Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Bullet - Highway Pirates

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste skive?

Speeding In the Night (EP)
1
33%
Heading For the Top
0
No votes
Bite the Bullet
0
No votes
Highway Pirates
2
67%

Total votes: 3

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bullet - Highway Pirates

Post by Marken »

Trodde dette bandet var halvstore, men fant ingen tråd, så da får jeg mekke en selv.

Kringen og jeg cruisa en tur til Hamar i går ettersom platesjappa på Gjøvik har blitt j****g stusselig de siste åra.
Musikkverket på Hamar har alltid hatt en ganske brukbar heavy-seksjon, og det har den fortsatt.
I disse dager handles det meste av det man vil ha av musikk på nettet, derfor ble det en smule problematisk å finne noe å bruke penga på. Noe måtte vi jo ha.
Har ikke likt det jeg har hørt fra Bullet tidligere, men coveret og bookleten på nyskiva var tøft, så da var det bare å punge ut. Regna også med at Affen tok over skiva dersom den skulle vise seg å være helt håpløs. Hva Kringen handla kan han selv fortelle.

Dirty Looks er dritfett, Airbourne er ræva, og den nye Bullet-skiva høres ut til å havne midt i mellom. Alle disse stjeler vilt og hemningsløst fra horrible AC/DC.

Har jo lest at Bullet er en blanding av eisi, Accept og Judas Priest, men på Highway Pirates er det helt klart nærmere førstnevnte enn de to siste banda. Heldigvis er det mere trøkk og driv over Bullet, og låter som Citylights, Into the Night, Fire and Dynamite og tittellåta er faktisk rett så trivelige.

Citylights og Into the Night...De samme titlene er brukt på debuten til Enforcer. Begge banda bruker ordene "night", "tonight" og "midnight" hundrevis av ganger i løpet av ei skive, og nå skal de jaggu på tur sammen også. Crazy!

De tidligere skivene er neppe noe jeg bruker penger på, men finner jeg dem til en femtilapp pr stk skal en aldri si aldri, eller Never Say Never, som Rough Silk sang på 90-tallet. j****g bra låt forresten.

Er de tidligere skivene noe særlig? Highway Pirates overraska i hvert fall positivt. Sterk treer/svak firer etter tre runder.

"Highway Pirates", the third full-length album from Swedish hard rockers BULLET, entered the official chart in the band's home country at position No. 3.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Har promo av Heading For the Top, og den er helt grei, hverken mer eller mindre. Airbourne og spanske '77 gjør AC/DC mye bedre, og Bullet kommer nok aldri til å bli noe mer enn veldig midt på treet. Uansett milevis bedre enn andre svenske nye wannabe-band som Enforcer o.l.

Image

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:

Har promo av Heading For the Top, og den er helt grei, hverken mer eller mindre. Airbourne og spanske '77 gjør AC/DC mye bedre, og Bullet kommer nok aldri til å bli noe mer enn veldig midt på treet. Uansett milevis bedre enn andre svenske nye wannabe-band som Enforcer o.l.

Jammen!? Hadde litt trua på deg i denne tråden, Affen, ettersom du hadde følgende å si i en annen, to år gammel tråd (Armour/Enforcer/Bullet/Portrait):

"Bullet er j****g fett. Har bare Heading for the Top (har de gitt ut flere?), og den er i likhet med Airbourne-skiva noe av det feteste som har kommet de seinere årene innen rock 'n' roll. Kvalitetsmessig overlegen alle de andre bandene i pollen. "

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Marken wrote:
Affen wrote:

Jammen!? Hadde litt trua på deg i denne tråden, Affen, ettersom du hadde følgende å si i en annen, to år gammel tråd (Armour/Enforcer/Bullet/Portrait):

"Bullet er j****g fett. Har bare Heading for the Top (har de gitt ut flere?), og den er i likhet med Airbourne-skiva noe av det feteste som har kommet de seinere årene innen rock 'n' roll. Kvalitetsmessig overlegen alle de andre bandene i pollen. "

:oops:

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

:D

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Marken wrote:
Affen wrote:

To år gammel tråd, ja. I den tråden sammenligna vi Bullet med søppelband som Portrait og Enforcer, og da er det selvsagt j****g bra. Airbourne hadde jeg vel bare hørt litt på den gangen, så litt tynt sammenligningsgrunnlag der, men i dag vil jeg si Airbourne er en god klasse over førsteskiva til Bullet. Men for all del, kan jo hende de to siste er enda bedre, men det er jo en grunn til at jeg ikke har sjekka de ut, jeg har aldri blitt engasjert i bandet :wink:

Image

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

Det jeg har hørt og sett av Bullet minner mer om Accept enn noe annet. Småtøft, egentlig. Kanskje jeg burde gå til anskaffelse av noe av dem.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

BruunoRamone wrote:

Det jeg har hørt og sett av Bullet minner mer om Accept enn noe annet. Småtøft, egentlig. Kanskje jeg burde gå til anskaffelse av noe av dem.

Her kan du sjekke to solide låter fra nyskiva...

City Lights:

Highway Pirates (Biff Byford står for plystringa etter 35 sekunder!):

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Skiva er faktisk oppe på en grei firer, og etter sju runder er jeg fortsatt ikke lei 8O

Sjekka seks låter fra de tidligere skivene og det var stort sett ganske ille. Unntaket var Bang Your Head. Den likte jeg godt.

yngve
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times
Norway

Post by yngve »

Er vel mer et liveband det der...

SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Swedish hard rockers BULLET have inked a deal with Nuclear Blast Records.

Commented the band: "We've always been a band with a lot of ideas and now it's time to let them all loose.

"We think Nuclear Blast is the right label to help us out to make better records, cooler shows and more of everything that you've come to know as BULLET.

"We are really looking forward to releasing a new album on Nuclear Blast, because it is a great chance for us to reach new crowds and countries.

"BULLET will always be BULLET, hate it or love it. Now is the time to make it more powerful."

Added Andy Siry, head of A&R at Nuclear Blast Records: "We're highly delighted to welcome BULLET at the Nuclear Blast family.

"The boys of BULLET aren't only downright likeable and honest guys, they also live their music and embody the original spirit of rock 'n' roll.

"BULLET are superb on their albums as well as live on stage and we're noticing a constant development. Now we want to vault the 'Highway Pirates' into a higher division."

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Det får'n si. Trodde Bullet solgte ca 2000 plater. Men j****g moro for de, da!

carburetor
Poser
Poser
Mood:

Post by carburetor »

Meget bra band, alle skive ligger rundt en svak 5.

Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Synes det er på tide å skryte litt ekstra av "Highway Pirates." Det er enkel musikk, og jeg hadde sett for meg at jeg ville gå lei fort, men tvert i mot er dette den hardrockplata jeg har spilt mest i år. Hele skiva er gjennomført fengende, men likevel så full av trøkk og energi at jeg vil kåre den til årets feelgood-album...

"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Liker Highway Pirates godt, så den kommende skal garantert sjekkes.

Swedish hard rockers BULLET will release their new album, "Full Pull", on September 14 via Nuclear Blast Records. The CD was recorded at Gutterview Recorders in Solna, Sweden with producers Nicke Andersson (HELLACOPTERS, ENTOMBED) and Fred Estby (DISMEMBER). The band states, "We think this is going to be our best album thus far. Expect the hardest-rocking BULLET album yet recorded!"

carburetor
Poser
Poser
Mood:

Post by carburetor »

Kan fort bli et av høydepunkta i år det. tror det blir tur til Gøteborg i oktober også, spiller jo ikke her til lands lengere så.

Ljosåk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Ljosåk »

Affen wrote:
Marken wrote:
Affen wrote:

To år gammel tråd, ja. I den tråden sammenligna vi Bullet med søppelband som Portrait og Enforcer, og da er det selvsagt j****g bra. Airbourne hadde jeg vel bare hørt litt på den gangen, så litt tynt sammenligningsgrunnlag der, men i dag vil jeg si Airbourne er en god klasse over førsteskiva til Bullet. Men for all del, kan jo hende de to siste er enda bedre, men det er jo en grunn til at jeg ikke har sjekka de ut, jeg har aldri blitt engasjert i bandet :wink:

Ganske teit. Da burde du jo sagt at Bullet var bra I FORHOLD TIL de andre banda, ikke at det var "j****g fett". Men målet var vel å provosere folk som kom i skade for å like band du ikke liker.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Swedish hard rockers BULLET will release their new album, "Full Pull", on September 14 via Nuclear Blast Records. The CD was recorded at Gutterview Recorders in Solna, Sweden with producers Nicke Andersson (HELLACOPTERS, ENTOMBED) and Fred Estby (DISMEMBER). The band states, "We think this is going to be our best album thus far. Expect the hardest-rocking BULLET album yet recorded!"

"Full Pull" track listing:

1. Midnight Oil
  2. Full Pull
  3. Running Away
  4. All Fired Up
  5. Rolling Home
  6. In The Heat
  7. High On The Hog
  8. Rush Hour
  9. Freeriding
  10. Gutterview
  11. Warriors

Bonus track:

1. Get On

A new single, "Full Pull", will be released on July 13 via Nuclear Blast Records. The single will be available digitally and on vinyl, with various colours.

Image

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

Å d***n, jeg som ikke har rukket å handle inn "Highway Pirates" engang. Bullet leverer alltid.

Image

Locked Previous topicNext topic