Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Blastfest 2014

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Blastfest
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Blastfest 2014

Post by Blastfest »

Vel casen her er vel bare det at skal nok band på scenen så går det ikke med lange scene tider. OG det som er kult med festival er jo å få en liten smak av masse band og ØNSKE se de igjen snarest mulig. Vi skulle alltid ønske at fav bandet spilte 3t lenger enn de andre, men må også huske at det er når bandet er på turne at de virkelig trenger vår besøks tid og støtte!

ApocalypticEmpire
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ApocalypticEmpire »

Skjønner ikke helt sutringa på korte spilletider. Det var bare noen kommentarer her, men på facebook-siden til Blastfest var det mye sutring på korte spilletider. Jeg tror folk generelt ikke klarer å se forskjell på festival og vanlig konsert. Det er HELT standard med 30, 45, 60 minutters gigs på festivaler - også for band i noelunde størrelse. Hvordan skal man ellers kunne klare å skvise inn 150+ band på f.eks. Hellfest selv om de har 3 scener eller hva det nå er. Se f.eks. på årets Inferno: det er 2 timer mellom Hatebreed og Blasphemy på lørdag og 2 timer mellom Rotting Christ og Watain på fredag. De 2 timene inkluderer en konsert OG change-over/ rigging på scenen, så Hatebreed og Rotting Christ som er semi-headlinere spiller garantert ikke mer enn litt over 1 time max.

Image

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Mood:

Post by Slynt »

ApocalypticEmpire wrote:

Skjønner ikke helt sutringa på korte spilletider. Det var bare noen kommentarer her, men på facebook-siden til Blastfest var det mye sutring på korte spilletider. Jeg tror folk generelt ikke klarer å se forskjell på festival og vanlig konsert. Det er HELT standard med 30, 45, 60 minutters gigs på festivaler - også for band i noelunde størrelse. Hvordan skal man ellers kunne klare å skvise inn 150+ band på f.eks. Hellfest selv om de har 3 scener eller hva det nå er. Se f.eks. på årets Inferno: det er 2 timer mellom Hatebreed og Blasphemy på lørdag og 2 timer mellom Rotting Christ og Watain på fredag. De 2 timene inkluderer en konsert OG change-over/ rigging på scenen, så Hatebreed og Rotting Christ som er semi-headlinere spiller garantert ikke mer enn litt over 1 time max.

Kjøper den og har for roet meg ned på dette. Det er selvsagt logisk når jeg får tenkt meg om at det må bli slik. Men trodde at headlinere hadde lengre spilletid.
Stas blir det nok uansett.

Image

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Blir nesten skuffa når et band går over 45-60 minutt på festival. Kjekt å se en god konsert, men man blir jo f**n stående nok. Jeg tror skillet går mellom de som gleder seg til å se ETT band, og har kjøpt pass med det i mente vs de som er festivalgjengere og liker å sjekke ut litt av hvert, drikke øl og fjase.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

BlueGrot wrote:

Blir nesten skuffa når et band går over 45-60 minutt på festival. Kjekt å se en god konsert, men man blir jo f**n stående nok. Jeg tror skillet går mellom de som gleder seg til å se ETT band, og har kjøpt pass med det i mente vs de som er festivalgjengere og liker å sjekke ut litt av hvert, drikke øl og fjase.

Helge min venn her taler så vel.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Shitrock
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Shitrock »

Ja, det er stort sett ideelt med ein time speletid på ein festival for meg som publikummar. Det er sjeldan eg orkar å sjå meir enn ein time av eit band uansett når det er eit nytt eit kvarter etter at det er over.

For eit liv

Blastfest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Blastfest »

Likar dokkar!

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Norway

Post by BlueGrot »

Og vi liker deg!

Wraith
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Wraith »

Skal ikke selv, men jeg håper Blastfest blir en knakelibrakende suksess.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

sankthans
Bel
Bel
Mood:

Post by sankthans »

Så vidt jeg kan lese på Facen er at det er første gang Hypocrisy opptrer i Bergen!

symphonium
Poser
Poser
Mood:

Post by symphonium »

sYMPHONIUM presenterer mange av bandene i sendingen 16. og 17.februar

Heavy Metal Radio
http://www.symphonium.no
Søndager:
kl.16 - 18 & 23- 01
Musikken starter klokken 13.00
Mandager kl. 19.00

FM:104,4 Øvre Eiker og Ringerike ++
Webplayer:http://www.kanal3norge.net/Player.htm

BlackMage
Poser
Poser
Mood:

Post by BlackMage »

Noe spennende i Bergen jeg burde få med meg mens jeg først er der?

Rintrah
Poser
Poser
Mood:

Post by Rintrah »

Tickets are selling bad. We still have over 1000 left, 2 days before the festival, and we really need you guys to support this if there should be any chance of making this a boarderline success. Honest and painfull message from BLASTFEST.

Det blir telt for festivalsjefen framover, då.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Ouch! Selv er jeg nok stuck i Oslo. Er tross alt februar og ikke beste tiden å ta seg fri på. Lykke til!

Mosher
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mosher »

f**n så synd dette for Yngve. Unner han å lande på beina. Irriterer meg at jeg ikke har noen mulighet til å ta turen, ville gjerne støttet dette, selv om profilen ikke er midt i blinken for meg.

Praise the lord and pass the ammunition

krksti
Belieber
Belieber
Mood:

Post by krksti »

Utfra diskusjonene som går rundt forbi er prisen for å få med seg festivalen i drøyeste laget for folk utenlandsfra, og da tenker jeg ikke kun på billettpriser.
Men når det er sagt, HITS lå vel på samme nivå, prismessig og publikumstallmessig? Så, er det lokal oppslutning det skorter på?
Får håpe det dukker opp nok folk som kjøper i døra slik at arrangøren lander på beina. Er et bra initiativ.

Image

War Pig
Belieber
Belieber
Mood:

Post by War Pig »

Har inntrykk av at det er ganske mange fra distriktet her som skal avgårde. Vurderer tur selv, men må fintelle litt kronasjer. Ikke det mest ideelle tidspunktet økonomisk, mye regninger som skal betales nå om dagen.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

krksti wrote:

Utfra diskusjonene som går rundt forbi er prisen for å få med seg festivalen i drøyeste laget for folk utenlandsfra, og da tenker jeg ikke kun på billettpriser.
Men når det er sagt, HITS lå vel på samme nivå, prismessig og publikumstallmessig? Så, er det lokal oppslutning det skorter på?
Får håpe det dukker opp nok folk som kjøper i døra slik at arrangøren lander på beina. Er et bra initiativ.

Tar man seg råd til denne så må man fort nedprioritere noe annet. Det er jo tross alt begrenset for hvor mange metalfestivaler man kan få med seg, da man har både begrenset med feriedager og penger. Og Bergen er muligens en for liten by til å trekke nok folk til en sik festival alene.

krksti
Belieber
Belieber
Mood:

Post by krksti »

Ja, kanskje noe av forklaringa er så trivielt som at januar/februar er generelt kjipe måneder rent økonomisk. Og, Inferno er jo om ikke lenge, så kanskje det er konkuranse der.

Image

BlackMage
Poser
Poser
Mood:

Post by BlackMage »

j****g kjipt å høre.

Locked Previous topicNext topic