Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Trening og kosthold

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Du:

Trener og spiser sunt.
47
35%
Trener og spiser usunt
26
19%
Trener ikke, men spiser sunt
26
19%
Trener ikke, spiser usunt.
31
23%
Labkarbo.
4
3%
 
Total votes: 134
User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

Men det er forskjell på stølheten du opplever etter å ha ha løftet vekter for første gang på lenge og stølheten du føler etter noen uker med jevnlig styrketrening.


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

No s**t.


User avatar

Black_death
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Black_death »

Bija wrote:

Stølhet forsvinner ikke nødvendigvis om du trener jevnlig. Stølhet forsvinner med restitusjon, etter som følelsen stølhet oppstår etter at muskelvev strekkes/skades som følge av høy belastning.

Kommer vel ann på hva du legger i begrepet stølhet. Har vært igjennom dette selv. Er støl etter trening nå f.eks fordi det er lenge siden jeg trente. Den stølheten blir borte når jeg kommer inn i en fast rutine. Det var mitt poeng, klart du kjenner at du har brukt musklene etter en hard økt lizzm, men du blir ikke STØL.



Anderz
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 17 Aug 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Anderz »

10 dager uten fast føde gjør susen


User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

DenGulaGeten wrote:

Så vidt jeg har forstått er Melodia på første uka av RYP, og det er jo i alle tilfeller en slags "innkjøringsuke" med ganske lav belastning og flere repetisjoner. Det burde gå greit å gjennomføre selv om man er støl fra sist, forutsatt at man varmer opp godt.

Er på første uka av RYP ja, men har trent styrke de siste 3 ukene og periodevis i 5 år, så har erfart at man jo blir mye mer støl når man begynner på etter en rolig periode. Kom meg i vei i dag og det gikk bedre enn forventet. Verst med magemusklene, men det gikk da - på et vis ;)
Tipper dette går over i morgen (dag 3), har opplevd å vært støl i en uke etter økter med personlig trener, så vet forskjellen på "å ta i" og "ta i til man spyr".


User avatar

Black_death
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Black_death »

Jeg hadde jo en fin periode når jeg var støl 2 dager etter trening, hadde to ganske fine dager også kommer belastningsskadene 2 dager før neste treningsøkt igjen. Fine uker det. Noen vil vel da si at jeg burde trene styrke flere dager i uka.



Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Her er en som ga f**n i alt som het trening:

http://www.vgtv.no/#!id=45896

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Black_death wrote:
Bija wrote:

Stølhet forsvinner ikke nødvendigvis om du trener jevnlig. Stølhet forsvinner med restitusjon, etter som følelsen stølhet oppstår etter at muskelvev strekkes/skades som følge av høy belastning.

Kommer vel ann på hva du legger i begrepet stølhet. Har vært igjennom dette selv. Er støl etter trening nå f.eks fordi det er lenge siden jeg trente. Den stølheten blir borte når jeg kommer inn i en fast rutine. Det var mitt poeng, klart du kjenner at du har brukt musklene etter en hard økt lizzm, men du blir ikke STØL.

Fy f**n i h*****e. Leste du det jeg skrev?

DOMS eller forsinket muskelømhet på norsk = stølhet.


User avatar

Black_death
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Black_death »

Som jeg sa: kommer ann på hva du legger i begrepet. Jeg kan fint være uenig i din definisjon. Det er stor forskjell på hvordan dette føles for den som går gjennom det.


User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Nå fikk jeg plutselig lyst å begynne å løfte. har fått en liten arkeolog-fiskebolle som burde ivaretaes. Og er pissredd for å få arkeolog-rygg.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Black_death wrote:

Som jeg sa: kommer ann på hva du legger i begrepet. Jeg kan fint være uenig i din definisjon. Det er stor forskjell på hvordan dette føles for den som går gjennom det.

Jo, men støl er støl. Hva er forøvrig din definisjon?


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Jeg anbefaler vektløfting. Det er gøyalt.

http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program


User avatar

Luciferi
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 30 Oct 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Luciferi »

Full diett og styrke+kondisjonstrening 3-5 dager i uken her. Tester om dagen kreatin, får se hvor bra det funker for meg. Akter bare å trene meg opp til et visst nivå, før jeg til slutt utelukkende går over til trening med klatring og i stenger (kun m. egen kroppsvekt), pluss evt. kampsport eller noe lignende på siden. Vil ha nyttige muskler, og godt utviklet kjernemuskulatur.

Image

User avatar

Khuno
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Khuno »

Om du vil ha nyttige muskler og kjernemuskulatur (samt kondis), anbefaler jeg Brazilian Jiu Jitsu på det sterkeste.
skamløs promotering

It is well known that a vital ingredient of success is not knowing that what you're attempting can't be done. A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history.

User avatar

Black_death
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Black_death »

Hege wrote:
Black_death wrote:

Som jeg sa: kommer ann på hva du legger i begrepet. Jeg kan fint være uenig i din definisjon. Det er stor forskjell på hvordan dette føles for den som går gjennom det.

Jo, men støl er støl. Hva er forøvrig din definisjon?

nee ... hvis du har trent mye vil du jo føle deg pumpa på et vis. Litt av motivasjonen for å trene jevnlig er jo at det gjør vondt hvis du plutselig trener etter en for lang pause. Jeg tolker det som et tegn fra kroppen om at nå må jeg skjerpe meg. Det kan jo fort bli vondere andre dagen, så går det plutselig over. I hvert fall for meg. Den vonde følelsen er jo det jeg, og tror jeg mange andre kaller for støl.



Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Min signatur er elendig.

User avatar

Emperoar
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 14 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Emperoar »

Å være støl er noe av det deiligste som er.


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Ja.


User avatar

Black_death
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Black_death »

Ja, det er ikke så vondt som å sitte på jobben med undertrente hylende muskler, også er det jo veldig deilig å vite at jeg endelig har fått tatt denne treningen. Da kan jeg leve med litt vondt. Så kan jeg pleie stølheten i et par dager før jeg må tenke på neste treningsøkt.


User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Image

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Locked Previous topicNext topic