Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Toxik er tøft. Reunion?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Toxik er tøft. Reunion?

Post by Uncle_Oyster »

Fant ingen Toxik-tråd, så jeg starter en ny. Tråder er bra.

Dro frem "World Circus" igjen, og kicka over som vanlig. Så kom jeg på at rundt 2007 var det mye snakk om en reunion. Noen som vet noe som helst om hva som skjedde med den? Kokte det også ut i kålen, eller? Finner ikkeno info sjøl.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Mja, de skulle egentlig spille på Keep It True. Fikk forskudd på penger til flybilletter og sluttet deretter å gi lyd fra seg.


User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

Såpass. Da tipper jeg vi kan se langt etter den nye skiva som de prata om også. Trist, for disse gutta hadde virkelig noe bra da de spilte sammen.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Suverent band. World Circus er dritbra, og Think This er nesten på samme nivå.


User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

Enig med du, Marken. Godt for nakken og øltørsten å høre på Toxik!


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Fikk jaggu lyst på den kombinasjonen selv nå. Lite som funker bedre i lag med pils enn denne:


User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

Håhå, helt rått!

Skjønner ikke helt hvorfor de bytta vokalister mellom skivene. Personlig synes jeg det høres ut som high pitch-sakene falt mer naturlig for Mike Sanders enn for Charles Sabin. Ikke at jeg egentlig har noe å klage for; synginga på Think This er fremdeles milevis foran det meste noen driver med i dag.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Enig i alt.
Har vel lest om hvorfor Sanders ga seg/fikk sparken, men husker det ikke nå. Var uansett han som var tilbake da de kom med sitt lite fruktbare comeback. Mener å huske at comebacket rant ut i ingenting da bassist Brian Bonini sa takk for seg.

Trist at det ikke finnes nye band der ute som spiller Toxik-lignende musikk. Det nærmeste må vel være grisegode Space Eater, selv om heller ikke de er veldig like.


User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

Virkelig? Bassister går det da 24 av på dusinet, så jeg ser virkelig ikke problemet hvis det var eneste grunn. Men det ligger nok mer bak, vil jeg tro.

Det hadde vært latterlig fett hvis det plutselig kom et band ut av intet og kjørte på for fullt i denne stilen! Jeg hadde iallfall vært blodfan fra dag 1. Sannsynligvis.


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Marken wrote:

Fikk jaggu lyst på den kombinasjonen selv nå. Lite som funker bedre i lag med pils enn denne:

Dette var jaggu tøft! Kul vokal også.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Gorgar wrote:
Marken wrote:

Fikk jaggu lyst på den kombinasjonen selv nå. Lite som funker bedre i lag med pils enn denne:

Dette var jaggu tøft! Kul vokal også.

Helt klart. Dette bør være noe for deg, så skaff deg begge skivene.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Har bare Think This. Ligger i byttebunken, men skal gi den en ny sjanse nå en av dagene.

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Affen wrote:

Har bare Think This. Ligger i byttebunken, men skal gi den en ny sjanse nå en av dagene.

Gi den én lytt, og du beholder den for evig og alltid.


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Husker at den skiva tok meg 6-7 snurr før jeg begynte å like den. Nå syns jeg den er konge.


User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

hateyou wrote:

Husker at den skiva tok meg 6-7 snurr før jeg begynte å like den. Nå syns jeg den er konge.

Det der er sant for veldig mange av favorittskivene mine. Ofte de som er vanskeligst å bli kjent med som varer lengst.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:
Affen wrote:

Har bare Think This. Ligger i byttebunken, men skal gi den en ny sjanse nå en av dagene.

Gi den én lytt, og du beholder den for evig og alltid.

Litt slitsom vokal, og tidvis litt for "konstruert" og småkjedelig musikk for min smak. Spesielt tittelsporet er ganske kjedelig. Blir litt bedre utover, men tar aldri helt av på denne. Ikke dårlig, men heller ikke ei skive som kommer til å spilles ofte, men bra nok til at den skal få stå i hylla. Har nå tross alt hatt den i en del år, og må av og til ta den fram og sjekke om den er verd å ha videre.

Men kan noen fortelle meg hvorfor enkelte metalband på død og liv skal covre klassiske 70-tallsband, når de fleste metalband ikke er i nærheten av å inneha den grooven som kreves for dette? Toxik ødelegger Zeppelins Out on the Tiles, Heathen ødelegger Sweets Set Me Free, osv. I det hele tatt er det rimelig håpløst av metalband å prøve seg på et band som Zeppelin. I tillegg til Toxik, kommer jeg ihvertfall på at Masterplan, Iron Maiden, Nuclear Assault, Primal Fear og Demons & Wizards har covra Zeppelin, og fullstendig missa grooven. I andre enden har man jo hardrockband som fikser det godt, som Great White, Heart, Stryper, Gotthard, Tesla, m.fl. Men metalband burde holde seg langt unna Zeppelin og andre 70-tallsband!

Image

User avatar

Topic author
Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

Skal si meg enig i den om covringa, Affen. Skipper alltid den Zep-covern når den kommer. Hehe, beste Set Me Free jeg har hørt så langt må være Vince Neill (!) tett fulgt av Saxon. Gudbedre for en sjuk ting å se skrevet, Vince bedre enn Saxon i noe som helst! Kanskje jeg er full fremdeles.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Har aldri hørt den Zeppelin-cover'n. Vil heller ikke høre den.
Handla lp-versjonen av Think This da den kom, og den var ikke med der. Cd-utgaven jeg har hatt en del år inneholder heller ikke denne. Heldigvis.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Uncle_Oyster wrote:

Skal si meg enig i den om covringa, Affen. Skipper alltid den Zep-covern når den kommer. Hehe, beste Set Me Free jeg har hørt så langt må være Vince Neill (!) tett fulgt av Saxon. Gudbedre for en sjuk ting å se skrevet, Vince bedre enn Saxon i noe som helst! Kanskje jeg er full fremdeles.

Men siden det er Steve Stevens og ikke Vince sjøl som står bak arrangementet, er det ikke så rart likevel :P Ikke for å bli helt off topic her, men Vince synger steikbra på Exposed! Meget bra album er det og.

Men tilbake til Toxik, så likte jeg stort sett Think This ganske godt nå, med unntak av tittellåta og Zeppelin-cover'n. Kommer alltids dager da jeg har lyst å høre på band som Toxik, Heathen, o.l., så jeg beholder disse skivene.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:

Har aldri hørt den Zeppelin-cover'n. Vil heller ikke høre den.
Handla lp-versjonen av Think This da den kom, og den var ikke med der. Cd-utgaven jeg har hatt en del år inneholder heller ikke denne. Heldigvis.

Hvilken utgave har du da? JEg har reutgivelsen på Metal Mind, og der er det 12 ordinære spor (inkl Zeppelin-cover'n), og 2 rene bonusspor: Shotgun Logic og Black & White.

Image

Locked Previous topicNext topic