Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Slash - Slash

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Tror jeg må handle denne...
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Denne skiva inneholder alt i fra geniale ting til flaue og helræva låter - alt i alt sett under ett er det alikevel et mer enn godkjent produkt, da det er flere gode øyeblikk enn dårlige.

For å ta det værste først:

Gotten er ei suppete ballade som ikke er gitarguden verdig, og at vokalist Adam Levine høres ut som ei sutrete småjente gjør ikke saken noe bedre heller. Flaut de luxe

I Hold On med Kid Rock er ei låt det er f******a lett å si seg likegyldig til - ikke er den fengende i all sin enkelhet og under denne kjeder jeg meg svært!

Crucify The Dead med Ozzy ved mikrofonen hadde jeg store forhåpninger til - men heller ikke den evner å engasjere meg nevneverdig. Småtrått og traurig en betegnelse som slår meg!

At Lemmy bidrar med rølp for rølpens skyld var akkurat som forventa, Doctor Alibi attitude javel - men slettes ikke bra, akkurat som i hans moderband. At låta er ikke allverden slår heller ikke ned som noen bombe.

The Saint Is A Sinner Too fronter Rocco DeLuca, er nok ei uengasjernde men ikke riktig så flau ballade som førstnevnte - men kjedsomhet begynner å bli et stikkord som man til stadighet minnes på....

On a positive note:

Ian Astbury sparker ballet i gang med Ghost, ei knall-Rockelåt i god Slash- og Cult-tradisjon og at vokalen er med på å prege låta her i positiv retning er det ingen tvil om.

By The Sword med Wolfmother's Andrew Stockdale er et bevis på at Slash er i stand til å krèere ballader fortsatt - ei halvballade med dynamikk og punch. Stockdale gjør sitt til at låta heves ytterligere.

Nok ei god ballade får vi Myles Kennedy's tolkning av Starlight, joda Slah kan forsatt ballader selv om det er mareritt- og krampe-aktige forsøk på slike på denne skiva også!

Chris Cornell synger også en ballade-aktig sak, men Promise holder også mål i massevis, og slvfølgelig gjør han en upåklagelig jobb vokalt.

Mer overraskende er det at Beautiful Dangerous er såpass bra, utypisk midtempo låt i både stil og arrangement av Slash og at Fergie skulle funke så bra vokalt er også med på å overraske ytterligere. Godt gjennomført rett og slett!

Back from Cali er andre låt med Myles Kennedy også denne litt i halvballade-gata, kanskje litt mange låter i ned-dempa tempo, men dette er også en av de gode. Denne er bevis nok på hvorfor Slash valgte å dra med seg akkurat han på turnèen.

We're All Gonna Die Rocker svært, i sin oldschool Kiss-aktige stil, og Iggy Pop gjør seg såmenn ikke bort heller. Knall-låt, en topp 3 låt fra skiva.

Baby Can't Drive med Alice Cooper og Nicole Scherzinger er ei bra om enn ikke helt uunnværlig Rockelåt - men den slår greit i fra seg.

Vokalt biter Fergie godt i fra seg på den unødvendige Paradise City re-make'n også - dama's stemme passer rocken også. Annerledes versjon javel - men de fleste Slash-fans hadde nok greid seg fin, fint uten Rap-versjon av låta med Cypress Hill.

Resten av låtene er bra, selv om de overnevnte er de som utpeker seg mest i både postiv og negativ retning! Favorittene er: Ghost, By The Sword, We're All Gonna Die og Back from Cali!

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Da har vi ingen felles favoritter. Mine er Nothing to Say, Promise og Starlight.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Konsert med Slash på MTV Live HD nå. Har sett på ei god stund, men det er mye kjedelige låter her som jeg tipper er fra soloskiva. Denne Myles Kennedy synger tidvis j****g bra, og kommer voldsomt høyt, men tidvis blir han veldig slitsom, og har en vibrato som går meg på nervene enkelte plasser. Slash burde forresten ha stemt gitaren sin før Sweet Child O'Mine, for d***n så surt den låt gjennom hele låta! Når bass og rytmegitar kom inn, lå de ca en halvtone over gitaren, det låt absolutt ikke bra. Men Slash spiller mye bedre live nå enn i GNR. Tipper han er edru nå, det pleier å hjelpe. Grei konsert, men litt for mange intetsigende låter, og backingbandet låter tidvist litt slapt og uinspirert.

Image

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Imponerende anmelderarbeid...

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10061636

Sjelden har vi vel opplevd en anmelder som går så i dybden, og samtidig velbegrunner sitt terningkast ved å vise at han virkelig har satt seg inn i den aktuelle plata. Det Norge trenger er flere slike anmeldere…

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Haha, for en tosk.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Sterkt å kalle Myles Kennedy for noksagt. Er ikkje Alter Bridge fan sjøl, men eg høyrer i det minste at mannen virkelig kan synge.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Ufattelig fjas, men MSN er nok en "hipster" som bevisst provoserer - samt at smått aldrende stjerner er langt fra kult nok for de utsendte trendnissene i Akersgata

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Morten Ståle Nilsen. Jeg sluker alt han skriver rått.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

manimal wrote:

Morten Ståle Nilsen. Jeg sluker alt han skriver rått.

Regner med du var storfornøyd med gjennomgangen av Black Sabbath diskografien for noen år tilbake da...... :wink:

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Lynchomaniac wrote:
manimal wrote:

Morten Ståle Nilsen. Jeg sluker alt han skriver rått.

Regner med du var storfornøyd med gjennomgangen av Black Sabbath diskografien for noen år tilbake da...... :wink:

Ja, den mannen kan ikke gjøre feil.

Men seriøst, jeg fikk ikke med meg den nei. Slaktet han alt sammen eller?


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Mang en klassiker fikk slakt ja, like saklig som om det hele var skrevet av en full sjømann - og han fremsto med troverdigheten til en pedo i en barnehage.....

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Lynchomaniac wrote:

Mang en klassiker fikk slakt ja, like saklig som om det hele var skrevet av en full sjømann - og han fremsto med troverdigheten til en pedo i en barnehage.....

Som vanlig mao. Den karen er i samme kategori som Tor Milde og Stein Østbø. Hvor leste du Black Sabbath gjennomgangen? Hadde vært "moro" å lese vrøvlet hans.


User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Siden tråden allerede har spora av kan jeg nevne at Aftenposten (om jeg ikke husker feil) hadde en gjennomgang av hele Black Sabbath-katalogen ved ett av norgesbesøkene (mulig det er så lenge siden som 1998), og der gikk anmelderen for den enkle hipsterholdninga med å gi mer eller mindre strålende kritikk til alt med Ozzy, og griseslakte alt uten Ozzy. Blant annet omtalte anmelderen Ronnie James Dio som en skrikhals…

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Husker den gjennomgangen, og i hvert fall Technical Ecstasy og Never Say Die! fikk alt annet enn strålende kritikk.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

torjo wrote:

Husker den gjennomgangen, og i hvert fall Technical Ecstasy og Never Say Die! fikk alt annet enn strålende kritikk.

Det er mulig de fikk litt svakere enn resten av Ozzy-perioden, men de fikk likevel bedre omtale enn alt som ble utgitt senere.

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Er det samme karen som har skrevet boka Revolver? Asbjørn Bakke?
I så fall får TE og NSD 2 hver, mens Heaven & Hell og Mob Rules får 4 hver. Etter det ligger det mellom 1 og 3 det blant annet Tyr får en ener og ca like saklig begrunnelse som den Slash-skiva i linken over.

I samme bok får Load og Reload 3 hver, mens St.Anger får 5 og er "en klar friskmelding" av Metallica. Mon tro om forfatteren er enig der fortsatt.

ROCK!

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Doomination wrote:

Er det samme karen som har skrevet boka Revolver? Asbjørn Bakke?
I så fall får TE og NSD 2 hver, mens Heaven & Hell og Mob Rules får 4 hver. Etter det ligger det mellom 1 og 3 det blant annet Tyr får en ener og ca like saklig begrunnelse som den Slash-skiva i linken over.

I den gjennomgangen jeg sikter til får både "Heaven And Hell" og "Mob Rules" dårlig omtale, og som sagt dårligere enn "Technical Ecstasy" og "Never Say Die". Hele saken bar et tydelig preg av at anmelderen egentlig ikke hadde peiling, men nok derimot hadde latt seg lede av hipsterfasiten som sier at Ozzy-Sabbath er bra, mens all annen Sabbath suger. Siden dette er den aksepterte holdinga er det selvfølgelig enkelt for anmeldere som ikke gidder sette seg inn i katalogen å skrive anmeldelser ut fra disse holdningene, da de alltid vil slippe unna med det.

Dette gjelder selvfølgelig ikke bar Black Sabbath, for man ser jo hvor ofte anmeldere helt tydelig ikke har giddet å høre på platene de anmelder. Da gjør de derimot som for eksempel MSN gjorde med Slash, og skriver litt om alt annet enn plata, som de helt tydelig på forhånd har bestemt seg for ikke å like…

Doomination wrote:

I samme bok får Load og Reload 3 hver, mens St.Anger får 5 og er "en klar friskmelding" av Metallica. Mon tro om forfatteren er enig der fortsatt.

"St. Anger" ble vel av mer eller mindre et samla musikkpressekorps hylla som "tilbake til røttene", og det viser jo bare nok en gang hvor lite peiling disse "anmelderne" faktisk har.

The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:

Husker den gjennomgangen, og i hvert fall Technical Ecstasy og Never Say Die! fikk alt annet enn strålende kritikk.

Hvilket i og for seg bare er rett og rimelig, da dette er bandets desidert røtneste skiver.

Image

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Haha, artig anmeldelse av Nilsen. Gått skikkelig i dybden der føler jeg. Nå er jeg ikke direkte uenig i hans terning, men det hadde vel kanskje gått an å være LITT mer utdypende.

Når det gjelder slakten av Black Sabbath-skiver, er jeg enig med han, uten å ha lest det. Jeg har hørt mange Black Sabbath-skiver, og har enda til gode å finne noe bra...

Image

Locked Previous topicNext topic