Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Gorgar
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nyheter og anbefalinger.

Post by Gorgar »

NÄr det gjelder Primal Fear sÄ mista jeg litt interessen etter de smÄslappe New Religion og 16.6, og har ikke engang hÞrt den forrige. Skal ihvertfall sjekke ut den nye.

Apropos miste interessen sÄ er det et annet tysk band som gir ut ny skive 24. februar. Vi snakker om gladgutta sjÞl og favorittbandet til Lance. Nok en gang fÄr vi 14 lÄter og en hel time, noe som selvsagt er altfor mye nÄr det gjelder denne typen musikk.

Image

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Kult at det er liv i denne trÄden!

Har enda ikke sjekka den forrige Freedom Call-skiva, sÄ jeg er neimen ikke sikker pÄ om jeg gidder Ä skaffe den nye. Tror de trenger Ä gÄ tilbake til rÞttene om det skal bli bra igjen.

Ser Shadow Kingdom promoterer et nytt band fra Chile nÄ, Lucifer's Hammer:

"Shadow Kingdom Records is proud to introduce from the land of Chile, Lucifer’s Hammer! This is very reminiscent of rare 80’s US Metal gems like SALEM’S WYCH, GRIFFIN, HEATHEN’S RAGE, DAMIEN THORNE, etc. Also more-well known acts like IRON MAIDEN, 80’s JUDAS PRIEST play a huge role in the development of their sound. They’re one of those rare new bands that could actually fool people into thinking they’re an obscure Heavy Metal act from the 80’s that fell beneath the cracks. Luckily for all of us, they’re a brand new band just starting out and they have a lot of good songs in them. “Night Sacrifice (Demo MMXIII)” is the very first of many releases to come. Check out this amazing band!"

https://shadowkingdomrecords.bandcamp.c ... emo-mmxiii

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

aeldagrim wrote:
Marken wrote:

Persuader-plata er bra. Kanskje bandets beste.

NÄ er jeg ingen voldsomt stor Primal Fear-fan, men den nye skiva er brukbar. Klar andreplass i PF-diskografien, slÄtt av den meget gode Seven Seals.

Har hĂžrt rykter om at Ralfern blir enda mer interessant med det han gjĂžr i Tomorrow's Outlook. :wink:

Nye Primal Fear er bra ja, og det er selvsagt vokalprestasjonen og til dels ogsÄ den svÊrt gode produksjonen som trekker mest opp.

Marken/Kringen: Noen av dere som har fÄtt fatt i August skiva som kom pÄ Arkeyn Steel nylig? Husker at dere diskuterte bandet pÄ boardet for mange Är siden. Selv har jeg kun hÞrt demoen og den mangler visst 3 spor. The Blind, No gold og Something True.

Ralf er det svakeste ved Primal Fear, sÄ for min del er det ikke noe pluss at han bidrar sÄpass mye som han gjÞr pÄ den neste Tomorrow's Outlook-plata.

August?! Haha, kan ikke huske at jeg har hĂžrt om dem engang. Sorry!

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Invictus wrote:

Kult at det er liv i denne trÄden!

Har enda ikke sjekka den forrige Freedom Call-skiva, sÄ jeg er neimen ikke sikker pÄ om jeg gidder Ä skaffe den nye. Tror de trenger Ä gÄ tilbake til rÞttene om det skal bli bra igjen.

Den forrige skiva hadde noen bra lĂ„ter, men men det var altfor mye fyllstoff og et par tullelĂ„ter som var direkte rĂŠvva. ÅpningslĂ„ta var klassisk FC og den beste pĂ„ skiva.

Diamonds And RĂžst

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Gorgar wrote:

NÄr det gjelder Primal Fear sÄ mista jeg litt interessen etter de smÄslappe New Religion og 16.6, og har ikke engang hÞrt den forrige. Skal ihvertfall sjekke ut den nye.

Til tross for den pinlige balladen Every Time It Rains, sÄ er jo New Religion et av de beste albumene deres!
Er derimot enig i at 16.6 er et litt anonymt album og Unbreakable er rett og slett middelmÄdig. Skuffende skive!
Blir sikkert Ä sjekke ut/kjÞpe den nye ogsÄ, men When Death Comes Knocking ga meg ikke sÊrlig trua. Slapp lÄt.

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

Alpha Tiger ga ut ei meget bra skive pÄ denne tida i fjor, og nÄ er de snart klare med ny EP. Det ser ut som den kun gis ut pÄ vinyl(?). HÄper de fortsetter i det samme, gode sporet som Beneath the Surface, og at en ny fullengder ikke lar vente altfor lenge pÄ seg.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Metal Iquisitor lÄta var beintÞff! Blir nok Ä kjÞpe den skiva der.

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Har du sjekka Evertale, stramvaier? Tror det kanskje er noe for deg.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:

Ja, du posta den i "siste band du oppdaget" trÄden. Glemte helt Ä svare. De falt absolutt i smak. Er jo VELDIG svak for Blind Guardian sÄ.
Bestilte ogsÄ debuten til Thaurorod pÄ Cdon, men fikk status "utsolgt". Da gjelder det bare Ä vente i 3 mÄneder for Ä fÄ det bekreftet, og de sender en fri frakt kode som plaster pÄ sÄret. Hurra....

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

stramvaier wrote:
Invictus wrote:

Ja, du posta den i "siste band du oppdaget" trÄden. Glemte helt Ä svare. De falt absolutt i smak. Er jo VELDIG svak for Blind Guardian sÄ.
Bestilte ogsÄ debuten til Thaurorod pÄ Cdon, men fikk status "utsolgt". Da gjelder det bare Ä vente i 3 mÄneder for Ä fÄ det bekreftet, og de sender en fri frakt kode som plaster pÄ sÄret. Hurra....

CDON er og blir artig. Bruk Amazon.co.uk neste gang!

Har bÄde Thaurorod og Evertale-skiva her, sÄ de skal til pers snart. Har ikke kommet inn i dem ordentlig enda, men begge virker solide.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:
stramvaier wrote:
Invictus wrote:

CDON er og blir artig. Bruk Amazon.co.uk neste gang!

Har bÄde Thaurorod og Evertale-skiva her, sÄ de skal til pers snart. Har ikke kommet inn i dem ordentlig enda, men begge virker solide.

Bruker Biit endel. Billig, men sÞkemotoren deres er et kapittel for seg sjÞl. Bruker egentlig ikke Cdon sÄ mye, men pÄ nyheter jeg vil ha innen ei ukes tid i limitert utgave, sÄ er de greie.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

MÄ bare si at Crusader "Onward Into Battle", nylig utgitt pÄ Stormspell Records, er ei kul plate. Tror Kringen ga den 65/100 pÄ Metal Squadron-sida (intervju finner dere ogsÄ der), selv havner jeg nok pÄ 75/100, i hvert fall forelÞpig.

Produksjonsmessig fÄr det ikke blitt bedre. Veldig bra med variasjon, kanskje litt for mye. Vokalen er ikke direkte bra, men den funker fint til musikken. Musikalsk er det som nevnt veldig stor variasjon. Litt Maiden (egentlig kun ei lÄt), litt Motorhead (egentlig kun ei lÄt), litt Crusader. De lÄter litt utenom det vanlige. Ikke veldig old-school, ikke moderne.

TĂžff skive!

Dessverre er ikke de aller beste lÄtene (Asgard's Fire, Wartorn and Bleeding og Dead Kings) Ä finne pÄ youtube, men de tre under duger ogsÄ.

Onward Into Battle:

Hopeless Destiny:

Thunderkill:

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Bestilte Crusader-skiva nylig jeg ogsÄ. Etter Ä ha lest intervjuene med Convixion og Wrathblade havna jaggu meg splitten deres, debuten til Convixion og Sacral Rage i handlekurven og... Sistenevnte er dog en ganske stor risiko.
Lucifer's Hammer virker ogsÄ lovende (link lenger opp pÄ sida her). Sjekkes sikkert nÄr skiva engang kommer.
HonnĂžr til Kringen for intervjuene med disse bandene.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Crusader-plata bĂžr du kunne like, Invictus. Den er barsk.

Ellers kan det nevnes at Ranger slipper den EP-en sin pÄ cd etterhvert ogsÄ, med noe demogreier som bonus. Den skal handles.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Det hadde vÊrt utrolig artig om Freedom Call slo til med ei kanonskive igjen, i stilen til de tre fÞrste. HÞrer jevnlig pÄ Crystal Empire og Eternity. Metal Invasion er tidenes beste gladmetallÄt.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]

Endelig noe nytt fra Blaze. Jaggu meg bra saker.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Blaze er smÄkult, men jeg synes ikke de to lÄtene der var like bra som det beste pÄ debuten. Hadde glemt litt av denne EP-en, som jeg stort sett gjÞr nÄr det gjelder EP-er, men den handles nok pÄ KIT om et par mÄneder.

Ellers gÄr det fortsatt stort sett i Persuader og Crusader, Ärets forelÞpig to beste plater.

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

Ingen hÞydare den nye EP-en, men bandet har en j****g god gitarist. Ellers er det artig Ä hÞre pÄ skiva mens en forsÞker Ä fÄ med seg hva vokalisten synger om.

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

LeifK wrote:

Ingen hÞydare den nye EP-en, men bandet har en j****g god gitarist. Ellers er det artig Ä hÞre pÄ skiva mens en forsÞker Ä fÄ med seg hva vokalisten synger om.

Akkurat det har man kunnet si om utrolig mange japanske band gjennom tidene. Debuten til Blaze var ganske fin, den. Skal vel kanskje plukke opp denne ogsÄ, selv om vurderingene jeg har hÞrt ikke har vÊrt altfor opplÞftende. Om de skulle slumpe til Ä finne gull mht lÄtskriving kunne det bli et glimrende band - de er ikke sÄÄ langt unna.

"Even s***n wears leather"

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

HÞrer pÄ den nye Persuader-skiva nÄ og dette lÄter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomfÞrt og verdt ventetida.

Diamonds And RĂžst

Locked Previous topicNext topic