Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

KrÄke

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Noen liker mora, andre liker Baccara.


User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

BlueGrot wrote:

Welhaven er drita igjen!

PÞh, hakke vÊrt drita siden vi spilte Horten i februar:) Men ellers er jeg enig med LjosÄk.

<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash


Voidwalker
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 05 May 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Voidwalker »

NĂ„ GÅR det jo an Ă„ trigge trommer uten at det trenger Ă„ hĂžres ut som Hellhemmer da. Dessuten mĂ„ man jo ikke trigge absolutt alt. I studio kan man jo f.eks. velge Ă„ splitte signalet og sende det ene signalet igjennom et program som trigger samples, samtidig som man beholder det analoge signalet. Da kan man jo mixe det etter smak og behag for Ă„ fĂ„ den lyden man vil. Men for all del, en kjip triggerlyd kan Ăždelegge det meste, no argument there!

On topic sÄ syns jeg synthen var det absolutt kjipeste med dette her. Usj.


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

LjosÄk wrote:

blir bare litt lei av at folk skal vÊre sÄ oldschool at dem insisterer pÄ Ä tÞrke seg i rÊva med bark.

Det jeg blir lei av er gnÄlet om det, og denne misforstÄtte elite-holdningen kombinert med den spektakulÊre uvitenheten og/eller fordommene. Det Ä prinsipielt vÊre anti trigging sier mest om meningsbÊreren, spesielt nÄr det er folk som burde visst hva de snakket om.

At kanskje trommelyden pÄ denne skiva er rÊva, og at verktÞyet trigging har blitt misbrukt akkurat her, det er en smakssak og greit Ä diskutere, men det er ogsÄ en helt annen diskusjon.


User avatar

JĂžlle
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 27 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JĂžlle »

Byn Ä grin! Jeg har fÞr i tiden forsvart trigging i den grad det har vÊrt nÞdvendig, so don't put that on me niggas. I forhold til min egen kommentar gjelder det nÄr det blir brukt i den grad at det fjerner alt av nyanser og dynamikk (det er jo det som oftest skjer), og jeg er klar over at det finnes studioer som gjÞr det uten Ä drite seg helt ut.


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Image

(TrĂžnder-Avisa 12.06)


User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

http://www.norskmetal.net/krake-conquer ... th-review/

KrĂ„ke, Norwegian for “Crow”, was founded by the brothers Dreugh and Beist in 2007. The band hailing from Kopervik on the west coast of Norway surprised me already in 2008 with their promising 3 track promo/demo and I have to admit I’ve been wondering where these guys went. Apart from some live-shows at KarmĂžygeddon it has been pretty quiet since then.

But now the album is finally here and even though I had built up alot of expectations since their outstanding promo/demo material, this release doesen’t seem to fail on me. Not even once. The band have grown up since the promo leaving room for some very interesting parts. I can’t stop listening to “Conquering Death” in the same way I couldn’t stop listening to the promo a few years back.

For those not familiar with the band they play atmospheric and melodic black metal. When it comes to arrangements, compositions and so on you will find links to Dimmu Borgir, Old Man’s Child and similar acts, but the great thing about KrĂ„ke is that they manage to create their own soundscape and vitality to the tracks. I usually prefer my metal without much use of synths and effects, but it’s impossible not to love this album since it’s brilliantly produced and the melodies are so great that you’ll forget you exist as long as the disc spins.

I often get disappointed when a band releases a good promo and I have to wait almost 5 years for the next taste, but in this case it was truly worth the wait. The time was spent well by the band both in the writing process and in the studio with all the arrangements and production, leaving us listeners with an epic album.

This is a must have if you’re into symphonic and atmospheric metal, and “Conquering Death” has left a strong mark in a genre that’s far from dead.

Written by Raymond StorebĂž

6/6


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Tipper en nĂžktern vurdering ligger midt mellom der et sted. Folk er for opptatt av Ă„ polarisere og skape seg.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Flytter denne vekk fra demo-forumet, og kan samtidig opplyse om nĂžktern vurdering i nyeste Scream samt intervju.


User avatar

Gjeddefett
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 13 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gjeddefett »

Welhaven wrote:
BlueGrot wrote:

Welhaven er drita igjen!

PÞh, hakke vÊrt drita siden vi spilte Horten i februar:) Men ellers er jeg enig med LjosÄk.

GĂ„kke ann Ă„ vĂŠrra i Horten utn Ă„ vĂŠrra drita

(pÄ Hortensk)


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Stian wrote:

Folk er for opptatt av Ă„ polarisere og skape seg.

Ja, der har du meg som anmelder.

Men seriÞst, det mÄ da gÄ an Ä gi en plate den karakteren man mener den fortjener uten Ä bli avfeid som en som skaper seg, sÄ lenge man gjÞr rede for karakteren pÄ kurant vis.


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Ble joggu sÄ mye drama av dette at jeg fjerner det.


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

:applause:

Nesten litt usportslig Ă„ quote fra det lukkede forumet over i det Ă„pne,hehe

Ser frem til denne utgivelsen og sÄ lenge den inneholder "I ly av lyset" sÄ kan den umulig komme under 4 pÄ terningen :-D

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Oi, svar pÄ tiltale! Det var ikke verst. OgsÄ utenom svadatrÄden!

Haha, sÄ brÄkjekk du skulle vÊre da.

Ja, at jeg skapte meg i svadatrÄden, dét kan vi enes om. Tenkte du mente at jeg brukte spalteplass til Ä skape meg pÄ, ikke en fjasetrÄd i et lukket underforum (fjas som de fÊrreste ville lest om det ikke hadde blitt quota, men det er nÄ sÄ).

Som anmelder vil jeg pÄstÄ at er jeg profesjonell, som svadaposter not so much. Det er klart at jeg ikke burde ha liret av meg skit fÞr omtalen sto pÄ trykk, men omtalen hadde uansett blitt den samme.

Stian wrote:

Selv ville jeg gitt den kanskje en firer. To etter egen smak, men jeg klarer Ä distansere meg fra det til tider. Kanskje nede pÄ tre, da det er mye riktig i det du skriver tekstmessig.

Selv synes jeg det blir feil. En anmeldelse bÞr ha en objektiv del; beskrivelse av musikken, sammenligninger, virkemidler osv. - og en subjektiv del; skribentens mening om det hele. Karakteren mÄ settes etter sistnevnte, mener jeg, ellers kan man like gjerne kutte den ut.

(Om jeg har vÊrt flink nok med fÞrste del i akkurat denne anmeldelsen fÄr vÊre opp til dere Ä bedÞmme)

Det skal sies at jeg pÄ et tidspunkt vurderte terningkast tre, men etter Ä ha mÄttet ta flere pauser - jeg klarte rett og slett ikke Ä hÞre gjennom hele plata i en gjennomlytting, selv om jeg fint takler 150 minutter lange Imperator - sÄ fant jeg ut at jeg ikke kunne jeg leve med Ä ha gitt plata en treer.

#EDIT: DĂ„rlig formulert sistesetning.


User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

Stian wrote:

PÄ forumet til Norges stÞrste metalblad, tross alt, og fÞr anmeldelsen er ute. Mulig jeg er fisefin pÄ det, men tar seg sÊrs dÄrlig ut.

QFT

The lime of the ancient marinade.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Aspergers Inc. wrote:

Oi, svar pÄ tiltale! Det var ikke verst. OgsÄ utenom svadatrÄden!

Haha, sÄ brÄkjekk du skulle vÊre da.

Vel, det var du som henviste til denne saken i svadatrÄden fÞr du tok det opp i KrÄketrÄden.


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

For Ä legge opp til et vittig og jovialt svar fra deg (i svadatrÄden), ja. Men slik ble det altsÄ ikke.


User avatar

Atheos
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Atheos »

Kjedelig og smÄtt irriterande Ä lese anmeldelsar skrivne av folk som tilsynelatande ikkje likar sjangeren.


User avatar

norseman
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by norseman »

PÄ den andre siden er det vel en grense for hvor mange under-undersjangere man skal forvente at lokalaviser holder eksperter pÄ. "Skal denne til Johnny som er ekspert i gotisk-symfo-ekstremmetall, eller er dette mer progressive bombastisk blackmetal og hÞrer hjemme hos Linn..."

Men det er klart, anmelder man noe fra en sjanger man hater sÄ er det vel bedre Ä prÞve Ä ta av seg den aller mest subjektive hatten.

'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Hater pÄ ingen mÄte sjangeren. Er for eksempel meget begeistret for Limbonic Art og den siste plata til Nokturnal Mortum.

Legger dog ikke skjul pÄ at jeg synes det slippes veldig mye uinteressant - men det gjelder jo for alle sjangere.


Locked Previous topicNext topic