Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

FRILUFTSTRÅDEN

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: KruttÄrnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Fra tidligere i Ă„r :

http://www.dagbladet.no/a/11754675/
- Jeg vil frarÄde folk Ä spise fisken. Helseskadelig tror jeg ikke det er, men god er den nok ikke. Det skjÞnner du bare ved Ä se pÄ vannet. Dessuten er det en fugledam. og fisken vil nok ha parasitter. Det blir nok ogsÄ veldig varmt der pÄ sommeren, noe som heller ikke borger for god spisefisk, sier fagkonsulent Dag Øivind Ingierd i OFA.
Image

User avatar

allvis
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by allvis »

Noen som har fÄtt jakta noe sÄ langt i hÞst, da?
Selv har jeg bare fÄtt 4 dager pÄ elgjakt da jeg for tiden er stranda i bergen uten muligheter til jakt. HÄper pÄ Ä fÄ til noen fisketurer, men er sÊrs lite kjent i omrÄdet!
www.myspace.com/avgrunnband

Wantlist:
Kaosritual - Rituell Katarsis
Celestial Bloodshed - Mitt Rike

User avatar

Skipper
Be
Be
Posts: 4
Joined: 08 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Skipper »

allvis wrote:Noen som har fÄtt jakta noe sÄ langt i hÞst, da?
Selv har jeg bare fÄtt 4 dager pÄ elgjakt da jeg for tiden er stranda i bergen uten muligheter til jakt. HÄper pÄ Ä fÄ til noen fisketurer, men er sÊrs lite kjent i omrÄdet!
se etter mÄker, de er somregel ved sjÞen.

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

allvis wrote:Noen som har fÄtt jakta noe sÄ langt i hÞst, da?
Selv har jeg bare fÄtt 4 dager pÄ elgjakt da jeg for tiden er stranda i bergen uten muligheter til jakt. HÄper pÄ Ä fÄ til noen fisketurer, men er sÊrs lite kjent i omrÄdet!
Jakt og jakt. StÄr nÄ i allefall 40 mÄrfeller ute nÄ :D Satser pÄ Ä fÄ doblet resultatet fra i fjor pÄ 11

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

EDA!?! wrote:Hvordan fanger du mÄren? Er vel ikke sÄnn felle som man fÄr klemstret fast fÞtter i? I sÄfall kan du dra til Kjellvete
Fotsakser er forbudt i Norge. Bruker slagfeller der mÄren er dÞd fÞr du rekker Ä si "klikk".

MĂ„ren er en liten djevel i forkledning skjĂžnner du. Én enkelt mĂ„r plyndrer lett 50 fuglereir i lĂžpet av et Ă„r siden den hamstrer mer enn den klarer Ă„ spise.Slipper du en en rev inn i et hĂžnsehus tar den noen fĂ„r hĂžner i verste fall. Slipper du inn en mĂ„r sĂ„ tar den alle.. I tillegg tar den det den kommer over av hareunger. SĂ„ det sier seg selv hva som skjer i et terreng der mĂ„rbestanden blir for tett. Derfor fanger jeg mĂ„r :D

Men de er fryktelig sĂžte :wink:

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Image

User avatar

marsu
Belieber
Belieber
Posts: 44
Joined: 14 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by marsu »

Kjellvete wrote:Derfor fanger jeg mÄr :D
Den er grei! MÄr'u, sÄ maarud.
Ny potetchips! NÄ med den herrlige smaken av mÄr!




:oops:

User avatar

allvis
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by allvis »

Kjellvete wrote:
allvis wrote:Noen som har fÄtt jakta noe sÄ langt i hÞst, da?
Selv har jeg bare fÄtt 4 dager pÄ elgjakt da jeg for tiden er stranda i bergen uten muligheter til jakt. HÄper pÄ Ä fÄ til noen fisketurer, men er sÊrs lite kjent i omrÄdet!
Jakt og jakt. StÄr nÄ i allefall 40 mÄrfeller ute nÄ :D Satser pÄ Ä fÄ doblet resultatet fra i fjor pÄ 11
Artig. FÄr ikke satt ut mine fÞr rundt jul jeg. Men det mÄ da funke greit det ogsÄ. Hadde vÊrt artig Ä fÄtt tak i noen i Är ogsÄ. Helst litt flere enn i fjor!

Hva gjÞr du med pelsen? Er jo litt penger Ä tjene pÄ den ogsÄ.
www.myspace.com/avgrunnband

Wantlist:
Kaosritual - Rituell Katarsis
Celestial Bloodshed - Mitt Rike

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Noen som kan anbefale noen gode fiskeplasser i nÊrheten av Oslo. Foretrekker Þrret og kanskje en harr hvis det finnes slikt. SÄ langt har jeg fisket en del i Lillomarken, men synes vannene der er litt kjedelige (les: vanskelige). I dag ble det en tur til Nitelven. PrÞvde en plass sÄnn omtrent midt i Nittedal og det var artig nok, men fisken var ikke mye Ä skryte av. Er det noen plasser i elven som er bedre enn andre og hvor det er mulig Ä fÄ Þrret over 200g?


User avatar

Biff_V8
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 22 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Biff_V8 »

M-77 wrote:

Noen som kan anbefale noen gode fiskeplasser i nÊrheten av Oslo. Foretrekker Þrret og kanskje en harr hvis det finnes slikt. SÄ langt har jeg fisket en del i Lillomarken, men synes vannene der er litt kjedelige (les: vanskelige). I dag ble det en tur til Nitelven. PrÞvde en plass sÄnn omtrent midt i Nittedal og det var artig nok, men fisken var ikke mye Ä skryte av. Er det noen plasser i elven som er bedre enn andre og hvor det er mulig Ä fÄ Þrret over 200g?

Nordmarka er jo et Þrret-eldorado, man mÄ bare vÊre pÄ rett sted til rett tid, hehe. Gode fiskeplasser rÞper man ikke pÄ et forum ;)


User avatar

Lisaa
B
B
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lisaa »

SĂžndre og Nordre Anderstjern. Ta med gummistĂžvler.


User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: PĂžle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Nei men sÄ lag en ny trÄd da, i stedet for Ä bruke denne Þdelagte.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »


Locked Previous topicNext topic