Does Humor Belong in Music? Ikke om man spør Lyncho
Feite låter forurenset av teite påfunn
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
-
- Poser
- Mood:
Porcus wrote:Does Humor Belong in Music? Ikke om man spør Lyncho
Hehe, killjoy her
Humor er vel og bra i form av tekster og der bidrar Zappa monumentalt- musisering med musikalsk fjas not so much....
Men når Zappa er bra er det fett, bare så synd mesteparten av katalogen hans preges av å måtte utstå mengder fjas for å finne gullkornene - noe som gjelder såvel låter som hele skiver (ei låt kan være 70% møl og 30% bra partier) ... og da blir det vanskelig å kalle seg Zappa-fan.
Det på tross av en kvalitativ karriæretopp på første 1/2-del av 70 tallet, som var mer gjennomført god IMO
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Porcus wrote:
Hello? Hello Mr Gein? Mr Gein? Lemme out of here Mr Gein! Mr Gein? I don't wanna play anymore Mr Gein. Mr Gein, it's not any fun anymore
Syns det er drittøft jeg da men, ser også at Autopsy bruker en lignende sampler på nyskiva. Gjør stemninga mer grim.
Porcus wrote:Gorgar wrote:Ellers må jeg nok en gang nevne alle introene på The Privilege Of Power, men dette er jo ting som skjer før selve låtene er igang, så da er det ikke så krise.
Enig. Det lot seg tilvenne (med litt tid).
Prøvde aldri å venne meg til det. Etter to runder fikk jeg nok og redigerte bort alt det unødvendige. Da gikk skiva plutselig opp et par poeng, gitt.
-
- Rocker
- Favourite genre: It's complicated
- Mood:
- Been thanked: 1 time
Espen wrote:Gjøglejazz-partiet ca 6 minutter ut i Mastodons "Last Baron":
Satt her og tenkte at hele den låta er da dritfet fra ende til annen. Har visst bare fortrengt det teite, rotete og uinspirerte partiet der.
-
- Rocker
- Mood:
Jeg undres på om den tasmanske djevelen har hørt (') av godeste FZ? Hvor prosenten av det han refererer til som "møl" må sies å være = 0.
Stink Foot er ræva.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Poser
- Mood:
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Nå var det vel tekstene som Taz syntes var den tolererbare delen av humoren.
Jeg skjønner jo poenget, for det er ikke alle forunt å se det musikalsk geniale i verken
eller
eller
eller
-- bare for å ta en av de mer poppers skivene hans. Eller forhandlingene med Hin Onde om pupper og øl.
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Dirant wrote:Ivan wrote:Whole Lotta Love.
Regner med du sikter til greiene i midten og det er kjempeknall.
Det er ikke kjempeknall nei. Eneste som er bra med greiene i midten er når det tar slutt og låta endelig begynner igjen.