Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

NYERE NORSK BLACK METAL!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: NYERE NORSK BLACK METAL!

Post by Morkenstubbe »

tyand wrote:

Det har blitt nevnt en "scene" i hovedstaden hva black metal angår. Hvem/hvilke band er dette?

Aner ikke, men tipper det kan være Kirkebrann, Astarot og en del rock in/norbikers band...

Hva vet jeg??

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Bortsett fra Celestial Bloodshed har det vært lite som har engasjert.


User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Peiper wrote:

Da er nye Nordvrede-fullengderen "State of the Art" sluppet via Darker Than Black, som ser ut til å ha utvida rekkene sine med flere norske og svenske band siste tida. Dette låter gromt oppi all den føKKings julemusikken man blir eksponert for i disse tider.

Nordverde ja, skulle sjekke dette ut for en stund siden, får vel nesten gjøre noe med det.
Sluppet på DTB ja... hmm.. :think:

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Veadtuck wrote:

Liker Kirkebrann...

Det blir så plagiat og lite egenart over det at det er i pinligste laget, spør du meg.
Jeg liker band som kjører på med sin greie, uten å eksperimentere for mye eller "definere sjangeren om igjen". Så lenge de holder seg innafor, og kanskje ihvertfall får inn et par nye elementer, variasjoner, ispedd noen spreke taktendringer. Det gjør definitivt ikke Kirkebrann. Det blir så altfor åpenbart. Du føler du har hørt absolutt alt før, med samme lyd, i samme rekkefølge, fra første rifftone.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Peiper wrote:
Veadtuck wrote:

Liker Kirkebrann...

Det blir så plagiat og lite egenart over det at det er i pinligste laget, spør du meg.
Jeg liker band som kjører på med sin greie, uten å eksperimentere for mye eller "definere sjangeren om igjen". Så lenge de holder seg innafor, og kanskje ihvertfall får inn et par nye elementer, variasjoner, ispedd noen spreke taktendringer. Det gjør definitivt ikke Kirkebrann. Det blir så altfor åpenbart. Du føler du har hørt absolutt alt før, med samme lyd, i samme rekkefølge, fra første rifftone.

Selvfølgelig får du synes det. Alt må ikke være så f******a originalt hele tiden (selv om jeg liker mange band som tøyer strikken selv).

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hagakure »

At noen som helst tar et band som heter Kirkebrann alvorlig er helt bortenfor min fatteevne.

Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Veadtuck wrote:

Selvfølgelig får du synes det. Alt må ikke være så f******a originalt hele tiden..

Forstå meg rett, det er jeg helt enig i! Ofte kommer originalitet i overdoser, noe som gjør at jeg umiddelbart mister interessen. Overeksperimentelle greier er ingenting for meg. Og jeg hater band som forlater sine røtter så mye at de kunne ha endret navn med det samme. Jeg liker min black metal konsis. Jeg liker når det ligger en tanke bak, at bandet står for ett eller annet, representerer noe som musikken igjen gjenspeiler. Jeg liker presisjon og jeg liker kvalitet - herunder at det ligger en aldri så liten promille variasjon der et sted. Lydbildet trenger nødvendigvis ikke være skrudd opp og ned i mente i et dyrt studio eller et high tech musikkprogram, så lenge det som fremføres holder solid nivå. Hvis du ser på platesamlinga mi, ser du ekstremt lite (om noe) som er "overstretched" hva sjangerlojalitet angår. Det er rett og slett noen hundre skiver av hva jeg anser som god (hovedsaklig) black metal - verken mer eller mindre.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Så vi kommer ned til èn ting; smak og behag. Jeg synes Kirkebrann, Djevelkult, Djevel og lignende band får alt for lite oppmerksomhet her. Min musikksmak er mer fokusert på følelse enn teknikk og nytenking. Om man strekker på sjangeren så gjør det meg ingenting sålenge essensen/følelsen er der. Så jeg foretrekker helt klart Mysticum og Diabolicum når det gjelder industriell black metal forran (the) Covenant og Aborym, for å illustrere.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Haha, ekstremt mye følelser i nevnte band der, ja. Eneste følelsen jeg får av den driten dere nevner, er kjedsomhet som gir meg lyst til å hoppe foran et vogntog.

Purity comes when death is all.

User avatar

Kangas
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 06 Dec 2013, 20:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 32

Post by Kangas »

Kommer det noe nytt fra Mare i tiden framover? Har ihvertfall fått med meg noen nye låter på diverse youtubefilmer. Det høres alvorlig kult ut. Spess den låta fra DOM i Finland.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Medicinmannen wrote:

Haha, ekstremt mye følelser i nevnte band der, ja. Eneste følelsen jeg får av den driten dere nevner, er kjedsomhet som gir meg lyst til å hoppe foran et vogntog.

Så du er det ultimate referansen på hva som er stemplet og godkjent. Interessant observasjon.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

ghastly
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 03 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghastly »

Veadtuck wrote:
Medicinmannen wrote:

Haha, ekstremt mye følelser i nevnte band der, ja. Eneste følelsen jeg får av den driten dere nevner, er kjedsomhet som gir meg lyst til å hoppe foran et vogntog.

Så du er det ultimate referansen på hva som er stemplet og godkjent. Interessant observasjon.

:roll:


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Ja, jag var kanskje litt krass i mitt svar til @medicinmannen. Men det irriterer meg en smule når han skriver uten å ha lest hva jeg skrev..eller ikke har forstått hva jeg skrev/mente (alternativet at han bare vil skape kvalme vil jeg ikke ta ta i bruk før jeg vet om så er saken).

Helt greit at han ikke liker Kirkebrann, de spiller absolutt ikke noe som har utviklet genren og alle kan ikke like alt. Selv så er det band som hylles her inne og som ses som innovative som jeg ikke er særlig glad i, som Dødsengel, om vi skal ta de som eksempel.

Det er den der "j***a kjedelig og uoriginal norsk bm, ass...for no dreeeeet..og for et pinlig navn ass"(som om Dødsengel, Kaosritual, Knokkelklang, Celestial Bloodshed osv er så j***a kult i forhold da...flust med pinlige navn i BM-genren om man nå leter etter det.....) som jeg reagerer på.

Diskutèr gjerne men det går an å være sivilisert, ha en god tone og være konstruktiv i sin kritikk.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Applaus for den!


User avatar

fyllsjuk
Belieber
Belieber
Posts: 49
Joined: 17 Nov 2013, 00:44
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by fyllsjuk »

only tolkien is real


User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

90s norsk bm interesserer meg ikke i 2013 (unntatt de gamle, gode klassikarane), er ikke verre enn det.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

CocaineChrist
Poser
Poser
Posts: 223
Joined: 24 May 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by CocaineChrist »

Jeg syns Kirkebrann, Djevelkult, og lignende band får alt for mye oppmerksomhet her.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

CocaineChrist wrote:

Jeg syns Kirkebrann, Djevelkult, og lignende band får alt for mye oppmerksomhet her.

Så kjedelig for deg da. Buhu.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hagakure »

Men f**n så personlig du tar ting da Veadtuck. Spiller du i noen av disse banda selv eller? Skjønner ikke at du gidder å ta opp kampen hver j***a gang.

Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Hahaha, personlig? Les innlegget mitt lenger opp hvis du lurer på hvorfor. :violence-uzi:

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic