Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Ross bay cult

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
Fassek
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ross bay cult

Post by Fassek »

hvordan er egentlig forholdet mellom Norge og de lenge omdiskuterte ross bay cult-bandene? på nittitallet mente blasphemy at de hadde fin omtale og respons fra Norge, men ikke mye har blitt sagt om dem. Hvis noen vet noe om dette akkurat dette, eller ønsker å si noe relatert til bandene fra ross bay så vær så god!

Image

Wraith
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Wraith »

Kjenner bare til Blasphemy, og de er storveis.

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

Johnny Bravo
Poser
Poser
Mood:

Post by Johnny Bravo »

Scream har masse Powerliftere og Strids Hoder Kun.
Blasphemy er alle tiders. Hører oftest på Gods of War

OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Har spilt med (eller på samme sted) som Blasphemy, og bortsett fra at de var ganske tilbaketrukket, virka da det som ålreite folk. Usurper of Eternal Dwarfness and Inverted Degos fra Teitanblood/Proclamation, derimot, var veldig oppsatt på å understreke hvor teite vi nordmenn var. Men jeg synes bare han var søt.

Tror alle disse banda er relativt populære her på bjerget.

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Stian wrote:

Usurper of Eternal Dwarfness and Inverted Degos fra Teitanblood/Proclamation, derimot, var veldig oppsatt på å understreke hvor teite vi nordmenn var. Men jeg synes bare han var søt.

Haha, han som skulle banke Salsten? Fortell!

Purity comes when death is all.

Olavr
Poser
Poser
Mood:

Post by Olavr »

De er ikke fan av Salsten nei.
Om du har lest intervjuet med dem i Natt og Dag, så forteller vel det nok om hva de mener om Norge.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Salsten la faktisk han dvergen fra proclamation i bakken med et flyvende jihujitsugrep på hells pleasure!

RAMBOFAGO
STRIDS HODER KUN

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Terror_mit_uns wrote:

Salsten la faktisk han dvergen fra proclamation i bakken med et flyvende jihujitsugrep på hells pleasure!

RAMBOFAGO
STRIDS HODER KUN

Haha! Skulle jeg gitt mye for å se.

ApocalypticEmpire
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ApocalypticEmpire »

For meg så var i alle fall Ross Bay scenen noe som blåste meg helt overende når «Fallen Angel Of Doom»-skiva ramlet ned i postkassa fra Wild Rags. Jeg hadde aldri hørt noe så ekstremt og slukte alt av og om Blasphemy rått og trodde disse gutta var totalt hinsides galskap. Det var jo snakk om både ritualer, kirkegård-desecration, ofringer og mystiske kulter/ sekter i Ross Bay-området, så Blasphemy var THE REAL THING! Og dette var jo ett par år før det begynte å skje ting i Norge på BM-fronten. Comeback-gig’en til Blasphemy i Helsinki vil for alltid stå som en höydare blant mine beste konsert-opplevelser. I dag hører jeg ikke like ofte på den slags da jeg kanskje er blitt litt mettet på den slitne War-Metal sjangeren, men føler jeg for noe j****g ekstrem musikk er det lite som slår band som REVENGE, CONQUEROR og BLASPHEMY (+ andre Kanadiske ting som AXIS OF ADVANCE og WEAPON). Men, de gamle er eldst og «Fallen Angel….» og «Gods of war» skivene er fortsatt det beste som er kommet i sjangeren etter min mening. Håper Blasphemy aldri gjør en 3dje skive.

ApocalypticEmpire
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ApocalypticEmpire »

Når man snakker om sola:
Canadian Extremist Metal band Revenge has been confirmed to headline next years Nuclear War Now! Fest. The band will be performing a special mixed set of Revenge and Conqueror songs in celebration of the 15 year anniversary of the release of the Conqueror War.Cult.Supremacy album. Joining Revenge for the Conqueror portion of the set will be R.Forster of Conqueror / Blasphemy. As many are aware Revenge is a direct continuation of Conqueror so this momentous occasion will be the first and more importantly the last time J.Read and R.Forster perform any Conqueror songs live together onstage. There will be no tours!.....no new albums!.....and no reformations!.............Prepare for TOTAL ANNIHILATION.

NUCLEAR WAR NOW! FEST VOLUME 4
November 7th and 8th 2014

Olavr
Poser
Poser
Mood:

Post by Olavr »

Det skal jeg ikke gå glipp av. Har lenge ønsket å få med meg Conqueror-materiale live.

Foss
Poser
Poser
Mood:

Post by Foss »

Blir nok tur ja!!!

Presticide
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Presticide »

Olavr wrote:

De er ikke fan av Salsten nei.
Om du har lest intervjuet med dem i Natt og Dag, så forteller vel det nok om hva de mener om Norge.

Haha, finnes det en faksimilie av dette intervjuet et sted?

Edit: Fant det nå http://www.nattogdag.no./musikk/artikle ... pSYYOKAehw

Image

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Johnny Bravo wrote:

Scream har masse Powerliftere og Strids Hoder Kun.
Blasphemy er alle tiders. Hører oftest på Gods of War

:text-goodpost:

Flere som er nedom NWN omtrent hvert år, for å få med Ross Bay Cult og ishe band...

Kan bli tur neste år også...

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Topic author
Fassek
Poser
Poser
Mood:

Post by Fassek »

ApocalypticEmpire wrote:

For meg så var i alle fall Ross Bay scenen noe som blåste meg helt overende når «Fallen Angel Of Doom»-skiva ramlet ned i postkassa fra Wild Rags. Jeg hadde aldri hørt noe så ekstremt og slukte alt av og om Blasphemy rått og trodde disse gutta var totalt hinsides galskap. Det var jo snakk om både ritualer, kirkegård-desecration, ofringer og mystiske kulter/ sekter i Ross Bay-området, så Blasphemy var THE REAL THING! Og dette var jo ett par år før det begynte å skje ting i Norge på BM-fronten. Comeback-gig’en til Blasphemy i Helsinki vil for alltid stå som en höydare blant mine beste konsert-opplevelser. I dag hører jeg ikke like ofte på den slags da jeg kanskje er blitt litt mettet på den slitne War-Metal sjangeren, men føler jeg for noe j****g ekstrem musikk er det lite som slår band som REVENGE, CONQUEROR og BLASPHEMY (+ andre Kanadiske ting som AXIS OF ADVANCE og WEAPON). Men, de gamle er eldst og «Fallen Angel….» og «Gods of war» skivene er fortsatt det beste som er kommet i sjangeren etter min mening. Håper Blasphemy aldri gjør en 3dje skive.

Så kult! det var akkurat slik respons jeg var ute etter med denne posten. helt enig med det om revenge og conqueror og de andre kanadiske tingene, samt andre bestial bm band som black witchery, beherit, archgoat... etc er også premie stuter. jeg liker blasphemy veldig godt på grunn av de har holdt seg TRUE til det som ble sagt og gitt ut om dem, noe som de er ganske unike på i dag med at de har klart å holde intakt. må nok skuffe deg når du sier at du ikke håper på ei tredje skive, fordi den har de skrevet på siden 2000-tallet and beyond. skjønt de har også sagt at det ikke er noen vits i å holde pusten i spenning. Black winds og ryan forster er også i et band som death worship. det kan bli spennede!

Image

Topic author
Fassek
Poser
Poser
Mood:

Post by Fassek »

Stian wrote:

Har spilt med (eller på samme sted) som Blasphemy, og bortsett fra at de var ganske tilbaketrukket, virka da det som ålreite folk. Usurper of Eternal Dwarfness and Inverted Degos fra Teitanblood/Proclamation, derimot, var veldig oppsatt på å understreke hvor teite vi nordmenn var. Men jeg synes bare han var søt.

Tror alle disse banda er relativt populære her på bjerget.

virkelig? mente han bare dere som nordmenn(klar over at han ikke like tnbm)? ut av ren nysgjerrighet må jeg bare spørre om nasko fra teitanblood var der?

Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Ja, tydeligvis nordmenn generelt. Jeg sa vi hadde hatt en tapekveld og en av kassettene som ble hørt på var Teitanblood, og den ble godt likt. Det var tydeligvis ikke noe han brøy seg filla om. Vet ikke hvem Nasko er, så det aner jeg dessverre ikke.

Topic author
Fassek
Poser
Poser
Mood:

Post by Fassek »

Stian wrote:

Ja, tydeligvis nordmenn generelt. Jeg sa vi hadde hatt en tapekveld og en av kassettene som ble hørt på var Teitanblood, og den ble godt likt. Det var tydeligvis ikke noe han brøy seg filla om. Vet ikke hvem Nasko er, så det aner jeg dessverre ikke.

Føler at jeg begynner å skamme meg for å være i besittelse av "messiah of darkness and impurity" og "execration of the cruel bestiality". Nasko er frontmannen og vokalisten i teitanblod, og han er faktisk en blond og blåøyd spanjol! her er en video av han som synger med proclamation

Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Nåja, folk må få lov å geite seg litt. Vi har vel ikke vært helt borte der i Norge heller.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

…for ikke å glemme Profanaticas anti-Norge propaganda back in the 90ies. Alt for å prøve å sjokkere, sikkert. Hvem bryr seg.

Ellers synes jeg Blasphemy, Black Witchery og Archgoat er de soleklart beste banda innen sjangeren her, og de tre viser hvor bredt spekter sjangeren faktisk kan ha. Vidt forskjellige band av ypperste klasse.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Locked Previous topicNext topic