Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Favoritt TNT- lÄt

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Favoritt TNT- lÄt

Harley Davidson
11
10%
10,000 lovers (in one)
20
18%
Seven seas
41
36%
Tell no tales
22
19%
Eddie
1
1%
Caught between the tigers
6
5%
Forever shine on
4
4%
Downhill racer
3
3%
Wisdom
3
3%
Invisible noise
2
2%
 
Total votes: 113

doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Affen wrote:
Den nye TNT skiva som kommer 27. desember blir ikke Ä finne i platesjapper, men derimot pÄ Narvesen. Skiva blir gitt ut sammen med et TNT blad.

?

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

doomed wrote:
Affen wrote:
Den nye TNT skiva som kommer 27. desember blir ikke Ä finne i platesjapper, men derimot pÄ Narvesen. Skiva blir gitt ut sammen med et TNT blad.

?

My thoughts exactly...
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

TekrĂž forteller litt om dette i neste Scream.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Skiva er bestilt fra Narvesen i Japan.

User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Hehe, Marken.

Beste lÄta er uansett Firefly! Mye mulig jeg er dÞnn alene om Ä mene det, men jeg synes hele Firefly-skiva er knall, og tittelsporet aller knallest...

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Yatzy wrote:Beste lÄta er uansett Firefly! Mye mulig jeg er dÞnn alene om Ä mene det, men jeg synes hele Firefly-skiva er knall, og tittelsporet aller knallest...

Beste lÄt er nok Ä ta i, men "Firefly"-skiva er sÄ absolutt bra.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Firefly er ikke en fantastisk skive, men jeg fÄr meg ikke til Ä mislike den. Og siden jeg ikke var fan nok til Ä kjÞpe Three Nights in Tokyo pÄ import, sÄ var jo dobbel-utgaven av Firefly et varp.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Topp fem:

  1. Tell No Tales
  2. Indian Summer
  3. Break the Ice
  4. Barracuda
  5. Last Summer's Evil

Fant ut at det var pÄ tide Ä handle Realized Fantasies pÄ CD ettersom den faktisk inneholder fem gode lÄter, bl.a. fantastiske Indian Summer.

Da er det vel debuten, Intuition og Atlantis som mangler i samlinga, men de er det heller ikke sÄ nÞye med. Hatt dem alle fÞr, og det er en grunn til at de ble borte.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:

Topp fem:

  1. Tell No Tales
  2. Indian Summer
  3. Break the Ice
  4. Barracuda
  5. Last Summer's Evil

Fant ut at det var pÄ tide Ä handle Realized Fantasies pÄ CD ettersom den faktisk inneholder fem gode lÄter, bl.a. fantastiske Indian Summer.

Da er det vel debuten, Intuition og Atlantis som mangler i samlinga, men de er det heller ikke sÄ nÞye med. Hatt dem alle fÞr, og det er en grunn til at de ble borte.

HĂžrte gjennom Realized Fantasies sjĂžl her om dagen, og ja, den er knallbra.

Image

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Stemte "Seven Seas", men favoritten er "Tor with the Hammer" !

Knights of the new thunder er deres soleklart beste !!! FÞrste bandet jeg sÄ live faktiskt..pÄ (hva jeg antar var) Tony "Hansen" Harnells fÞrste turnÚ :)

Tell No Tales skuffa nÄr den kom ut, men tittelsangen veier opp ekstremt mye.

NÄr Intuision kom trodde jeg at jeg hadde fÄtt feil plate...fy sÄ rÊva :(. SÄ var det slutt mellom TNT og meg (helt til jeg sÄ di live ifjor...klart godkjent konsert, men ikke samme som `84 ;) ).

FÞrste plata har jeg ikke noe forhold till egentlig, hÞrte den langt etterpÄ. Men ingen kan vel klage pÄ Harley Davidson?

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Jeg ser jeg har vÊrt lite innom denne trÄden, men myste gjennom den nÄ, og tar tak i et par tidlige innlegg


Uncle_Oyster wrote:

Synes faktisk Destiny er deres beste, med Tell No Tales pÄ 2.plass selv om det er "annerledeslÄta" til TNT (kjapp Metal var aldri det TNT stod for). Destiny er ei j****g bra lÄt, sykt at den aldri kom forbi demostadiet.

"Destiny" er sÄ absolutt en favoritt her i huset ogsÄ. For de som ikke vet kan det ogsÄ pÄpekes at lÄta kom forbi demostadiet. Den ble faktisk spilt inn til "Tell No Tales", men det ble aldri lagt vokal pÄ den. En instrumentalversjon eksisterer derimot.

I tillegg ble "Destiny" som kjent spilt live i februar 1986, og hvor catchy denne lÄta er ble klart den gang. Jeg husker jeg i omkring ei uke gikk med en melodi i skallen, men jeg klarte ikke Ä plassere den. Da TNT Äpna konserten i Grieghallen viste det seg at lÄta som hadde "plaga" meg i ei uke var en av de nye lÄtene bandet hadde spilt i Oslo uka fÞr. En rundt fra ei scene, og melodien satt altsÄ dÞnn fast i skallen.

DummeBirger wrote:

Alle fjortiser som IKKE skjÞnner hvilken betydning TNT's debut-skive har hatt for senere Norske (Heavy) rocke-band, har fulgt j****g dÄrlig med i historietimen.

For en som selv var sÊrdeles interessert i Hardrock/Metall i 1982/-83, kan jeg love at det ikke akkurat kom Norske hardrock-plater pÄ lÞpende bÄnd.

At TNT (sikkert ganske mye pga Dag Ingebrigtsens tidligere pop-meritter) ikke bare fikk platekontrakt, men ogsÄ hadde en betydelig (til Norsk standard Ä vÊre) kommersiell suksess med sitt debut-album, Äpnet garantert dÞrer for senere generasjoner (Heavy) rockeband sine muligheter.
Det var for Ăžvrig debutalbumet MED Ingebrigtsen, MED Norske tekster som ga TNT en internasjonal karriere.

Jeg kan ogsÄ slenge mye om Ingebrigtsen & Co, men jeg er full av respekt for at mannen faktisk fikk gitt ut ei HR/HM skive i Norge, pÄ et tidspunkt ingen Norske Heavyrock band engang var i nÊrheten av noe slikt.

Og;
Han brakte Rolf Ågrim Tekrþ fram i lyset!

Hadde det ikke vÊrt for ingebriktsen, hadde TekrÞ'n fortsatt stÄtt pÄ ei produksjonslinje ved Raufoss Amunisjonsfabrikk.

Dette minner meg om en heftig diskusjonsrunde jeg hadde med en del Harnell-disipler pÄ et TNT-forum for noen Är siden. Der var det en gjeng som ikke pÄ noen mÄte ville gÄ med pÄ at Dag Ingebrigtsen hadde hatt noen betydning for TNTs historie, sÄ sÄ historielÞs er det altsÄ mulig Ä vÊre.

Man kan mene hva man vil om TNTs debutplate og Ingebrigtsen som vokalist, men mannens historiske betydning er udiskutabel.

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

steinman wrote:

Dette minner meg om en heftig diskusjonsrunde jeg hadde med en del Harnell-disipler pÄ et TNT-forum for noen Är siden. Der var det en gjeng som ikke pÄ noen mÄte ville gÄ med pÄ at Dag Ingebrigtsen hadde hatt noen betydning for TNTs historie, sÄ sÄ historielÞs er det altsÄ mulig Ä vÊre.

Man kan mene hva man vil om TNTs debutplate og Ingebrigtsen som vokalist, men mannens historiske betydning er udiskutabel.

Haha, seriĂžst!?

Image

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Affen wrote:
steinman wrote:

Dette minner meg om en heftig diskusjonsrunde jeg hadde med en del Harnell-disipler pÄ et TNT-forum for noen Är siden. Der var det en gjeng som ikke pÄ noen mÄte ville gÄ med pÄ at Dag Ingebrigtsen hadde hatt noen betydning for TNTs historie, sÄ sÄ historielÞs er det altsÄ mulig Ä vÊre.

Man kan mene hva man vil om TNTs debutplate og Ingebrigtsen som vokalist, men mannens historiske betydning er udiskutabel.

Haha, seriĂžst!?

Ja, faktisk.

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams


doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

steinman wrote:

Jeg ser jeg har vÊrt lite innom denne trÄden, men myste gjennom den nÄ, og tar tak i et par tidlige innlegg


Uncle_Oyster wrote:

Synes faktisk Destiny er deres beste, med Tell No Tales pÄ 2.plass selv om det er "annerledeslÄta" til TNT (kjapp Metal var aldri det TNT stod for). Destiny er ei j****g bra lÄt, sykt at den aldri kom forbi demostadiet.

"Destiny" er sÄ absolutt en favoritt her i huset ogsÄ. For de som ikke vet kan det ogsÄ pÄpekes at lÄta kom forbi demostadiet. Den ble faktisk spilt inn til "Tell No Tales", men det ble aldri lagt vokal pÄ den. En instrumentalversjon eksisterer derimot.

I tillegg ble "Destiny" som kjent spilt live i februar 1986, og hvor catchy denne lÄta er ble klart den gang. Jeg husker jeg i omkring ei uke gikk med en melodi i skallen, men jeg klarte ikke Ä plassere den. Da TNT Äpna konserten i Grieghallen viste det seg at lÄta som hadde "plaga" meg i ei uke var en av de nye lÄtene bandet hadde spilt i Oslo uka fÞr. En rundt fra ei scene, og melodien satt altsÄ dÞnn fast i skallen.

DummeBirger wrote:

Alle fjortiser som IKKE skjÞnner hvilken betydning TNT's debut-skive har hatt for senere Norske (Heavy) rocke-band, har fulgt j****g dÄrlig med i historietimen.

For en som selv var sÊrdeles interessert i Hardrock/Metall i 1982/-83, kan jeg love at det ikke akkurat kom Norske hardrock-plater pÄ lÞpende bÄnd.

At TNT (sikkert ganske mye pga Dag Ingebrigtsens tidligere pop-meritter) ikke bare fikk platekontrakt, men ogsÄ hadde en betydelig (til Norsk standard Ä vÊre) kommersiell suksess med sitt debut-album, Äpnet garantert dÞrer for senere generasjoner (Heavy) rockeband sine muligheter.
Det var for Ăžvrig debutalbumet MED Ingebrigtsen, MED Norske tekster som ga TNT en internasjonal karriere.

Jeg kan ogsÄ slenge mye om Ingebrigtsen & Co, men jeg er full av respekt for at mannen faktisk fikk gitt ut ei HR/HM skive i Norge, pÄ et tidspunkt ingen Norske Heavyrock band engang var i nÊrheten av noe slikt.

Og;
Han brakte Rolf Ågrim Tekrþ fram i lyset!

Hadde det ikke vÊrt for ingebriktsen, hadde TekrÞ'n fortsatt stÄtt pÄ ei produksjonslinje ved Raufoss Amunisjonsfabrikk.

Dette minner meg om en heftig diskusjonsrunde jeg hadde med en del Harnell-disipler pÄ et TNT-forum for noen Är siden. Der var det en gjeng som ikke pÄ noen mÄte ville gÄ med pÄ at Dag Ingebrigtsen hadde hatt noen betydning for TNTs historie, sÄ sÄ historielÞs er det altsÄ mulig Ä vÊre.

Man kan mene hva man vil om TNTs debutplate og Ingebrigtsen som vokalist, men mannens historiske betydning er udiskutabel.

Det kan man ja...

Faktum er at debutplaten er meget bra, og at Dag Ingebrigsten er en rÄ vokalist. Bra lÄtskriver er han og!


User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

doomed wrote:

Det kan man ja...

Faktum er at debutplaten er meget bra, og at Dag Ingebrigsten er en rÄ vokalist. Bra lÄtskriver er han og!

Jeg er selvfÞlgelig stort sett enig her. Mannen er kanskje ikke noen stor vokalist, men jeg har alltid likt stemmen hans. NÄr det gjelder Dag som lÄtskriver er han glimrende, og fÞrsteskiva til TNT er selvfÞlgelig en klassiker.

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams


doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

steinman wrote:
doomed wrote:

Det kan man ja...

Faktum er at debutplaten er meget bra, og at Dag Ingebrigsten er en rÄ vokalist. Bra lÄtskriver er han og!

Jeg er selvfÞlgelig stort sett enig her. Mannen er kanskje ikke noen stor vokalist, men jeg har alltid likt stemmen hans. NÄr det gjelder Dag som lÄtskriver er han glimrende, og fÞrsteskiva til TNT er selvfÞlgelig en klassiker.

Syns alltid han har hatt en bra vokal jeg, liker stemmen godt!



BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Jeg ser stadig at soloskiva hans, Ka f**n, blir lagt ut til idiotiske priser pÄ Ebay.


User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

BruunoRamone wrote:

Jeg ser stadig at soloskiva hans, Ka f**n, blir lagt ut til idiotiske priser pÄ Ebay.

Den er faktisk rimelig hÄplÞs Ä oppdrive. Jeg kan ikke huske sist jeg sÄ den i en bruktbutikk.

Prisene pÄ eBay er selvfÞlgelig uansett galskap, men problemet med eBay er at det holder med to gÊrninger med for mye penger, og vips har ei skive fÄtt en kunstig hÞy pris. Det er mulig det er noe sÄnt som har skjedd der en gang med "Ka' Fa'n", fÄr nÄ har den jo utropspriser som ikke hÞrer noe sted hjemme.

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Det er utropspris det er snakk om, ja. Vet at den er vanskelig Ä oppdrive, men sÄ er den heller ikke voldsomt bra, spÞr du meg. Har sett den har blitt lagt ut for $500. Har dog ikke sett at den har gÄtt for sÄnne summer.



doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Jeg kjÞpte Ka f**n for 19 KR det Äret den kom ut, pÄ en fotosjappe som gikk konk i Sandvika :D De hadde endel kule skiver til den prisen....

Gikk for under 100 kr i mange andre musikkbutikker pÄ den tiden og, sÄ kjÞpte selvfÞlgelig et eks til!

SÄ hvis noen har " Im in love with rock n roll" av DAG pÄ vinylsingel,evt kan oppdrive den for meg, er jeg intr i Ä bytte! VÊrt pÄ utkikk etter den i mange Är.


Locked Previous topicNext topic