Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

KrÄke

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar »

NÄr 90 prosent av postene i trÄden til KrÄke handler om hvor dÄrlig bandnavnet er burde det kanskje ringe en bjelle?

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Runar wrote:NÄr 90 prosent av postene i trÄden til KrÄke handler om hvor dÄrlig bandnavnet er burde det kanskje ringe en bjelle?
No er vel ikkje uttalelsane pÄ Screamforumet nÞdvendigvis ein mÄlestokk pÄ kva som faktisk funkar og er populÊrt heller...

Syns navnet er litt teit sjĂžlv, men ke veit eg.

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Runar wrote:NÄr 90 prosent av postene i trÄden til KrÄke handler om hvor dÄrlig bandnavnet er burde det kanskje ringe en bjelle?
Det er selvsagt kjipt, men tviler pÄ at det blir noe navnebytte. Det er vel ingen her lokalt som har brukt navnet mot dem, de har tvert imot fÄtt veldig mye positiv feedback pÄ musikken, og det er jo det viktigste. NÄ vet jeg ikke om de er inne her pÄ forumet, tviler. Folk her inne er veldig raske med Ä dÞmme nord og ned. Det trenger ikke vÊre spesielt velbegrunnet, det er ofte nok at de "rette" personene her inne starter, sÄ fÞlger andre raskt etter. Tror ikke forumet er sÊrlig representativt for folk flest.

Count_Darcon
Infant
Infant
Mood:

Post by Count_Darcon »

Musikken fet som f**n!! Navnet... nÄ skal ikke jeg prate som har Muggnagar men KrÄke er ikke veldig dark/black.. Ei sjur, ei krÄk og en j***a mÄs! :P KrÄk e meir goth enn black?

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Om bandnavnet eller om Screamerne?

War Pig
Belieber
Belieber
Mood:
Been thanked: 1 time

Post by War Pig »

Darkavenger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Darkavenger »

Har nettopp startet et band som Heter "MĂ„ke" Hadde fĂžrst tenkt Ă„ kalle det "Ugle" men synes MĂ„ke er mye grimmere.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Gi ut split med 'Fossekall', evt 'Spurv'.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Bra band, og har stÄltro pÄ skiva. PÄ tide med symfonisk black metal med 90-talls sound. Drit i navnet, sjekk ut bandet!

Conquering Death http://www.bandpage.com/Kraakeofficial/player

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

KrÄke er Äpenbart et navn som hinter om at musikken er like middelmÄdig som Raven eller Corvus Corax eller The Black Crowes. Det vil for evig og alltid plassere KrÄke som verken fugl eller fisk pÄ kvalitetsskalaen, men det er i det minste bedre enn Ä kalle seg opp etter smÄkryp. Det er det bare helt uvesentlige band som gjÞr, type WASP, Scorpions og Beatles.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Porcus wrote:

KrÄke er Äpenbart et navn som hinter om at musikken er like middelmÄdig som Raven eller Corvus Corax eller The Black Crowes. Det vil for evig og alltid plassere KrÄke som verken fugl eller fisk pÄ kvalitetsskalaen, men det er i det minste bedre enn Ä kalle seg opp etter smÄkryp. Det er det bare helt uvesentlige band som gjÞr, type WASP, Scorpions og Beatles.

Fy f**n at det gÄr ann Ä vÊre sÄ sneversynt! Sjekk ut bandet fÞr du dÞmmer. Ligger link ovenfor.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

:mrgreen:

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Porcus wrote:

:mrgreen:

:grin:

Er nok ikke di greie uansett.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Det var faktisk ikke engang ment som noe agn noen skulle bite pÄ. SkjÞnner ikke hvorfor KrÄke skulle vÊre et hÄplÞst navn i seg selv, sammenlignet med de nevnte. Kanskje ikke like bra som WASP/Scorpions/Beatles, men fortsatt ikke til Ä sutre over.

Men kombinasjonen av 'KrÄke' og 'black metal', fikk meg helt Þyeblikkelig til Ä tenke pÄ lo-fi og old school tr00ism purism schmoorism. Det er nok ikke det riktige navnet for symfblack.

Er nok ikke di greie uansett.

Nok til at jeg smÄergrer meg over at jeg ikke rakk fram til Haugesund fÞr femten sekunder etter at In Mourning startet pÄ 'geddon.

– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Kransen
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Kransen »

Bra dette, men Bal-Sagoth linken er vel noe far-fetched (med mindre resten av skiva skiller seg kraftig fra lÄta Vorax linka til da).

Har trua, konserten pÄ Flytten var knall!

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Porcus wrote:

Men kombinasjonen av 'KrÄke' og 'black metal', fikk meg helt Þyeblikkelig til Ä tenke pÄ lo-fi og old school tr00ism purism schmoorism. Det er nok ikke det riktige navnet for symfblack.

SpÞr du meg, kunne navnet fungert for et punk-band. En krÄke er jo et litt masete fjÊrkre som stort sett henger rundt pÄ fyllinga.

Bra skive da.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Runar wrote:

et litt masete fjÊrkre som stort sett henger rundt pÄ fyllinga

Der beskrev du vel mer enn Ă©n Raven-skive.

– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Favourite genre: Hard Rock
Mood:
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Grimnisse.

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Kransen wrote:

Bra dette, men Bal-Sagoth linken er vel noe far-fetched (med mindre resten av skiva skiller seg kraftig fra lÄta Vorax linka til da).

Har trua, konserten pÄ Flytten var knall!

LÄtskriverne i bandet er store Bal Sagoth fans sÄ jeg vil tro de er inspirert, men jeg hÞrer ingen likhet pÄ de fire lÄtene jeg har hÞrt. Vi snakker vel heller noe ala Dimmu, OMC og Limbonic Art.

TrÄden hÞrer forresten ikke hjemme pÄ demoforumet lengre.

Herremelk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Herremelk »

Trigga trommer, glade melodier og synth som overdĂžver alt. Alt som er feil.

Locked Previous topicNext topic