Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nyheter og anbefalinger.

Post by Kjellvete »

Marken wrote:
Gorgar wrote:

HÞrer pÄ den nye Persuader-skiva nÄ og dette lÄter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomfÞrt og verdt ventetida.

Enig. MĂ„ nevne at jeg i tillegg nidigger vokalen. Som vanlig ikke direkte ulik Hansi KĂŒrsch, men hakket rĂ„ere.

Et band som har sneket seg under radaren her. Ble nysgjerrig da jeg sÄ sammenligninger med Hansi og sjekket litt pÄ jewtube. NÄ blir det shoppingbonanza :-D

Knugende knyttnever av negativ energi

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Kjellvete wrote:
Marken wrote:
Gorgar wrote:

HÞrer pÄ den nye Persuader-skiva nÄ og dette lÄter jaggu bra. Skikkelig solid og gjennomfÞrt og verdt ventetida.

Enig. MĂ„ nevne at jeg i tillegg nidigger vokalen. Som vanlig ikke direkte ulik Hansi KĂŒrsch, men hakket rĂ„ere.

Et band som har sneket seg under radaren her. Ble nysgjerrig da jeg sÄ sammenligninger med Hansi og sjekket litt pÄ jewtube. NÄ blir det shoppingbonanza :-D

Bare Ä handle. Alle fire platene holder bra nivÄ, med sisteskiva som forelÞpig hÞydepunkt.

Invictus: Cobra "To Hell" hadde release i gÄr.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Nye Freedom Call er forelÞpig Ärets skive. De burde kutta ut Dance off the devil og endra lÄtrekkefÞlgen, men etter fem runder er det helt strÄlende.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Lett den beste siden Eternity, men 14 lÄter blir i meste laget, for jeg merker jeg blir ganske lei mot slutten. Skal de spille slik musikk i en time mÄ de kutte ned antallet lÄter og fÄ inn mer variasjon.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Jeg glemte forresten at de ogsÄ burde kutta bort Rythm of Light. Men da stÄr en igjen med 12 lÄter som faktisk holder mÄl, og det var langt mer enn forventa gitt.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Marken wrote:
Kjellvete wrote:
Marken wrote:
Gorgar wrote:

Bare Ä handle. Alle fire platene holder bra nivÄ, med sisteskiva som forelÞpig hÞydepunkt.

Den seneste + When Eden Burns er bestilt 8)

Knugende knyttnever av negativ energi

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

When Eden Burns er den svakeste. Synes den er ganske tam i forhold til de andre skivene, og det er bare tre lÄter som holder nivÄet til de fleste lÄtene pÄ The Fiction Maze. Tror nok Marken liker den skiva mye bedre enn meg.

Diamonds And RĂžst

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Invictus wrote:

Hvor har du bestilt Cobra fra, Marken?

Bestilt den fra plateselskapet nÄ. Send en melding til disse folka, sÄ ordner det seg:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Devil's Heaven fra Malmö er Ärets nyoppdagelse for min del. Kommer anmeldelse i neste Scream. Suverent album! Rutinerte, dyktige musikere hele gjengen.
http://devils-heaven.se/start/the-band/
http://m.youtube.com/watch?v=NdLhVpLWNE ... e=youtu.be

Image

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:

Noen skiver som slippes i en ikke altfor fjern framtid:

Image

Den gamle logoen er igjen pÄ plass, og man leser at bandet har gÄtt mer tilbake til rÞttene denne gang. Nesten sÄ man blir optimistisk...

FĂžrste singel:

Andre singel:

Vil ikke si at dette er tilbake til rÞttene. Haterne vil nok fortsette Ä hate etter denne skiva ogsÄ. The Wolves Die Young er litt kul, mens Cloud Factory fÄr til og med jeg sukkersjokk av.

Jaja..Har uansett bestilt skiva, fÄr hÄpe der er noen bedre spor en disse der

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Gode fengende melodier, men det lÄter litt tamt. Litt mer trÞkk hadde gjort seg.

Diamonds And RĂžst

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

The Wolves Die Young er ikke ille. Mer usikker pÄ Cloud Factory. Sonata kommer sikkert ikke til Ä gÄ heelt tilbake til rÞttene, men ei skive i stil med Reckoning Night tas imot med Äpne armer.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Invictus wrote:

The Wolves Die Young er ikke ille. Mer usikker pÄ Cloud Factory. Sonata kommer sikkert ikke til Ä gÄ heelt tilbake til rÞttene, men ei skive i stil med Reckoning Night tas imot med Äpne armer.

Enig. Reckoning Night er muligens den beste skiva deres.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Marken wrote:

Har spilt den nye Metal Inquisitor-plata fire runder. Brukbart, men det er langt opp til Doomsday For the Heretic. De fleste lÄtene ruller forbi uten at jeg tenker sÄ mye over dem, akkurat som det var med Unconditional Absolution. Litt for anonymt dessverre. De tre fÞrste + Servant Of State faller best i smak forelÞpig.

Tydelig at jeg bÞr sjekke ut mer av disse gutta. Nyskiva, som er mitt fÞrste innkjÞp med bandet har fÄtt to runder og dette er da knalle saker!
Er Doomsday For The Heretic som folk flest ser pÄ som den beste?

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

stramvaier wrote:
Marken wrote:

Har spilt den nye Metal Inquisitor-plata fire runder. Brukbart, men det er langt opp til Doomsday For the Heretic. De fleste lÄtene ruller forbi uten at jeg tenker sÄ mye over dem, akkurat som det var med Unconditional Absolution. Litt for anonymt dessverre. De tre fÞrste + Servant Of State faller best i smak forelÞpig.

Tydelig at jeg bÞr sjekke ut mer av disse gutta. Nyskiva, som er mitt fÞrste innkjÞp med bandet har fÄtt to runder og dette er da knalle saker!
Er Doomsday For The Heretic som folk flest ser pÄ som den beste?

Doomsday For the Heretic er klart best. Deretter fÞlger debuten, og de to siste pÄ delt tredjeplass. SÄnn cirka.

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Gorgar wrote:

NÄr det gjelder Primal Fear sÄ mista jeg litt interessen etter de smÄslappe New Religion og 16.6, og har ikke engang hÞrt den forrige. Skal ihvertfall sjekke ut den nye.

Apropos miste interessen sÄ er det et annet tysk band som gir ut ny skive 24. februar. Vi snakker om gladgutta sjÞl og favorittbandet til Lance. Nok en gang fÄr vi 14 lÄter og en hel time, noe som selvsagt er altfor mye nÄr det gjelder denne typen musikk.

Image

Har spilt denne konstant i fem dager nÄ, og det finnes jo ingen tvil om at dette rett og slett er en maktdemonstrasjon innen melodiÞs glad-metal. Ikke et eneste dÄrlig spor, selv om kanskje Rythm Of Light, ikke er helt der oppe. Favoritter er Knights Of Taragon, Come On Home, Journey Into Wonderland og Beyond Eternity.
NĂŠrmere musikalsk orgasme er det ikke mulig Ă„ komme. Totalt verdensherredĂžmme for verdens absolutt beste band.

Image

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Image

Har du hÞrt denne Lance? Har denne endelig pÄ vei i posten nÄ.

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Enig i Dance Of The Devil Udun.
Men det er jo ingen tvil om at de faktisk har gÄtt tilbake til rÞttene pÄ denne skiva.

Image

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Invictus wrote:

Image

Har du hÞrt denne Lance? Har denne endelig pÄ vei i posten nÄ.

Ja den er veldig bra, selv om lÄtene er litt i lengste laget. Men skikkelig Rhapsody-metal er jo aldri Ä forakte.

Image

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Lance wrote:

Har spilt denne konstant i fem dager nÄ, og det finnes jo ingen tvil om at dette rett og slett er en maktdemonstrasjon innen melodiÞs glad-metal. Ikke et eneste dÄrlig spor, selv om kanskje Rythm Of Light, ikke er helt der oppe. Favoritter er Knights Of Taragon, Come On Home, Journey Into Wonderland og Beyond Eternity.
NĂŠrmere musikalsk orgasme er det ikke mulig Ă„ komme. Totalt verdensherredĂžmme for verdens absolutt beste band.

Der kom innlegget jeg venta pÄ. Regna med at denne ville falle i smak :-D

Skiva er absolutt bra, men om jeg skal kritisere én ting til sÄ er det at tempoet ligger litt for hÞyt. Kjappe gladlÄter er bra det, men noen av mine favorittlÄter med bandet er treigere lÄtene som Pharaoh, Flame In The Night og Tears Of Babylon, sÄ jeg skulle gjerne hatt noen flere slike pÄ skiva.

Diamonds And RĂžst

Locked Previous topicNext topic