Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Starte nettbutikk

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Starte nettbutikk

Post by Stian »

Dette hadde HELT sikkert kunne sortert under den andre gule sider-tråden, men jeg velger å eksponere det litt mer. Jeg har muligens tenkt å starte en liten nettbutikk, og lurte på om andre har erfaring med det. Jeg har ikke tenkt så mye på det ennå, men fleksible betalingsløsninger (minimum VISA, gjerne også andre kort + PayPal) blir viktig.

Noen som har peil?


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Er ikke Linda & Kai involvert i en nyoppstartet nettbutikk? Hvis du ikke har hørt med dem allerede, mener jeg.


User avatar

Topic author
Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Jo, har dialog med sjølveste Kai parallelt.


User avatar

ApocalypticEmpire
Belieber
Belieber
Posts: 94
Joined: 02 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ApocalypticEmpire »

En kjapp runde på google vil gi deg en haug med gratis nettbutikk-løsninger så lenge du gidder å gjøre jobben med å legge inn varer, lage din egen lay-out (utifra ferdige maler) osv. Mange av disse gratis nettbutikkene er såpass bra i 2014 at man ikke trenger å betale i dyre dommer for å få ett firma til å lage en nettbutikk for deg. Jeg driver selv nettbutikk som i utgangspunktet er gratis, men som jeg har oppgradert til proff og betaler en liten sum hver mnd for (det gir litt mer frihet i forhold til eget domene, egne betalingsløsninger, null reklame på shop'en osv.). Skal du ta betaling med kort må du vel inngå en avtale med banken/ Teller om å få lov til det her til lands. Da er det full rulle med med månedlige regninger for å bruke systemet og få lov til å ta imot kortbetaling + at de tar ett gebyr for hver transaksjon. Vet ikke hva du har tenkt å tilby i nettbutikken din og hvem som er potensielle kunder, men jeg holder meg iallefall bare til paypal og driter i kort siden det bare er en ekstra utgift og de aller fleste klarer å betale med paypal i dag. Eventuelt konto-overføringer og postoppkrav her til lands.

Image

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Man kan betale med VISA/Mastercard gjennom PayPal også.


User avatar

ApocalypticEmpire
Belieber
Belieber
Posts: 94
Joined: 02 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ApocalypticEmpire »

Shrinebuilder wrote:

Man kan betale med VISA/Mastercard gjennom PayPal også.

Ja, men å ta imot direkte betaling med kort hvor kunden må taste inn kortnummer osv. må man vel ha autorisasjon fra banken for å kunne gjøre ?? Ellers så kan jo hvem som helst opprette ett salg på nettet og ta i mot kundens kort-informasjon....

Image

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Husk foretak!


User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

http://www.arngren.net/

For tips til design og brukervennlighet

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Notre_Pere wrote:

https://bitpay.com/

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Livet er kort til å bli surt

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Kjellvete wrote:

http://www.arngren.net/

For tips til design og brukervennlighet

Og ikke minst en fin betalingsløsning. Det enkle er ofte det beste.

Noen webshop CMS'er (halvferdige nettbutikkløsninger) som kan være verdt å titte på er:

Finnes nok mange flere, men dette er blant de største/mest kjente. Ville ha googlet "top free e-commerce" for å lese mer om de forskjellige løsningene før jeg bestemte meg for å gå for en av de. Har ikke personlig erfaring med noen av de.


User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

Ukjent wrote:
Notre_Pere wrote:

https://bitpay.com/

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

er det noe jeg skal forstå utifra det du skriver her? isåfall henger jeg ikke helt med


User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

Enig. Men koster han ikke noe å ha det som en ekstra betalingsmulighet


User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Bitcoins lmao.

Herregud.

Livet er kort til å bli surt

User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

Er det alt du har å komme med? saklig


User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Ok. Bitcoins egner seg til å kjøpe dop på internett.
Folk som tror at det kommer til å bli et akseptert betalingsmiddel ellers: lmao.
Men pyramidespill er lukrativt for de som slenger seg på tidlig, tidlig var for 2,5 år siden.

Image

Livet er kort til å bli surt

User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

Reflektert. Bitcoins ER et akseptert betalingsmiddel. Riktignok ikke særlig utbredt, men er jo en mye bedre valuta enn det du bruker daglig. Å bare avblåse det hele med at det er pyramidespill får være din sak. Trenger ikke kuppe tråden for en diskusjon på dette, er nok av informasjon på nettet om du skulle være interessert. Med bitpay trenger ikke Stian å forvalte 0,0000001 BTC engang, men åpner bare for noen som eventuelt kunne ha interesse av å bruke bitcoin til å betale med.


User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Er helt greit å få inn en valuta med røtter i den virkelige verden, kanskje?

Digitus Impudicus!

Locked Previous topicNext topic