Eneste som gjelder av Incubus er vinylutgaven av Serpent. CD utgaven er som kjent en re-inspilling av kristne årsaker.
Opprobrium = Oppgulp
It is currently 22 Nov 2024, 01:15
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by Lothar Schramm »
Er vel samme, ja. Opprobrium-CDen min har samlet et tykt lag støv siden den kom ut. Incubus - Serpent Temptation, derimot, er gull! Tekstene i LP-en er et sammensurium av typiske death metal-tekster om død og drap blandet med svovelprediksjons-vissvass. Om dette er en plate som er laget for å vende folk over til kristendommen, har den en svært ond aura!
Hvis det er vinylutgaven du har (ikke utgitt av nuclear blast) så er denne spilt inn før Howard brødrene plutselig ble kristne og måtte skrive om + spille inn skiva på nytt. Tekstene ble forandret for å tilpasses den nye hverdag i bandet. Det er allikevel bytte av vokalist som er den mest kritiske bommerten dem gjorde. Det medførte at reutgivelsen på CD er best egnet som gave til en elefant..
Originalvokalisten som ble sparket av religiøse grunner har dessverre ikke gjort noe av betydning siden
Post by Morkenstubbe »
Holocausto
Campo De Exterminion
Slem, fet og gammal DEATHTHRASH, fra 1987!!
(Står WAR METAL, men er jo DEATHTHRASH!!)
Post by Lothar Schramm »
Daffen wrote:Hvis det er vinylutgaven du har (ikke utgitt av nuclear blast) så er denne spilt inn før Howard brødrene plutselig ble kristne og måtte skrive om + spille inn skiva på nytt. Tekstene ble forandret for å tilpasses den nye hverdag i bandet. Det er allikevel bytte av vokalist som er den mest kritiske bommerten dem gjorde. Det medførte at reutgivelsen på CD er best egnet som gave til en elefant..
Originalvokalisten som ble sparket av religiøse grunner har dessverre ikke gjort noe av betydning siden
Jeg har begge deler, faktisk. LP-en har jo også mye kristent svada, så gutta var nok kristne da den ble spilt inn også. CD-en er ikke så ille den, lyden er jo omtrent som original-LPen. Det er ikke en full reinnspilling, bare vokalen. Introen med lyden av random død og destruksjon mangler. Tekstene står ikke, men titlene er forandret, det ser jeg nå, ja. Men coveret kan snus, så man får fram det herlige originalcoveret, stort pluss! Vokalen er det en av Moyses-brødrene selv som gjør på CD-en. Jeg liker vokalen hans, jeg. Den er jo mye mer kraftfull enn bassisten sin på LP-en, på godt og vondt. Vokalen har ikke den herlig veike, tynne 80-tallslyden, men jeg vil fortsatt si at CD-en er helt godkjent. Ja, sammenligner man med en gjengs reutgivelse i dag, som er helt krise både når det gjelder re-mastring av lyd samt voldtekt av original-coverart i Photoshop, så er jo denne CD-en et ok produkt, synes jeg.
LP:
CD:
Post by Lothar Schramm »
Morkenstubbe wrote:Holocausto
(Står WAR METAL, men er jo DEATHTHRASH!!)
Ja, kul skive, coverarten får terningkast 10 på sjarmfaktoren. Mye naziflørting i omslaget, ja, men det spørs vel hvor dypt det stakk. Sepultura drev vel også med sånt: