Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Hva er det beste albumet til Yngwie Malmsteen?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Yngwie-album?

Rising Force (1984)
9
23%
Marching Out (1985)
13
33%
Trilogy (1986)
7
18%
Odyssey (1988)
5
13%
Eclipse (1990)
3
8%
Fire and Ice (1992)
0
No votes
The Seventh Sign (1994)
0
No votes
Magnum Opus (1995)
0
No votes
Facing the Animal (1997)
1
3%
Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra (1998)
1
3%
Alchemy (1999)
0
No votes
War to End All Wars (2000)
0
No votes
Attack!! (2002)
0
No votes
Unleash the Fury (2005)
0
No votes
Perpetual Flame (2008)
1
3%

Total votes: 40

Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Affen wrote:
doomed wrote:

Noen andre som har hĂžrt den nye? Har ikke kommet i sjapper sist jeg sjekket.

Fikk den rett fÞr jul, men har ikke fÄtt hÞrt den enda. Gir tilbakemelding her pÄ boardet etterhvert...

FÄtt hÞrt pÄ den nÄ, Affen?

Hvis noen fortsatt bryr seg:

According to Swedish rock programme Radio Fireball (twitter.com/radiofireball) Tim "Ripper" Owens quits Yngwie Malmsteen's band. Owens has several other commitments, including Dio Disciples, Beyond Fear, Charred Walls of the Damned and as a solo artist. Tim "Ripper" Owens, who also sang with Iced Earth and Judas Priest, sang on the Swedish guitarist's albums ”Perpetual Flame” and ”Relentless”. Yngwie Malmsteen recently did a show at Getaway Rock Festival in Sweden with bassist Ralph Ciavolino on vocals with a little help from keyboard player Nick Marino – and Yngwie himself.

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Klarer fremdeles ikke Ä holde pÄ vokalister mer enn to skiver i slengen altsÄ. Mjaja. Perpetual Flame var krise og pga det har jeg fremdeles ikke greid Ä bry meg nok til Ä kjÞpe/hÞre pÄ sisteskiva, hva nÄ enn den heter. Synd, for jeg er faktisk noe sÄ uvanlig som en "Yngwie-fan".

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Uncle_Oyster wrote:

Perpetual Flame var krise og pga det har jeg fremdeles ikke greid Ä bry meg nok til Ä kjÞpe/hÞre pÄ sisteskiva, hva nÄ enn den heter.

Samme her.
Har derimot spilt de fire skivene med Edman og Vescera i det siste, og der er det mye bra.

SOMETIMES I FEEL LIKE A MOTHERLESS CHILD!

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Marken wrote:
Uncle_Oyster wrote:

Perpetual Flame var krise og pga det har jeg fremdeles ikke greid Ä bry meg nok til Ä kjÞpe/hÞre pÄ sisteskiva, hva nÄ enn den heter.

Samme her.
Har derimot spilt de fire skivene med Edman og Vescera i det siste, og der er det mye bra.

Damn straight. Har alltid elska de skivene der. Motherless Child som du nevner, See You In Hell, How Many Miles to Babylon, Forever is a Long Time (duh), Fire&Ice, Bad Blood, Crash&Burn, Tomorrow's Gone, No Love Lost... Kjenner det fort kan bli tidlig 90s Yngwie og ei pils eller to i dag!

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Uncle_Oyster wrote:
Marken wrote:
Uncle_Oyster wrote:

Samme her.

Motherless Child som du nevner, How Many Miles to Babylon, Crash&Burn, Tomorrow's Gone.

Der har du mine absolutte favoritter fra mannens beste periode, hvis det plusses pÄ med Faultline, What Do You Want, Voodoo og Vengeance.

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Marken wrote:
Marken wrote:

[Motherless Child som du nevner, How Many Miles to Babylon, Crash&Burn, Tomorrow's Gone.

Der har du mine absolutte favoritter fra mannens beste periode, hvis det plusses pÄ med Faultline, What Do You Want, Voodoo og Vengeance.

Er nok ikke like stor fan av What Do You Want som du er, men resten der er gull.

"Beste periode", sier du... Jeg tenker slik at hver periode er pÄ sin mÄte den beste, og det avhenger av humÞr hvilken som passer meg best.
84-86: Den mest METAL perioden, med mest originalt og energisk gitarspill.
87-89: Turner-tida, hvor han forsÞkte seg pÄ en litt mer "kommersiell" hardrock approach.
90-95: Edman/Vescera-perioden, som var mest majestetisk samtidig som han dro en mer bluesa feeling inn i sine egne lÄter. Hardrocken fra Turner-tida er ogsÄ fremdeles til stede.
96-98: Den "eksperimentelle" tida hvor han gjorde litt forskjellig. FÞrst coverskiva, sÄ Facing the Animal, sÄ hyrte han et orkester og gjorde ei klassiskskive.
99-05: Boals/White-perioden. "Rising Force"-navnet er tilbake, Yngwie kaster ut det meste av hardrock-feelingen og gÄr back to the Metal! Onkel Øystein Koser seg.
Og sÄ kom de slappe skivene med Tim som ikke er best pÄ noen mÄte...

SÄnn ser jeg pÄ denne Yngwie-fyren og periodene hans :)

Nils BarvÄg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils BarvÄg »

"Relentless" har faktisk gÄtt meg hus forbi, men det virker som om ikke sÄ mange andre her har hÞrt plata heller...

"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

doomed
Belieber
Belieber
Mood:

Post by doomed »

ECLIPSE skiva er KNALLBRA!!

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

doomed wrote:

ECLIPSE skiva er KNALLBRA!!

Bra skive!

Veadtuck
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Veadtuck »

Liker kun Rising Force. Bare det er et mirakel siden gitaronani er noe av det vÊrste jeg veit. Men bra sanger pÄ den plata helt enkelt.
Marching Out? Nja, jeg veit ikke jeg..er vel ok. Likte Trilogy ogsÄ nÄr den kom ut. Eclipse fikk meg Ä ville vomere, og der tok min interesse for Yngve Malmsten slutt.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic