Black Sabbath, selvfølgelig.
Den ultimate scream-favoritten: Doom-versjon - del 3
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Gladøks wrote:RWDF wrote:Stian wrote:Black Sabbath.
Jeg hadde trodd du kom til å stemme på Candlemass.
Skal vel stemme taktisk nå, tenker jeg, slik at ikke MDB vinner.
Mistenker den varianten, ja
herr_ost wrote:Gladøks wrote:RWDF wrote:Stian wrote:Black Sabbath.
Jeg hadde trodd du kom til å stemme på Candlemass.
Skal vel stemme taktisk nå, tenker jeg, slik at ikke MDB vinner.
Mistenker den varianten, ja
Hoho! Hensikten helliger middelet. Men jeg hadde faktisk tenkt å stemme Sabbath uansett, ettersom jeg stemte Candlemass i forrige. Harde å skille på for meg. Dessuten er spørsmålet "hvem fortjener å vinne", og da skal man være utholdende for å finne en grunn til at Black Sabbath IKKE fortjener å vinne.
Vil forresten ikke starte en krig men... Er Black Sabbath virkelig doom-metal? De er UTEN TVIL ett av hovedbandene som er ansvarlige for at sjangeren finnes i det hele tatt, men å kalle dem for doom-metal høres litt rart ut.
-
- Spermatozoon
- Mood:
My Dying Bride
Egentlig den eneste av disse skivene(og bandene) jeg har hørt nok på til å kunne gi stemme.
Har lenge hatt planer om å få hørt litt Candlemass, men har aldri blitt slik. Black Sabbath er helt OK det jeg har hørt av de, men MDB var liksom en del av min inntreden til doom så da må det bli de.
Tenebres wrote:Vil forresten ikke starte en krig men... Er Black Sabbath virkelig doom-metal? De er UTEN TVIL ett av hovedbandene som er ansvarlige for at sjangeren finnes i det hele tatt, men å kalle dem for doom-metal høres litt rart ut.
Skjønner hva du mener, men jeg velger å kalle det doom, på lik linje som jeg velger å kalle Venom for black metal. Begge deler er i tillegg heavy metal i min bok.
Stian wrote:Tenebres wrote:Vil forresten ikke starte en krig men... Er Black Sabbath virkelig doom-metal? De er UTEN TVIL ett av hovedbandene som er ansvarlige for at sjangeren finnes i det hele tatt, men å kalle dem for doom-metal høres litt rart ut.
Skjønner hva du mener, men jeg velger å kalle det doom, på lik linje som jeg velger å kalle Venom for black metal. Begge deler er i tillegg heavy metal i min bok.
Dersom jeg har fått alt med meg er Venom ansvarlig for at sjangeren kalles black-metal, og det samme gjelder Candlemass med doom-metal. Sistnevnte er et litt nyere band enn Black Sabbath så jeg synes det "forfalsker" litt pollen at BS er med. En duell Candlemass vs. MDB skulle vært mer spennende.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Turn loose the swans. Genial plate.
But they don't know the things I know
necronomicon wrote:Black Sabbath.
Er det doom altså? Da lærte jeg noe nytt i dag og...
varierer dog massivt fra person til person hvorvidt de er det.
It's creation of death, can do nothing
Full of lusts, can't feel sins
Cast you a golden magic! Baphomet!
Slepp laus svanan!