Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Serietråden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Goatfog wrote:
Tomas wrote:

Jeg glemte visst å utheve noe vesentlig her.

Jeg så den, min "harme" var mer retta mot den litt friske touché'n som fulgte.

PsychoDad wrote:

Fordi om du veit j****g mykje treng du ikkje innta ei nedlatande bedrevitarhaldning. Og film er ikkje matematikk eller fysikk, det er mykje synsing og smak og behag ute og går. Og Tomas Edison fant ikkje opp lyspæra så der tar han i alle fall feil.

Men det var igrunn tonefallet og dialekta hans som plaga meg mest. Han burde så absolutt latt ein skodespelar ta seg av kommenteringa. Sjølv om han seier mykje fornuftig kan eg ikkje la vere å irritere meg kvart j***a sekund han pratar. Har aldri opplevd lignande.

Den nedlatende bedreviterholdninga du refererer til synes jeg faktisk er totalt fraværende i serien, men alle opplever ting forskjellig. Men at dialekta skulle vekke såpass sterke reaksjoner er det vel ingenting å gjøra med. Den brukeranmeldelsen på imdb-siden om serien som hadde flest stemmer en periode tok opp nettopp detta, og vedkommende ga serien en av ti stjerner:

I was interested in watching this. But after trying to sit through it I can only say that it is marred by the most truly awful narrator I've ever experience in my life, to the point where I don't care what he's talking about. Most narrators have a lilting style which flows along in a progressive, unobtrusive manor. But Mark Cousins voice manages to infuse every sentence with a jarring full stop that continues to interrupt the flow of whatever point he's trying to make at the time. Every phrase ends with a dead stop inflection that makes him the most start/stop, immensely boring/irritating narrator I've ever heard. There should be petitions signed against cousins in order to keep us safe from the most irritating and jarring vocal narration God dared to deem life worthy.

Litt morsomt, egentlig. Men sjekk ut hva mannen sjøl sier fra 00:14 til ca. 00:20 på dette klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=wLJbwGz-mLA

:P

Hehe, men sidan han tydeligvis er einig er det jo litt rart at han ikkje har fått nokon andre til å lese inn kommentarane hans. Hadde sikkert blitt ganske dyrt og tungvint, men slik det er no er jo serien omtrent umogleg å sjå på med lyden på.

Og angåande bedrevitar-haldninga hans så er det kun måten han pratar på, ikkje det han seier, som gir meg det inntrykket.

Goatfog
Beli
Beli
Mood:

Post by Goatfog »

PsychoDad wrote:

Hehe, men sidan han tydeligvis er einig er det jo litt rart at han ikkje har fått nokon andre til å lese inn kommentarane hans. Hadde sikkert blitt ganske dyrt og tungvint, men slik det er no er jo serien omtrent umogleg å sjå på med lyden på.

Og angåande bedrevitar-haldninga hans så er det kun måten han pratar på, ikkje det han seier, som gir meg det inntrykket.

Jeg leste et eller annet intervju der han redegjorde for åffer han sjøl var fortellerstemmen, men jeg husker ikke helt hva det var, eller hvilken reaksjon han hadde på de som klaga.

Men ja ja, det går jo alltids an å lese boka hans om ikke serien frister noe større. Sjøl pleier jeg å sovne til opptak av denne stemmen hver natt, og tanken på å gjøre det til noe annet er knapt til å holde ut.

"It's still real to me, damn it!"

daimonion
Belieber
Belieber
Mood:

Post by daimonion »

Image

The Black Donnellys

Fire irsk-amerikanske brødre blir vevet inn i et mafianettverk i New york. Helt knall serie, som dessverre først slo an en stund etter at de ble kansellert etter bare èn sesong.

Kan minne mye om Breaking bad. Like spennende, rått og uforutsigbart. Heldigvis fikk vi en slags konklusjon etter første sesongen, så den står godt på egne ben.

Achetes
Infant
Infant
Mood:

Post by Achetes »

Hell on Wheels.
Western serie på sitt kuleste! Action, indianere, lynsjemobber etc etc. Fett som f**n!
Vil også nevne Apocalypse, the Second World War, som er en dokumentarserie som rett og slett er en serie som dere bør ha fått med dere, hvis ikke så har dere noe skikkelige saker foran dere.

I see a bird... A pink pretty bird. But even tough it's pretty, I still hate it.

meifumado
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by meifumado »

RZA i Californication

:D

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

j****g bra! Haha!

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Har sett eitt klipp frå Curb Your Enthusiasm. Det var med Michael J. Fox. Det var ikkje morosamt. Larry David var særs irriterande og klein.

Er dette klippet representatitvt for serien? Kan nokon linke til det mest morosame serien har å by på?

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Curb er ikke spesielt morsomt. Finnes mye bedre serier å bruke tiden på.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

PastorBengtsson
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PastorBengtsson »

Tomas wrote:

Curb er ikke spesielt morsomt. Finnes mye bedre serier å bruke tiden på.

Inte mycket som är bättre tycker jag. Men kan vara enig i att Larry David kan vara irriterande. Är ju det som är "charmen/poängen" med serien.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Böh! wrote:

Har sett eitt klipp frå Curb Your Enthusiasm. Det var med Michael J. Fox. Det var ikkje morosamt. Larry David var særs irriterande og klein.

Er dette klippet representatitvt for serien? Kan nokon linke til det mest morosame serien har å by på?

Curb er bygget litt opp som Seinfeld, slik at mange små episoder leder opp til noe stort. Så du må på en måte se hele episoden for at man skal få noe ut av det.

Curb er helt fantastisk og som Pastor'n er inne på skal Larry David være irriterende og særdeles flau å se på.

Skal jeg absolutt plukke ut noe morsomt så er denne fin:

Goatfog
Beli
Beli
Mood:

Post by Goatfog »

Lite av dagens humorserier som er bedre enn Curb. Skulle jeg likt å sett!

Dvergtatt
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Dvergtatt »

Goatfog wrote:

Lite av dagens humorserier som er bedre enn Curb. Skulle jeg likt å sett!

Arrested Development 8)

Digg jalla stemning

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Enda mindre overbevist av CYE etter nokre fleire klipp. Mine to problem etter det eg har sett er:

1. Humoren.
  2. Larry David.

Takk for hjelpa.

Image

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Larry David et utelukkende kjedelig. Flau, irriterende og morsom er han i hvert fall ikke.
Foretrekker Klovn innen flau og irriterende humor.

Goatfog
Beli
Beli
Mood:

Post by Goatfog »

Da var det endelig oppklart.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Selvfølgelig er Larry David flau og irriterende. Det er jo derfor serien er morsom. That being said, det fins en god del bedre amerikanske komiserier.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Tomas wrote:

Larry David et utelukkende kjedelig. Flau, irriterende og morsom er han i hvert fall ikke.
Foretrekker Klovn innen flau og irriterende humor.

Klovn er knallbra. Der er det i alle fall humor og masse karisma.

Image

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Curb på sitt beste er så og si uslåelig, men det kan gå en stund mellom episoder av slik kvalitet. Jevnt over holder serien likevel greit til en 8/10. Leon og Susie er nok de beste figurene i serien.

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PsychoDad »

Har sett How to cook like Heston og er i gang med Kitchen Perfection av samme mann. Artig og lærerikt fjernsynskjøkken.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

PsychoDad wrote:

Har sett How to cook like Heston og er i gang med Kitchen Perfection av samme mann. Artig og lærerikt fjernsynskjøkken.

In Search of Perfection og Kitchen Chemistry burde være noe for deg.

Locked Previous topicNext topic