Trodde dette bandet var halvstore, men fant ingen tråd, så da får jeg mekke en selv.
Kringen og jeg cruisa en tur til Hamar i går ettersom platesjappa på Gjøvik har blitt j****g stusselig de siste åra.
Musikkverket på Hamar har alltid hatt en ganske brukbar heavy-seksjon, og det har den fortsatt.
I disse dager handles det meste av det man vil ha av musikk på nettet, derfor ble det en smule problematisk å finne noe å bruke penga på. Noe måtte vi jo ha.
Har ikke likt det jeg har hørt fra Bullet tidligere, men coveret og bookleten på nyskiva var tøft, så da var det bare å punge ut. Regna også med at Affen tok over skiva dersom den skulle vise seg å være helt håpløs. Hva Kringen handla kan han selv fortelle.
Dirty Looks er dritfett, Airbourne er ræva, og den nye Bullet-skiva høres ut til å havne midt i mellom. Alle disse stjeler vilt og hemningsløst fra horrible AC/DC.
Har jo lest at Bullet er en blanding av eisi, Accept og Judas Priest, men på Highway Pirates er det helt klart nærmere førstnevnte enn de to siste banda. Heldigvis er det mere trøkk og driv over Bullet, og låter som Citylights, Into the Night, Fire and Dynamite og tittellåta er faktisk rett så trivelige.
Citylights og Into the Night...De samme titlene er brukt på debuten til Enforcer. Begge banda bruker ordene "night", "tonight" og "midnight" hundrevis av ganger i løpet av ei skive, og nå skal de jaggu på tur sammen også. Crazy!
De tidligere skivene er neppe noe jeg bruker penger på, men finner jeg dem til en femtilapp pr stk skal en aldri si aldri, eller Never Say Never, som Rough Silk sang på 90-tallet. j****g bra låt forresten.
Er de tidligere skivene noe særlig? Highway Pirates overraska i hvert fall positivt. Sterk treer/svak firer etter tre runder.
"Highway Pirates", the third full-length album from Swedish hard rockers BULLET, entered the official chart in the band's home country at position No. 3.