Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Frisbeegolf

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Frisbeegolf

Post by PsychoDad »

Yes.
Sola er framme, Muselunden er tørr og bar og det er duka for oppstart av årets frisbeegolf-sesong. Andre enn meg og fantomas her på forumet som elskar denne herlege sporten? Veit den sagnomsuste tidligare forumbrukaren Skrapparkar er gira framfor årets sesong, og at Styggberjet har blitt observert på Oslos baner, men kva med resten av gjengen her inne? Nokon som allereie spelar eller eventuelt har lyst til å begynne?

Dette er altså sporten:
kort intro:

Eit par greie kast:


User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Interessant.

Kor mykje kostar ein god frisbee - og kor kan den kjøpast?

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Topic author
PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Böh! wrote:

Interessant.

Kor mykje kostar ein god frisbee - og kor kan den kjøpast?

www.sunesport.no ( jepp, Sune Wentzel ). 90 - 130 kr , alt etter kor slitesterk plast du vil ha. Men eg har ein god haug som du gjerne får prøve, og ein del av dei er til sals. Det er langt ifrå alle typar diskar som egnar seg like godt for nybyrjarar så det kan vere greit å prøve litt forskjellig før ein kjøper.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Men vi kan vel si at å hoppe med hodet først inn i "Nybegynnerpakka" til Sune ikke er å foretrekke fremfor en litt mer veloverveid seleksjon, basert på prøving av disker, f.eks. med PsychoDad, og litt lytting til hans råd. Buzz ftw for nybegynnere..

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Topic author
PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Aktuelt at eg ikkje kun skal le og peike når Böh kastar.


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

har autografen til Sune Wentzel på det gamle skateboardet mitt 8)

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

PsychoDad wrote:

Aktuelt at eg ikkje kun skal le og peike når Böh kastar.

:(

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Topic author
PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Böh! wrote:
PsychoDad wrote:

Aktuelt at eg ikkje kun skal le og peike når Böh kastar.

:(

Såså, ingen fare, har aldri korkje ledd eller peika nokon gong i mitt liv. Du kan sende meg ei melding ein dag været er fint og du har lyst til å prøve å kaste litt, eller så kan eg gi deg beskjed neste gong eg skal avgårde med dei eg pleier å kaste med.


User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

PsychoDad wrote:

Såså, ingen fare, har aldri korkje ledd eller peika nokon gong i mitt liv.

:grin:

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Lisaa
B
B
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lisaa »

Jeg og Skrappar var ute idag og testa Ekeberg-banen. Den var noe tildekket med is, så runden ble litt amputert pga. av det. Jeg leda med et kast eller to til hull/kurv 7, etter det bærer det inn i skogen og der går det alltid til skauen for min del...
Skrappar slo meg som vanlig med ti kast eller noe i den duren etter 18 hull.
Jeg er med på en Scream-league eller Screamer-cup en dag det er fint vær. PsychoDad er vel som semi-proff å regne i dette gamet... så jeg holder han som klar favoritt.
Hilsen Styggberjet.


User avatar

Topic author
PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Lisaa wrote:

Jeg og Skrappar var ute idag og testa Ekeberg-banen. Den var noe tildekket med is, så runden ble litt amputert pga. av det. Jeg leda med et kast eller to til hull/kurv 7, etter det bærer det inn i skogen og der går det alltid til skauen for min del...
Skrappar slo meg som vanlig med ti kast eller noe i den duren etter 18 hull.
Jeg er med på en Scream-league eller Screamer-cup en dag det er fint vær. PsychoDad er vel som semi-proff å regne i dette gamet... så jeg holder han som klar favoritt.
Hilsen Styggberjet.

Hadde mistanke om at det ikkje var heilt klart på Ekeberg, men som sagt, Muselunden ser ganske klar ut sjøl om eg ikkje har testa den endå.

Og semiproff var å ta veldig veldig hardt i. Har klart å gå Ekeberg på 2 under par, men det er og einaste gongen eg har vore under par. Ender ofte på nærmare 10 over og det blir sikkert endå dårligare no i starten av sesongen. Ikkje så veldig stabil for å seie det mildt.


User avatar

Lisaa
B
B
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lisaa »


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

PsychoDad wrote:
Lisaa wrote:

Jeg er med på en Scream-league eller Screamer-cup en dag det er fint vær. PsychoDad er vel som semi-proff å regne i dette gamet... så jeg holder han som klar favoritt.
Hilsen Styggberjet.

Og semiproff var å ta veldig veldig hardt i. Har klart å gå Ekeberg på 2 under par, men det er og einaste gongen eg har vore under par. Ender ofte på nærmare 10 over og det blir sikkert endå dårligare no i starten av sesongen. Ikkje så veldig stabil for å seie det mildt.

Du må nok finne deg i den karakteristikken dog, for du har f**n meg trent masse mellom sesong 1 og 2. Du forsvant jo LANGT foran meg i løpet av den tida. Jeg husker ikke hva jeg har der.. Var det så bra som 2 over par, eller var det 5? Dette blir vel sesong 3.. Blir nok kleint uten muligheten for trening i Oslo. f**n som jeg savner Ekebergrundene med PsychoDad, Loftsgarden og Ola. Sesong 4 er jeg tilbake i byen iallfall!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Topic author
PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

fantomas wrote:

Sesong 4 er jeg tilbake i byen iallfall!

Tøft! Sjølv om sjansen for at eg er her då er relativt liten om eg skal i turnus. Men kjem uansett tilbake med tid og stunder.


User avatar

Styggberjet
Be
Be
Posts: 4
Joined: 02 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Styggberjet »

Noen som har prøvd Stovner-bana a?


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Styggberjet wrote:

Noen som har prøvd Stovner-bana a?

Meg og PsychoDad har nok prøvd alle rundt Oslo iallfall. Stovner har mange lange kast og til dels vanskelige.. Ekeberg er nok gøyest syns jeg. Frogner og Muselunden er også ok. Furuset syns jeg er litt kul, men er jo den såkalte "jungelbanen", så den bør nok kjøres tidlig om våren. Midt på sommeren er den ugjennomtrengelig.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

PsychoDad wrote:
Böh! wrote:
PsychoDad wrote:

Aktuelt at eg ikkje kun skal le og peike når Böh kastar.

:(

Såså, ingen fare, har aldri korkje ledd eller peika nokon gong i mitt liv. Du kan sende meg ei melding ein dag været er fint og du har lyst til å prøve å kaste litt, eller så kan eg gi deg beskjed neste gong eg skal avgårde med dei eg pleier å kaste med.

Deal!

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Styggberjet
Be
Be
Posts: 4
Joined: 02 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Styggberjet »

fantomas wrote:
Styggberjet wrote:

Noen som har prøvd Stovner-bana a?

Meg og PsychoDad har nok prøvd alle rundt Oslo iallfall. Stovner har mange lange kast og til dels vanskelige.. Ekeberg er nok gøyest syns jeg. Frogner og Muselunden er også ok. Furuset syns jeg er litt kul, men er jo den såkalte "jungelbanen", så den bør nok kjøres tidlig om våren. Midt på sommeren er den ugjennomtrengelig.

Jepp. Skrappar og jeg var en tur på Stovner ifjor...Jævli drøy bane.
Langt å gå, ittno å få...vi ga oss noen kurver før siste. Muselunden er ok ja.
Aldri vært på Furuset, men på kartet ser den jo artig ut.
Ekeberg er best av de jeg har prøvd.


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Jeg er middels +/- i de fleste finmotoriske sporter, men bowling og frisbee får jeg f**n ikke til. Frisbee'en triller som en hjulkapsel etter ca. 10 meter i lufta på hvert j***a kast. Drittsport.


User avatar

Styggberjet
Be
Be
Posts: 4
Joined: 02 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Styggberjet »

Ny rekord på Ekeberg (regner med Psychodad bare flirer av resultatet..hehe)

  1. Ny disc gjorde susen - Ape!

Locked Previous topicNext topic