Ser ut som om vi har en vinner. Veldig fortjent, og grei skuring. Neste!
Den ultimate scream-favoritten: Doom-versjon - del 3
Pollen har vært oppe i en dag, men skal etter reglene være oppe i ei uke, så her kan alt skje. Jeg regner med at etter hvert som folk som ikke er faste på doom-boardet svipper innom, så skyter MDBs stemmer i været.
Gladøks wrote:Pollen har vært oppe i en dag, men skal etter reglene være oppe i ei uke, så her kan alt skje. Jeg regner med at etter hvert som folk som ikke er faste på doom-boardet svipper innom, så skyter MDBs stemmer i været.
Og det sier det meste...
For ordens skyld, synes jeg Turn Loose the Swans er en gromskive. Bare litt stusselig i selskap med Sabbath og Candlemass. Og Sabbath er nok ikke doom, men kan absolutt regnes som proto-doom, så det holder for meg. Spesielt siden ingenting (desverre) kommer til å stoppe Maiden i heavypollen. En plass må ihvertfall verdens beste band vinne
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
norseman wrote:Gladøks wrote:Pollen har vært oppe i en dag, men skal etter reglene være oppe i ei uke, så her kan alt skje. Jeg regner med at etter hvert som folk som ikke er faste på doom-boardet svipper innom, så skyter MDBs stemmer i været.
Og det sier det meste...
Selvfølgelig, det å måtte alliere seg med hvermannsen er ikke noe å være særlig stolt av, men målet helliger middelet. Dessuten har det faste publikummet på doomboardet skifta stil over tid. I gamle dager var det fans av Peaceville-doom og funeral doom som dominerte her inne. Hærskarene av innrøyka stonerfans har først fått summa seg inn hit i nyere tid. så det at de "faste" brukerne av doom-forumet stemmer fram Sabbath som vinnere, viser bare hvilken begredelig tidsalder vi lever i.
Ikke det at Black Sabbath er et dårlig band, eller at den selsamme plata er noe dårlig. Fine greier er det. Og det er noen doom-låter der, ja. Men jeg regner det ikke som ei doom-plate. Er "The Wizard" doom, for eksempel? Høhø. Hvis skjebnen er så ille at noen andre enn MDB skulle vinne, så burde det vært Candlemass.
-
- Beliebe
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
fres wrote:Sabbath, etterfulgt av Candlemass. Trasig at MDB kom så langt.
Hehe. Enig i den, vanskelig valg. Har ikke hørt så alt for mycket på noen av de.
norseman wrote:Gladøks wrote:Pollen har vært oppe i en dag, men skal etter reglene være oppe i ei uke, så her kan alt skje. Jeg regner med at etter hvert som folk som ikke er faste på doom-boardet svipper innom, så skyter MDBs stemmer i været.
Og det sier det meste...
Tja... med tanke på alle MTV-fjortisene som uten tvil skulle ha stemt for Ozzy, så er jeg ikke helt enig.
Og uansett hva skal dette bety? At kun faste screamboardere har god musikksmak?
-
- Belieber
- Mood:
Candlemass
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH
Litt teit at Black Sabbath er med i to forskjellige avstemninger?
Men jeg stemte uansett Candlemass.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Poser
- Mood:
Udunpute wrote:Litt teit at Black Sabbath er med i to forskjellige avstemninger?
Men jeg stemte uansett Candlemass.
Det blir vel på samme måte som med Mercyful Fate. Skulle jeg bestemt var det kun debuten som ville fått plass i doom-pollen.
Innipunn wrote:Black Sabbath er da for f**n ikke doommetall!
For det første skrives det doom metal, og for det andre er Black Sabbath doom på samme måten som Venom er black metal. Skjønner du ikke det, har du faktisk ikke stemmerett her. Runar, ett minuspoeng på MDB.