Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Starte nettbutikk

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Starte nettbutikk

Post by Ukjent »

Negativ skatt og btc til folket

Livet er kort til å bli surt

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Helt til de merker at du får vesentlige beløp og kommer med bokettersyn.



notafan
Belieber
Belieber
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2013, 21:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by notafan »

Tomas wrote:
notafan wrote:

Fordi Paypal suger?

Jeg synes Paypal er praktisk og enkelt å forholde seg til. Og så kan man forholde seg til penger som ikke går opp/ned 30-40 % i løpet av et døgn. Det er litt betryggende, må jeg si.

Har hørt mye ikke så betryggende ting om Paypal angående kundeservice og sikkerhet. Nå er jeg selv skeptisk til bitcoins, bare så det er sagt.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Tror uansett ikke kundegruppen til Stian er bitcoinbrukere. Det er oftere dopsalg/kjøp o.l.

(Jfr. forumbrukerne som er forkjempere)


User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Hvem sier at Stian ikke skal selge dop?

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Helt ville antakelser der.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Tomas wrote:

Hvem sier at Stian ikke skal selge dop?

Fornuftige antagelser sier det

Digitus Impudicus!

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Takk for oppklaring.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Ville antagelser sier for øvrig også at det har noe med instrumenter og musikkutstyr å gjøre.

Digitus Impudicus!

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Seff skal han selge knark! Han har tross alt spilt på Roadburn.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Stian wrote:

Dette hadde HELT sikkert kunne sortert under den andre gule sider-tråden, men jeg velger å eksponere det litt mer. Jeg har muligens tenkt å starte en liten nettbutikk, og lurte på om andre har erfaring med det. Jeg har ikke tenkt så mye på det ennå, men fleksible betalingsløsninger (minimum VISA, gjerne også andre kort + PayPal) blir viktig.

Noen som har peil?

Jeg vet intet om hvordan man setter opp en butikkløsning, men ang. betalingsløsning, det jeg merker meg på jobben er at for en del av den eldre garde er BankID det reneste h*****e når de skal handle. Dette er folk som snur i døra hvis de ikke får det til. Skal du f.eks. starte en distro og selge metall er det folk under 50 stort sett, så da går det greit. Viktig da å tilby BankID-appen også, slik at folk kan handle på telefon og brett uten å være avhengig av Java eller å ha en bestemt teleoperatør.
Litt usikker på hvor lett det er å slippe unna BankID (for Visa/MC) hvis du driver norsk butikk. På den annen side mener jeg at du har en større sikkerhet for handelen når den er bekreftet med BankID fremfor at noen bare puncher nummer og utløpsdato.

Image

User avatar

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Posts: 311
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Location: Skævven
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

BankID er et h*****e uansett alder! Dritten krasjer i over 50% av de gangene jeg ikke har noe annet valg enn å bruke det. Møkkasoftware fra en annen verden.


User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Tomas wrote:

Iirkutske slobotniks.

Ernie!

Image

User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

evilbanana wrote:

Om du kan direkteoverføre Bitcoins til eur, hvorfor ikke overføre eur via direkteoverførseltjenesten paypal istedet?

Edit: med forbehold om at han ikke skal selge dop og usporbare våpen.

Dette er det siste jeg gidder å skrive om BTC i denne tråden. Hvis noen er interessert i å fortsette (unntatt ukjent, for det han har kommet med er bare tåpelig latterliggjøring og det virker hverken som han har spesielt peiling eller noen annen interesse enn å fortelle resten hvor teit folk som har trua på BTC er), så er det bare å starte en tråd i Science and Religion-forumet.

Kort fortalt fordelen med BTC, framfor paypal, er mindre avgifter. Leser du posten til ApocalypticEmpire på første siden er det en tydelig frustrerende faktor med høye avgifter (ikke bare med paypal). Kan vel også legge til at BTC er desentralisert, mens paypal kan finne på å gjøre hva de vil med det som står på kontoen din hvis de skulle ha behov for det. (De har blant annet fryst kontoer til folk som selger bitcoin-miningutstyr gjennom paypal)

Nei, det er ikke sikkert at bitcoin kommer til å bli spesielt utbredt valuta, men mye tyder på at dette er mer og mer på vei inn i hverdagen. Flere og flere som tar dette i bruk som alternativ betalingmetode.

Og ja, kursen er fortiden veldig volatil (forsåvidt vært ganske jevnt i hele 2014), men det er jo sannsynlig at kursen jevner seg ut mer og mer proporsjonalt med hvor mange som velger å bruke det. Og slik som jeg ser det, der sannysligheten er større for at flere kommer til å bruke bitcoin enn å slutte med det, så vil jo kursen i verste fall gå oppover (framfor å være stabil).

Det med at kursen går veldig opp og ned er jo ikke så ekstremt problematisk da de fleste som handler med BTC setter jo priser som foreløpig baserer seg på BTC/USD(/EUR, etc), ikke kun BTC.

At BTC kun blir brukt til kjøp/salg av narkotika er bare tull, men jeg er selvfølgelig enig i at det skjer. Men hvilken valuta blir ikke brukt til det.

Jeg sier ikke at bitcoin ER framtiden eller at det kommer til å revolusjonere verden, men jo mer og mer jeg leser om det jo mer interessant blir det. Det er mange fordeler med BTC og det åpner for veldig mye muligheter vi ikke har hatt tidligere. Eneste måten bitcoin kan slå gjennom på er at flere aksepterer det som en verdi og begynner å bruke det. Det var derfor jeg anbefalte stian et alternativ han ikke taper noe på å ha. IKKE for at det er garantert suksess og han kommer til å få hundrevis av kunder ekstra.

tl;dr

Hvis noen er interessert, synes jeg denne episoden av Joe Rogan Experience forklarte bitcoin greit og dekker mye.

tl;ds


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Svar meg på én ting: Bruker du BTC til å kjøpe eller selge dop?


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Jeg bruker bitcoinsene mine til å kjøpe mlpfigurer.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Jeg fikk lyst til å BEGYNNE med dop etter å ha survet gjennom denne tråden. Makan.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

BlueGrot wrote:

Svar meg på én ting: Bruker du BTC til å kjøpe eller selge dop?

Nei. Ble interessert i BTC grunnet spekulasjon. Nå som jeg har fått lest litt om det, er jeg mer ideologisk motivert for å bruke det, enn selve avkastningen.


Locked Previous topicNext topic