på noe interessant. Mange hevder at man ikke teller kalorier på LCHF, og dermed kan spise ubegrenset. Jeg har en teori om at de som mener det er tilfellet, er de samme folka som har problemer med å legge på seg av et vanlig kosthold også.

Eller de som stapper i seg så mye smør og fløte at de kaster opp eller får diaré.

;)

Greia med LCHF er vel mye at man blir mett av mindre, og dermed kommer seg lettere i kcal-underskudd. Man kan jo f.eks spise en halv kg loff før man får noe som helst metthetsfølelse.

Image

Rett fra Geita.

evilbanana
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evilbanana »

Er nok litt av "magien" ja. Det er liksom begrensa hvor mye man kan overspise egg og bacon med majones på toppen.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

Cursed
Spermatozoon
Mood:

Post by Cursed »

Max wrote:
Cursed wrote:

Føler jeg har et par kilo for mye

Siden grafen er postet over her ble jeg nå nysgjerrig på bmi'en din.. Tipper du ligger langt nede på den gule delen.

Selv ser jeg at jeg har gått over i godklassen "Obese" :)

1.74 høg og 58-59 kg. BMI'en er ikke så verst, men skulle ønske jeg hadde flatere mage. Men som sagt bryr det meg ikke nok til å gjøre noe med det.

Gnothi Seauton

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

DenGulaGeten wrote:
Hege wrote:

Der er vi over på noe interessant. Mange hevder at man ikke teller kalorier på LCHF, og dermed kan spise ubegrenset. Jeg har en teori om at de som mener det er tilfellet, er de samme folka som har problemer med å legge på seg av et vanlig kosthold også.

Eller de som stapper i seg så mye smør og fløte at de kaster opp eller får diaré.

;)

Greia med LCHF er vel mye at man blir mett av mindre, og dermed kommer seg lettere i kcal-underskudd. Man kan jo f.eks spise en halv kg loff før man får noe som helst metthetsfølelse.

Greia er også at mange har null problemer med å fortsette å spise etter at de er mette. Om man "får lov" til å fråtse i bacon, fløte, ost osv fordi "kalorier ikke har noe å si" på LCHF, så går det bare en vei for mange.
En gang til: Mange hevder at du kan spise over det dobbelte i kaloriintak enn hva du ellers gjør, på LCHF, fordi fettet på magisk vis tryller bort resten av fettet i kroppen din når du kutter ut karbohydratene.

Bija
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Hege wrote:

Greia er også at mange har null problemer med å fortsette å spise etter at de er mette. Om man "får lov" til å fråtse i bacon, fløte, ost osv fordi "kalorier ikke har noe å si" på LCHF, så går det bare en vei for mange.
En gang til: Mange hevder at du kan spise over det dobbelte i kaloriintak enn hva du ellers gjør, på LCHF, fordi fettet på magisk vis tryller bort resten av fettet i kroppen din når du kutter ut karbohydratene.

Magisk? f**n i h*****e, jeg hater denne tråden allerede.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis

Topic author
Dirant
Poser
Poser
Mood:

Post by Dirant »

Én ting skal de som oppnår ketose ha: Det er imponerende å være så standhaftig mot å trene og spise balansert at man kutter ut en hel gruppe næringsstoff og metodisk unngår det for å slippe.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

Tja, jeg for min del får i meg mer grønnsaker og fisk enn jeg gjorde tidligere, eneste jeg går glipp av i motsetning til mitt tidligere "normale" kosthold, er vel korn og fiber. Og det savner jeg slettes ikke.

evilbanana
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evilbanana »

Fiber trenger man forsåvidt ikke når man ikke spiser mye karbohydrater har jeg lest. Med en fettrik kost gjør fettet den jobben. Masse fiber er det forsåvidt i grønnsaker også.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

Litt fiber får man jo i seg, men lite i forhold til de som sverger til f.eks. Fedon og spiser grove kornprodukter. Driter foruroligende lite gjør man også, enda godt man har blitt voksen og lært seg å like kaffe :P

Har prøvd å spise bittelitt brød siden jeg snudde kostholdet, og magen gjorde fort opprør gitt, ikke no digg.

Jølle
Infant
Infant
Mood:

Post by Jølle »

BIJA SLAPP AV. PASS PÅ BLODTRYKKET!

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Blodtrykket hans er fint. Han er en dosil kis.

HeimBrent
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HeimBrent »

Cursed wrote:
Max wrote:
Cursed wrote:

Føler jeg har et par kilo for mye

Siden grafen er postet over her ble jeg nå nysgjerrig på bmi'en din.. Tipper du ligger langt nede på den gule delen.

Selv ser jeg at jeg har gått over i godklassen "Obese" :)

1.74 høg og 58-59 kg. BMI'en er ikke så verst, men skulle ønske jeg hadde flatere mage. Men som sagt bryr det meg ikke nok til å gjøre noe med det.

Uten å ane hva du gjør/har gjort av trening tror jeg styrketrening hjelper mer på akkurat det enn å gå ned i vekt. Utrolig hvor mye slankere en kan se ut om en får strammet opp kroppen litt.

Yatzy
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Yatzy »

Trimmer 2-3 ganger i uka, men det blir nok for mye fy-mat. Har funnet ut at det er effektivt med lavkarbo, så hver nyttårsaften så går jeg over på en 2-3 mnd lang kur, så jeg kommer ned i matchvekta igjen. Så bygger det seg jevnt opp frem til neste jul. Sånn går nu dagan.

King_P
Belieber
Belieber
Mood:

Post by King_P »

Trener litt, ellers driter jeg i alt og koser meg.

Duvende bryster.

Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Mood:
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Dirant wrote:

Én ting skal de som oppnår ketose ha: Det er imponerende å være så standhaftig mot å trene og spise balansert at man kutter ut en hel gruppe næringsstoff og metodisk unngår det for å slippe.

Tidens tegn.

Min signatur er elendig.

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

Dirant wrote:

Ja.
Selv er jeg dødelig glad i havregrøten min, og fungerer f**n så bra på trening med det innabords.

Bija
Poser
Poser
Mood:

Post by Bija »

Hege wrote:
Dirant wrote:

Ja.
Selv er jeg dødelig glad i havregrøten min, og fungerer f**n så bra på trening med det innabords.

Beste du har sagt noen sinne.

Suss fra Bija. :-*

evilbanana
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evilbanana »

Haha, til og med HER setter lavkarbo de nabo-følelsene i sving. Hi-five hverandre over havregrøt, liksom.
Forøvrig utelukker vel ikke ketogent kosthold trening? Finnes da flere fotball-lag her i landet som lever noenlunde ketogent, og plenty av folk som spiser ketogent for helsemessige årsaker - og gjerne trener ved siden av av samme grunn.
Dens kommer litt unyansert ut med alle disse bacon og rømme på-oppslagene i media, at lavkarbo-kosthold ikke bare er for feitaser som slanker seg i sofaen.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

For all del - mange hevder de yter bedre på trening med et lavkarbokosthold. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at det er lettere for kroppen å lage bevegelsesenergi ut av glukose, mens fett må gjennom litt mer kompliserte prosesser først.

Topic author
Dirant
Poser
Poser
Mood:

Post by Dirant »

Har det vært utført doble blindtester på dette?

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Locked Previous topicNext topic