Norske filmelskere kan glede seg til en deilig filmvår tydeligvis:
Norsk film-Bra eller hva??
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Conan wrote:doomed wrote:Nope...Ække det med han "p***o rocco" a?
Har du sett SHOWBIZ ? Den er morsom-er med bla Øyvind Blunch, Tom Mathiesen og Herodes Falsk. Backstreet Girls er med der og
Usikker om det er han. Nei ikke sett den.
Såpass. Den må du se! Ble vel slakta når den kom hehe. Supermorsom!!
doomed wrote:Conan wrote:doomed wrote:Nope...Ække det med han "p***o rocco" a?
Har du sett SHOWBIZ ? Den er morsom-er med bla Øyvind Blunch, Tom Mathiesen og Herodes Falsk. Backstreet Girls er med der og
Fleste filmer jeg ser blir slakta, så da burde jeg vel det hahaha.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Conan wrote:doomed wrote:Conan wrote:doomed wrote:Nope...Ække det med han "p***o rocco" a?
Den er RÅ! Se den
doomed wrote:Conan wrote:doomed wrote:Conan wrote:doomed wrote:Nope...Ække det med han "p***o rocco" a?
Den er RÅ! Se den
Skal prøve hehe.
Udunpute wrote:Norsk film er hovedårsaken til min enorme forakt for teateret. I all hovedsak er 90% av all norsk filmproduksjon det skjæreste søppel, men unntak fins det. Bent Hamer og Joacim Trier har vist at de klarer å levere kvalitet mer enn bare èn gang, det samme kan til dels sies om Pål Sletaune og Hans Petter Moland.
Men hovedmålet for norsk film må være å distansere seg fullt og helt fra teater, og satse på egne skoler hvor skuespillere utdannes til det ene formål om å spille i film.
Etter å ha sett en god del teater, så blir det tullete å la være og se teater fordi norsk film er dårlig. Faktisk er skuespillere som fort gjør det dårlig på film, ganske så gode på den norske scene. I mange produksjoner er det heller ikke skuespillerne som har skylden for at ting er rævva, for til syvende og sist så er det regissør som sier "KUTT! Bra jobba.", før det så går videre og klippes og klappes i en fei. PAX er en film, hvor skuespillerne (utrolig nok) prøver etter beste evne å gi noe til seerne til tross for et helt forjævlig rævva manus! Det er generelt et helt for j****g proskjekt, men som skuespillerne på ingen måte skal ha skylda for.
Og er det noe norsk film gjør, så er det å distansere seg fra teater, for hvis de hadde prøvd å gjøre noe som var nærme et stykke som blir gjort av et bra teaterensemble, så ville blitt i stor grad bedre på lerretet. Komilab på Torshov teateret til eksempel, ta turen og check it out.
Entropi på National teateret i dette øyeblikk, gå å se. Du vil se de samme filmskuespillerne, men i en setting der de gjør en j****g bra jobb!
Norsk film kommer seg hulter til bulter synes jeg, med filmer som;
Kongen av Bastøy, Mannen som elsket Yngve, Oslo. 31 August, Kunsten å tenke negativt, Nokas og Den siste revejakta for å nevne noe, så synes jeg det er på vei oppover. Men det må jobbes hardt ifra alle kanter, ikke bare på skuespillerne.
Achetes wrote:Entropi på National teateret i dette øyeblikk, gå å se. Du vil se de samme filmskuespillerne, men i en setting der de gjør en j****g bra jobb!
Sannheten. Dialogen i det stykket mener jeg knuser det meste av det en finner i både amerikanske og norske samtidsfilmer. Teater er fett som f**n, det.
Det er kun en mann som kan lokke meg på teater og det er Christopher Nielsen. Har nå sett både Hustyrannen og Entropi. Neste gang jeg går på teater er ikke før om 2 år.
Daffen wrote:Det er kun en mann som kan lokke meg på teater og det er Christopher Nielsen. Har nå sett både Hustyrannen og Entropi. Neste gang jeg går på teater er ikke før om 2 år.
Håndtering i Spokane, Torshov Teateret, jeg tror du vil like det.
Achetes wrote:Den siste revejakta
Jeg syns den var pinlig dårlig, så jeg tror nok vi har forskjellig smak.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Infant
- Mood: