Vær tøff, si at du pakker sysakene dine og går hvis ikke rettferd serveres, hvis du virkelig mener at du fortjener høyere lønn bør det ikke være noe problem å si at du mener du gjør en jobb som er verdt mer enn du får betalt for.
Hjelp meg!!! Forbrukerombuds- og brukerstøttetråden, v.2
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
evilbanana wrote:Tenker forøvrig på å kjøpe ipad, noen som kan fortelle meg hvilken modell og størrelse som er mest verdt penga?
Jeg kjøpte en 3. generasjons med 16 GB og WiFi tidligere i sommer. Det er den som treffer meg best. Jeg lagrer nemlig ikke noe nevneverdig med musikk og film på den. Bruker den hovedsaklig til surfing og spill.
-
- Poser
- Mood:
Naginata wrote:Blir bare så pisse f******a; jeg gjør alt arbeidet; han får all lønna
Er det lett å få seg ny jobb i din bransje?
Hvis svaret er ja, kan du vurdere å spille jobbskifte-kortet overfor ledelsen hvis forhandlingene strander ellers. Men da må du være villig til å faktisk gjøre det.
Naginata wrote:Pandora wrote:Det kommer vel an på hva slags lønnssystem dere lønnes etter. Ansiennitet veier ofte ganske tungt. Har dere individuelle lønnsforhandlinger?
Nei, vi følger en form for ranking-system; nivå 1, 2, 3 etc...
Jeg er på nivå 3, han er på nivå 5 (6 er nk, 7 er avdelingsleder)...Blir bare så pisse f******a; jeg gjør alt arbeidet; han får all lønna
Hva er det som bestemmer rankingsystemet da?
Naginata wrote:Pandora wrote:Det kommer vel an på hva slags lønnssystem dere lønnes etter. Ansiennitet veier ofte ganske tungt. Har dere individuelle lønnsforhandlinger?
Jeg er på nivå 3, han er på nivå 5 (6 er nk, 7 er avdelingsleder)...Blir bare så pisse f******a; jeg gjør alt arbeidet; han får all lønna
Søk en annen jobb? Får du et tilbud, har du en forhandlingsbrekkstang.
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Pandora wrote:Naginata wrote:Pandora wrote:Det kommer vel an på hva slags lønnssystem dere lønnes etter. Ansiennitet veier ofte ganske tungt. Har dere individuelle lønnsforhandlinger?
Var nede og snakket med sjefen litt i dag, og er tydeligvis ansiennitet det går på. Men akkurat HVORDAN han hadde mer ansienitet enn meg, det kunne han ikke helt forklare. Men var helt greit at han tjente såpass mye mer enn meg...
Lik lønn for likt arbeid gjelder tydeligvis bare hvis man har en vagina
BlueGrot wrote:Så det eneste reelle alternativet er å rykke Ola ned i lønn?
Jeg har vel egentlig aldri hørt om en arbeidsgiver som har satt en ansatt ned i lønn for og jevne ut differansen for en annen tjener så lite
Conroy Bumpus wrote:Naginata wrote:Blir bare så pisse f******a; jeg gjør alt arbeidet; han får all lønna
Er det lett å få seg ny jobb i din bransje?
Hvis svaret er ja, kan du vurdere å spille jobbskifte-kortet overfor ledelsen hvis forhandlingene strander ellers. Men da må du være villig til å faktisk gjøre det.
Kort forklart; nei.
Fagbrev innen reservedelsfaget er så sjeldent man kan telle antall utsendte fagbrev i året på fire hender. Dette er jobber som vanligvis gies internt til mekanikere som har skrudd i stykker nevene. Søkte på en jobb her for en stund tilbake og førte opp dette fagbrevet på CV-en; fikk bare til svar at "de ønsket seg noen med et bil-relatert fagbrev"
-
- Belieber
- Mood:
Naginata wrote:BlueGrot wrote:Så det eneste reelle alternativet er å rykke Ola ned i lønn?
Jeg har vel egentlig aldri hørt om en arbeidsgiver som har satt en ansatt ned i lønn for og jevne ut differansen for en annen tjener så lite
Jeg har opplevd å kun få 1,3% i lønnsoppgjøret fordi jeg tjente så "vanvittig" mye mer enn hun andre som er "likestilt" med meg.
Naginata wrote:Pandora wrote:Naginata wrote:Pandora wrote:Det kommer vel an på hva slags lønnssystem dere lønnes etter. Ansiennitet veier ofte ganske tungt. Har dere individuelle lønnsforhandlinger?
Var nede og snakket med sjefen litt i dag, og er tydeligvis ansiennitet det går på. Men akkurat HVORDAN han hadde mer ansienitet enn meg, det kunne han ikke helt forklare. Men var helt greit at han tjente såpass mye mer enn meg...
Lik lønn for likt arbeid gjelder tydeligvis bare hvis man har en vagina
Men hvis han har vært der to år lengre enn deg er det jo naturlig at han har et høyere lønnstrinn i rankingsystemet deres? Vi har et minstelønnssystem der vi rykker opp for hvert år vi har vært ansatt. En som har vært ansatt to år lengre enn meg vil med andre ord tjene mer utelukkende basert på antall år vedkommende har vært ansatt i bedriften.
Har du fått tildelt nye arbeidsoppgaver med mer ansvar enn det som f.eks. står i arbeidskontrakten din, kan du kreve godtgjørelse for dette. Be om et møte med sjefen der dere diskuterer lønn, men det kan være lurt å forberede argumentene godt.
-
- Belieber
- Mood:
Conroy Bumpus wrote:evilbanana wrote:Tenker forøvrig på å kjøpe ipad, noen som kan fortelle meg hvilken modell og størrelse som er mest verdt penga?
Jeg kjøpte en 3. generasjons med 16 GB og WiFi tidligere i sommer. Det er den som treffer meg best. Jeg lagrer nemlig ikke noe nevneverdig med musikk og film på den. Bruker den hovedsaklig til surfing og spill.
Ja, jeg ser mest for meg at den skal erstatte laptopen når jeg er så mye borte, til ca. surfing og tidsfordriv for å forhindre brakkesyke. Dvs. kan jeg bytte innhold ganske ofte om jeg vil. Kanskje ha med litt film og serier til underholdning de seks ukene jeg er i Tyrkia. Har på langt nær klart å fylle opp iphonen på 32gb ennå, men den har jeg til gjengjeld ikke noe videofiler på.
veldig usikker på om 16gb er nok, eller om jeg skal slenge på de ekstra kronene...
Oppsummert så får du med IPAD2 16GB uten GSM.
Den er billigare, har lengre batteri og blir ikkje så varm.
Den nye versjonen har betre kamera og oppløysing.
Skal kladde mykje før eg kjøper sjølv, kan hende at den nye skjermen vinner meg over.
-
- Belieber
- Mood:
evilbanana wrote:Brenn hele dritten ned og bygg det opp igjen.
Når det gjelder behovet for en elektriker vil jeg jo da ende opp i nøyaktig samme posisjon som nå. Så det svaret var jo ikke til noe hjelp Evilbanananana.
-
- Poser
- Mood:
-
- Belieber
- Mood: