Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

AOR-anbefalinger

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

AOR?

Topp
15
43%
Sådär
11
31%
Ræva
9
26%
 
Total votes: 35
User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Titlicker. 8)

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

torjo wrote:
manndaudsvinter wrote:

Toto har jo også mange fine låter, men det er alltids noe døllt på hver plate.

Her er vi helt enige. Toto har aldri laget noe helhetlig mesterverk, men knappast noen dårlig plate heller.

Hæ? Isolation?!
Fergie Frederiksen er f**n meg beste vokkis de har hatt også.


User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Thunderbear wrote:
torjo wrote:
manndaudsvinter wrote:

Toto har jo også mange fine låter, men det er alltids noe døllt på hver plate.

Her er vi helt enige. Toto har aldri laget noe helhetlig mesterverk, men knappast noen dårlig plate heller.

Hæ? Isolation?!
Fergie Frederiksen er f**n meg beste vokkis de har hatt også.

Med utsagnet mitt mente jeg at de aldri har gitt ut en plate som fortjener 10/10. Jeg er også litt i tvil om jeg vil strekke meg til en nier for noen av dem, men de har i hvert fall fem-seks åttere.

De jeg synes er best er Hydra, Turn Back, IV, The Seventh One og Kingdom of Desire. Kanskje den du nevner også havner i denne gruppen. Enig i at Frederiksen er en god vokalist, men jeg har stor sans for Joseph Williams også.
Turn Back er den platen som har vokst mest hos meg i løpet av det siste året. Tidligere anså jeg den som den svakeste av de sju første ved siden av Fahrenheit. Nå er heller ikke Fahrenheit dårlig. Totos katalog fra den perioden jeg kjenner (1978-95) er meget jevn. Men som sagt, ingen Escape eller Boston hva angår mesterverkstatus.

Låtene med Byron liker jeg ikke, regner dem knapt nok med til katalogen siden platen hovedsakelig er en samlis.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:

Låtene med Byron liker jeg ikke, regner dem knapt nok med til katalogen siden platen hovedsakelig er en samlis.

Enig her. De nye låtene på Past to Present er de svakeste bandet har gjort.

Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
torjo wrote:

Låtene med Byron liker jeg ikke, regner dem knapt nok med til katalogen siden platen hovedsakelig er en samlis.

Enig her. De nye låtene på Past to Present er de svakeste bandet har gjort.

Synes forøvrig at den i overkant sleipe og glatte Seventh One fortjener en plass i dette laget også, Toto på sitt sleskeste.....

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Sleip og glatt har da aldri vært et skjellsord når vi snakker om Toto? :-D

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:

Sleip og glatt har da aldri vært et skjellsord når vi snakker om Toto? :-D

Jovisst Torto :wink:

Mine Toto favoritter er Kingdom Of Desire og Tambu

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

"Slipped Away" fra Tambu. Der har du glætt låt i negativ betydning, og det sier jeg ikke bare som et ordspill på tittelen.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

torjo wrote:
Thunderbear wrote:
torjo wrote:
manndaudsvinter wrote:

Toto har jo også mange fine låter, men det er alltids noe døllt på hver plate.

Her er vi helt enige. Toto har aldri laget noe helhetlig mesterverk, men knappast noen dårlig plate heller.

Hæ? Isolation?!
Fergie Frederiksen er f**n meg beste vokkis de har hatt også.

Med utsagnet mitt mente jeg at de aldri har gitt ut en plate som fortjener 10/10. Jeg er også litt i tvil om jeg vil strekke meg til en nier for noen av dem, men de har i hvert fall fem-seks åttere.

De jeg synes er best er Hydra, Turn Back, IV, The Seventh One og Kingdom of Desire. Kanskje den du nevner også havner i denne gruppen. Enig i at Frederiksen er en god vokalist, men jeg har stor sans for Joseph Williams også.
Turn Back er den platen som har vokst mest hos meg i løpet av det siste året. Tidligere anså jeg den som den svakeste av de sju første ved siden av Fahrenheit. Nå er heller ikke Fahrenheit dårlig. Totos katalog fra den perioden jeg kjenner (1978-95) er meget jevn. Men som sagt, ingen Escape eller Boston hva angår mesterverkstatus.

Låtene med Byron liker jeg ikke, regner dem knapt nok med til katalogen siden platen hovedsakelig er en samlis.

Jeg er helt på nett med disse utsagnene, og når jeg tenker etter så er det i grunn ganske merkelig at et såpass oppegående band klarer å ha med fyllmasse på hver eneste skive de har utgitt. Selv de første skivene med kun 8 eller 10 spor har fyllmasse. Min personlige favoritt, Kingdom Of Desire, har også et par-tre spor de glatt kunne ha droppa fra skiva. Forøvrig synes jeg at den siste, Falling In Between, er noe av det bedre jeg har hørt av Toto.
En annen ting som jeg husker at jeg syntes var litt merksnodig er at to av bandets største hits (henholdsvis Hold The Line og Africa) på sine respektive skiver først kommer ut som siste og nest siste låt. Sitter man på hitmateriale, så er jo som regel plateselskapet hissige på å pushe låtene nærme starten på skiva. Det gikk nå bra uansett da, men det var vel sånne ting som forundret en tenåring før i tida. Før internett og sånn, hehe.

Tror også Toto har æren av å ha gitt meg tidenes største nedtur innen musikk. Jeg burde vel ha skjønt tegninga allerede da jeg sto med skiva i hånda, men d***n så dette-ned-fra-månen-uttrykk jeg hadde første (og eneste) gangen jeg spilte igjennom soundtracket til DUNE :!:


User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Det soundtracket har jeg faktisk ikke hørt enda. :D

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Lynchomaniac wrote:
Affen wrote:
torjo wrote:

Låtene med Byron liker jeg ikke, regner dem knapt nok med til katalogen siden platen hovedsakelig er en samlis.

Enig her. De nye låtene på Past to Present er de svakeste bandet har gjort.

Synes forøvrig at den i overkant sleipe og glatte Seventh One fortjener en plass i dette laget også, Toto på sitt sleskeste.....

Seventh One har jo gode låter, og syns ikke den er spesielt glattere enn forgjengerne. Problemet med de nye på Past to Present er ikke at de er glatte, men at det er kjipe låter.

Ser forresten du liker Kingdom Of Desire og Tambu best, og da lurer jeg på hvor mye du har hørt på de tidligere skivene egentlig? Kingdom Of Desire er knallbra ja, men Tambu er midt på treet i Toto-sammenheng. Bra skive, men ikke i nærheten av de 3 første, Isolation, The Seventh One, Kingdom of Desire eller Falling in Between.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:

Det soundtracket har jeg faktisk ikke hørt enda. :D

Den er faktisk veldig bra, ihvertfall om du har et forhold til filmen.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Artig sak med Sons of Angels:

Image

User avatar

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Snublet over denne skiva med Dwayne Ford på Spotify forleden:

Image

Er i utgangspunktet ingen stor Westcoast-fan, men American Blues fra denne skiva er jaggu fengende.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Image
Fikk endelig denne her i hus nylig, og den er svært så trivelig. Vokste fort i løpet av de første gjennomhøringene, og Mark Free er som alltid en fryd for øret.

Image

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

En av mine favorittplater innen AOR. Ganske utrolig at du ikke har hørt den før, Affen.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Melodia wrote:

En av mine favorittplater innen AOR. Ganske utrolig at du ikke har hørt den før, Affen.

Har hørt den et par ganger gjennom årene, men det har ikke vært nok til å gi varig inntrykk. Men jeg har ikke eid den før nå. Hørt den hos Kringen, bla.

Image

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Likar d å. Helt genial skive jo!:)


User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Bra skive ja, men av Mark Free-skivene så setter jeg Unruly Child debuten hakket foran. Ligger forresten noen litt stusselige live-klipp på YouTube, men ok lyd...



BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Var du på Firefest i høst? Hva synes du om Unruly Child der?


Locked Previous topicNext topic