Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

KrÄke

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

MikkelRev
Rocker
Rocker
Favourite genre: Heavy Metal
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

PsychoDad wrote:

Kontroversielt for gutteklubben?
KrĂ„ke er eit tvers igjennom tĂ„pelig navn Ă„ ha pĂ„ eit band og det reknar eg med mange andre enn eg synes. Å synge som ei krĂ„ke betyr som du seier at ein syng stygt, men ikkje pĂ„ ein kul ond black metal mĂ„te, berre surt og ubehagelig. Å hoppe som ei KrĂ„ke betyr at du hoppar krokete og fullstendig uten stil. KrĂ„ka er dessuten den litt mindre kule, skabbete utgĂ„va av Ravnen. Dessutan et ho boss. Eg kjem i farten faktisk ikkje pĂ„ nokon positive assosiasjonar til krĂ„ke.

At krÄke har sÄ mange negative assosiasjoner er kanskje en positiv ting for et black metal-band.

De kunne sikkert brukt navn som KjĂžttmeis eller Undulat som har mer positive assosiasjoner, men det blir liksom litt mindre black metal...

slakt
Embryo
Embryo
Mood:
Has thanked: 0

Post by slakt »

KrÄke hÞres ut som noe en gjeng 13-Äringer har klekket ut, som sitt fÞrste bandnavn. Et perfekt navn for et nostalgisk Þyeblikk - totalt ubrukelig for alt annet.

"A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti."

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

For et oppstyr rundt et bandnavn :grin:
Om man begynner Ä analysere andre "aksepterte" bandnavn der ute sÄ er det jammen mye rart Ä finne sÄ jeg har STORE vanskeligheter med Ä se hvordan KrÄke skulle skille seg negativt ut

Def Leppard? Scorpions? Eagles? Alle mÄ da vÊre minst like "hÄplÞse" som KrÄke?
Eller hva med stedsnavn: Chicago? Nazareth? Hvorfor ikke Udevalla

Navnet skjemmer ingen,sier nÄ jeg.

De som blir stÞtt av KrÄke og trigga trommer kan heller sette pÄ Slagmaur og Engangsgrill

Knugende knyttnever av negativ energi

Imhotep616
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imhotep616 »

Kjellvete wrote:

For et oppstyr rundt et bandnavn :grin:
Om man begynner Ä analysere andre "aksepterte" bandnavn der ute sÄ er det jammen mye rart Ä finne sÄ jeg har STORE vanskeligheter med Ä se hvordan KrÄke skulle skille seg negativt ut.

Har litt sÄnn innimellom tenkt denne tanken selv.

...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

Espen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Espen »

Seigmen

The lime of the ancient marinade.

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

Vittig Ä se at et sÄ dÄrlig bandnavn som KrÄke blir forsvart med at "jammen, det er sÄ mange dÄrlige bandnavn, sÄ det gÄr bra..."

Jalla.

Image

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Fy f**n som dere sutrer. Denne trÄden er ett godt bevis pÄ hvor lite fruktbart dette forumet er for tiden. Bare svada og internt vas.

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Har hĂžyrd gjennom skiva eit par gonger no. Mykje potensiale, men syns det vert for lite dynamikk. LĂ„tane glir i hop og plata er jamnt over utan store hĂžgdepunkt.

3+

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

Vorax wrote:

Fy f**n som dere sutrer. Denne trÄden er ett godt bevis pÄ hvor lite fruktbart dette forumet er for tiden. Bare svada og internt vas.

Og hva gjÞr forumet fruktbart? At alle skal like alt og dÄrlige bandnavn skal bli akseptert og middelmÄdig musikk skal bli hyllet?

f**k that, som de sier.

Image

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hlidskjalf »

Det er definitiv ikke musikken som stÄr i fokus pÄ disse 10 sidene, haha.
For min del rÞska demoen bra fra seg, med 3 "kraftige" lÄter, selvom sjangeren er milevis unna der jeg befinner meg til vanlig.

Har dessverre ikke blitt helt overbevist over de to nye lÄtene som er pÄ nett, da disse hÞres veldig polerte og rett og slett for annonyme til at de fanger min oppmerksomhet. Skal uansett ned til byn Ä handle skiva, sÄ fÄr vi se hvordan den ender opp.

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

gnombob wrote:
Vorax wrote:

Og hva gjÞr forumet fruktbart? At alle skal like alt og dÄrlige bandnavn skal bli akseptert og middelmÄdig musikk skal bli hyllet?

f**k that, som de sier.

Diskutere musikken selvsagt. Er selvsagt ok Ă„ kritisere navnet, men ikke gjennom 10 sider.

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMĂŒnchhausen »

MÄ si meg enig med Vorax her. Begynner Ä bli temmelig patetisk med den sutringa over bandnavnet. Gnombob, du konstanterte allerede pÄ side 1 (for fire Är siden!) at du syns bandnavnet var jalla og har enda ikke kommet over det? SeriÞst, finn en annen trÄd Ä bruke tiden din pÄ. Jeg syns heller ikke KrÄke var et storveis navn, for ordens skyld.

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Image

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

Etter trigging-debatten var det argumentasjonen til fordel for bandnavnet jeg har kritisert. Det som gÄr igjen i trÄden bÄde nÄr det gjelder navn, lydbilde og musikk er at noen synes det som er dÄrlig eller middelmÄdig ikke har sÄ mye Ä si, siden "andre gjÞr det ogsÄ". At denne generelle middelmÄdigheten blir lÞftet opp pÄ skalaen har jeg lite sansen for.

Enten er det bra, eller sÄ er det drit.

Image

ZNDN
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ZNDN »

Snurra skiva en gang nÄ, og fÞrsteinntrykket er som fÞlger: Det hÞres veldig anonymt ut. Ikke noe som sitter som et skudd med en gang, og da kan man lett gli over i det kjedsomme, som KrÄke uheldigvis gjÞr noen ganger. Det mangler tÊl, futt, glÞd og alle andre ord fotballtrenere bruker (kan ha med produskjonen Ä gjÞre. Det hÞres veldig lite levende ut). Vokalen hÞres veldig uengasjert ut, og musikken drukner i synth til tider. Det hÞres ut som Old Man's Child har gitt ut ei plate for Ä komme seg ut av en kontrakt.

Og nei, jeg har ikke lest gjennom hele trÄden og blitt "pÄvirket", og jeg hater ei heller sjangeren. Har hÞrt min del OMC gjennom Ärene forÄsidetsÄnn.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

KrÄker.. :-D

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Bija
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

VonMĂŒnchhausen wrote:

konstanterte

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten

TMU 2014

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMĂŒnchhausen »

Bija wrote:
VonMĂŒnchhausen wrote:

konstanterte

Bare et bevis pÄ at jeg ikke er guddommelig. Det hadde vÊrt veldig lett Ä skylde pÄ etymologien her, men jeg skal ikke la den fÄ skylden for slurvete touch-teknikk. Jeg lar feilen stÄ ueditert.

Gjeddefett
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gjeddefett »

PsychoDad wrote:

....KrÄka er dessuten den litt mindre kule, skabbete utgÄva av Ravnen. Dessutan et ho boss. Eg kjem i farten faktisk ikkje pÄ nokon positive assosiasjonar til krÄke.

Hvis man skyter ungkrÄke langt inni skauen (sÄnn at den ikke har spisi sÞppel) og steker den, smaker den j***a godt. Beste matfuglen i landet.

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Som forventet er dette en mektig godbit! Dere som mener at lyden er dÄrlig kan ta dere en bolle. Lyden passer skiva ypperlig.

Locked Previous topicNext topic