Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Oslo Metal Alliance

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Favourite genre: Hard Rock
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Re: Oslo Metal Alliance

Post by Shrinebuilder »

Ønsker dere lykke til.
Om dere setter opp konserter med band jeg liker så dukker jeg opp.
Den første konserten er ikke min kopp med te.

ChristopherSchackt
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ChristopherSchackt »

Tusen takk, Shrinebuilder!
Om du nevner et band eller to... eller tre du kunne tenkt deg å se, skal vi se om vi ikke får det til. Evnt. finn Oslo Metal Alliance på facebook og gi en lyd der. :) Du er hjertlig velkommen!

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Mood:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

ChristopherSchackt wrote:

Du har jo tydeligvis bestemt deg for at dette er et metalcore-opplegg. Vi har foreløpig booket band til og med juni, der to av 18 band spiller det man kan kalle metalcore. Hva med å ta en tur innom, kan jo være at du finner noe du liker...

Ofte gøy å se nye demoband. Hvor kan man se hva som er booket, da?

Anti-Christer
Beli
Beli
Mood:

Post by Anti-Christer »

Det er ganske artig å se hvordan noen av argumentene her gjør at man ser enda tydligere behovet for sånne tiltak som det her. Jeg spiller selv i To Cast A Shadow, men har ellers ingen tilknytning til Oslo Metal Alliance. Jeg kan godt se at pyro-saken her er litt åpen for tolkning, men man skal tolke hardt og lenge for å komme frem til konklusjonen at dette er et metalcore-arrangement. Å påstå at line-upen på første konserten er sjangermessig homogen er også rimelig usaklig etter min mening. Jeg legger ved linker til en låt av alle tre bandene nederst i posten, så de som er for late til å søke det opp selv også får muligheten til å gjøre seg opp en mening. Jeg velger å gå ut ifra (kanskje litt naivt) at de som har hørt alle bandene innser at det faktisk er en ganske blandet line-up, og at det kan appellere til metallfans i alle aldersgrupper. Etter hva jeg har forstått er intensjonen til Oslo Metal Alliance å gjøre arrangementene åpent for band i alle subgenre innen metall og hardere rock. Det faktum at alle tre bandene på det første arrangementet befinner seg godt innenfor OMAs vennekrets ser jeg på som både logisk og fornuftig av tre enkle grunner. 1: Bandene spiller på goodwill, så man kan sette lav cover i døra. 2: Hvis eventet skulle faile har man redusert litt av risikoen for at arrangementet blir "svartelistet" i miljøet, og 3: litt selvpromotering er hverken ulovlig eller usunt. Når det gjelder oppmøte, så er jeg til dels enig med noen av argumentene her. I undergunnens innerste kjerne er det stort sett godt oppmøte, ihvertfall når det kommer til "nisje"-sjangrene som har blomstret de siste årene (stoner/doom/sludge osv.) Men utover det vil jeg også mene at det er ganske labert. Det er utrolig mange som fortsatt heller vil sitte på Rock In og drikke sur øl og høre på Manowar heller enn å dra på en random gig som virker lovende og oppleve noe nytt. Jeg har selv spilt gigs både i norge og ellers i europa, og min erfaring er at oppmøte og respons i Norge generelt sett kan sies å være på den dårligere siden. Det største problemet jeg selv ser med gigging i Oslo (noe jeg ikke kan se har blitt touchet noe særlig her) er at det blir færre og færre steder å spille. Jeg sier absolutt ikke at det er lokaler det er mangel på, de er det nok av. Det handler nok mer om velvilje fra innehavere. Sutring om tapt inntekt på øl, og støy til naboene har ført til at flere av utestedene enten har stengt helt for konserter, eller setter kjipe vilkår. Jeg syns initiativet er kjempebra, og dermed er det trist å se at noe som i utgangspunktet skulle være et positivt bidrag til metallsamfunnet skal bli møtt med sutrete og negative holdninger og voksne mennesker (går jeg ut ifra).

Chris my man, du har min fulle støtte! Jeg håper å se noen av dere her på konsert, hvor jeg personlig skal gjøre mitt beste for å overbevise dere. Til dere andre: kos dere med sur pils og kroppslukta til dørvakta på Rock In :)

Nils-Christer Stenmyren
Vokal/gitar - To Cast A Shadow

Pigeon Lake:

Farmhouse Killings:

To Cast A Shadow:

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Du må lese det som skrives.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Æsj, nå som vi alle hadde blitt kompiser igjen :(

Anti-Christer
Beli
Beli
Mood:

Post by Anti-Christer »

"Think before you speak. Read before you think." er en leveregel jeg liker å leve etter, så det har jeg selvfølgelig gjort. Jeg prøver ikke å svartmale alle argumenter, eller å fremstille alle postene her som negative. Innlegget mitt var bare et forsøk på å rive ned de murene som noen her var veldig hastige til å bygge opp.

Lothar Schramm
Poser
Poser
Mood:

Post by Lothar Schramm »

Anti-Christer wrote:

Det største problemet jeg selv ser med gigging i Oslo (noe jeg ikke kan se har blitt touchet noe særlig her) er at det blir færre og færre steder å spille. Jeg sier absolutt ikke at det er lokaler det er mangel på, de er det nok av. Det handler nok mer om velvilje fra innehavere. Sutring om tapt inntekt på øl, og støy til naboene har ført til at flere av utestedene enten har stengt helt for konserter, eller setter kjipe vilkår. Jeg syns initiativet er kjempebra, og dermed er det trist å se at noe som i utgangspunktet skulle være et positivt bidrag til metallsamfunnet skal bli møtt med sutrete og negative holdninger og voksne mennesker (går jeg ut ifra).

for nystartede band: Norbikers
for små band: Skuret, DeVilles, Fiasco
for litt mer etablerte band: Revolver, Betong
for større band: John Dee

Og det var enklere å booke en konsert i Oslo for 5 eller 10 år siden på hvilken måte?

Kan love deg at det ikke var enklere, selv om du hadde steder som Elm Street og Club Maiden.

http://www.noposersplease.com
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo

"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Anti-Christer wrote:

Etter hva jeg har forstått er intensjonen til Oslo Metal Alliance å gjøre arrangementene åpent for band i alle subgenre innen metall og hardere rock.

En ny utgave av South of Heaven, med andre ord?

Det er klart folk heller vil sitte å drikke øl med kompiser enn å dra på konsert med et dårlig band. Det største problemet innen metal i dag er at det er så utrolig mange dårlige band. Det er en jungel der ute og det er ikke lett å finne de gode bandene blant all ugresset. Det er så lett å skylde og syte på at publikum heller vil sitte på Rock-in enn å komme på konserten man selv skal spille, men kanskje man heller skal se litt på seg selv og det man driver med? Har man egentlig en vare som selger?

BlueGrot
Rocker
Rocker
Mood:
Norway

Post by BlueGrot »

Anti-Christer wrote:

"Think before you speak. Read before you think." er en leveregel jeg liker å leve etter, så det har jeg selvfølgelig gjort. Jeg prøver ikke å svartmale alle argumenter, eller å fremstille alle postene her som negative. Innlegget mitt var bare et forsøk på å rive ned de murene som noen her var veldig hastige til å bygge opp.

Men du postet allikevel et driiiitlangt innlegg uten å lese deg opp på hele tråden? Eller iallefall uten å forstå det som ble skrevet?

ChristopherSchackt
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ChristopherSchackt »

Godt poengert, Runar!
Det er selvsagt et poeng at de bandene vi arrangerer konsert for har noe å fare med. Involvert i utvelgelsen er det et knippe folk med lang erfaring i bransjen (om du vil), og vi setter ikke band på scenen bare for å sette de der. Det er klart at man skal få sjansen selv om man ikke er kjent, men man må ha noe kvalitativt å komme med. Følte dette var implisitt. :)

Anti-Christer
Beli
Beli
Mood:

Post by Anti-Christer »

Jeg kan ikke personlig se at jeg har misforstått noe her, men correct me if I'm wrong. Når det først blir bragt på banen, så kan det vel nevnes at det er flere enn meg har som bør pusse leseferdighetene.

BlueGrot
Rocker
Rocker
Mood:
Norway

Post by BlueGrot »

Runar wrote:
Anti-Christer wrote:

Etter hva jeg har forstått er intensjonen til Oslo Metal Alliance å gjøre arrangementene åpent for band i alle subgenre innen metall og hardere rock.

En ny utgave av South of Heaven, med andre ord?

Det er klart folk heller vil sitte å drikke øl med kompiser enn å dra på konsert med et dårlig band. Det største problemet innen metal i dag er at det er så utrolig mange dårlige band. Det er en jungel der ute og det er ikke lett å finne de gode bandene blant all ugresset. Det er så lett å skylde og syte på at publikum heller vil sitte på Rock-in enn å komme på konserten man selv skal spille, men kanskje man heller skal se litt på seg selv og det man driver med? Har man egentlig en vare som selger?

Det er det jeg strever med, det er tydelig at her er det publikums ansvar å møte opp, men hva sitter kunden igjen med? Svært få som gidder støtte opp bare for å støtte opp. Jeg sier ikke det skal være slik, men det er det jeg har erfart.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Kjempeflott at folk registrerer seg for å diskutere!
Applaus! Vi trenger slikt.

Må bare avlive myten om at det skjer noe i Bergen og om det skjer noe så kommer det sjeldent folk. Inside har lagt ned Konsertdriften og det finnes ikke et eneste lavterskelssted i byen lenger.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

BlueGrot
Rocker
Rocker
Mood:
Norway

Post by BlueGrot »

Har de lagt ned helt? Mener jo at det arrangeres noe der innimellom.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Ikke på den måten det var før ombyggingen.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

BlueGrot
Rocker
Rocker
Mood:
Norway

Post by BlueGrot »

Det er sant. Torsdagsrock skal også være et lavterskeltilbud, men de blir kresnere og kresnere.

fantomas
Poser
Poser
Mood:

Post by fantomas »

Jeg stemmer opp rundt det nevner om noe som helst 'ansvar' for publikum her. Also, ikke dra inn Rockin da. Vært der to ganger i mitt 33-årige liv, og den ene gangen for å se Faustcoven undr Inferno. Ellers kunne det ikke falle meg inn og tror få av respondentene her mener særlig annet. Spar meg fordommene dine.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

Topic author
tyand
Poser
Poser
Mood:

Post by tyand »

Anti-Christer wrote:

Til dere andre: kos dere med sur pils og kroppslukta til dørvakta på Rock In :)

Takk Gud den Allmektige for at vi har Kniven. Rock In -> Nei takk.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

Bija
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Rock-In er "den andre" siden av Metal-Oslo. Skyggesiden, om du vil. Mordor. Ingen har noen sinne hatt det gøy på Rock-In.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten

TMU 2014

Locked Previous topicNext topic