Head Not Foud eksisterer fremdeles og mange av skivene der er fortsatt lett tilgjengelig selv om det ikke virker slik for utlendingene. Siste utgivelse var Black Wreath i 2009 (så sant det ikke har kommet fler etter den).Vorax wrote:Synd igrunnen for Windir var så bra at de burde vært mye større enn de ble. Finnes head not found fremdeles?SoundOfNoise1 wrote:Høres ut som et fornuftig svar dette og når jeg tenker meg om så var Windir et av de bandene som var lettest å selge til utlendinger opp igjennom årene også. Var merkelig nok utrolig få som i det hele tatt kjente til Windir av utlendingene.Vorax wrote:Det tviler jeg på, selv om Windir var på vei til å bli rimelig store mot slutten. De har nok ikke samme status som Burzum, Mayhem, Immortal, Darkthrone, Enslaved etc. Var egentlig Windir så veldig store i utlandet? De var vel på Head Not Found hele tiden, og de hadde vel ikke den beste distroen.SoundOfNoise1 wrote: Ev. er dette en ettertraktet demo på nivå med andre større Norske black metal demoer?
Vel vel da får jeg konkludere med at denne demoen er på stadiet med f.eks Stormwitch-vinylene jeg lette etter på 80-tallet. Jeg var villig til å gi omtrent hva som helst for skivene, men problemet var bare at de 4 i verden som satt på skiver av bandet ikke visste om meg.
Stromwitch har vært j****g vanskelig å få tak i helt frem til reutgivelsene kom. Til og med på cd.
Får satse på at Windir som navn blir noe større med årene når mange nok får kjennskap til de. De fleste jeg anbefalte de til og da spesielt utlendingene så svelget de det rått, og kjøpte gjerne 2 eller fler skiver tvert.
@Porcus...det har du rett i og glemte det oppe i alt "old school" pratet her.
Ja ja...no stress å gidder nok ikke å legge den ut for salg enn så lenge.
Fant forøvrig en annen demo med Norske Igneous og deres Dark Side fra 1991. Ser Neseblod har den også men uten pris og bub/offer som eneste option. Er vel verdt noen småkroner den også da?
Låt ganske tøft men morsomste med den er at en fyr jeg kjenner godt nå (men ikke i 1991) får en: dork,faggot,nerd,breath asshole poser hilsen på "No Thanx" listen.