Fire + Ice på Revolver 30. juni.
Neofolk - anbefalings- og diskusjonstråd
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Rocker
- Mood:
Er der noen her med kjennskap til Les Joyaux de la Princesse? Genren de tilhører er vel industrial-genren, men siden megen neofolk kommer derfra, nevner jeg gruppen her.
Jeg skal forsøke å få tak i albumet de gav ut der de samarbeidet med Douglas Pearce.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
-
- Rocker
- Mood:
Hvorfor vises ikke videoene i posten over? Jeg kopierte lenken fra YouTube, trykket på 'media' og limte inn lenken.
Med Death in June:
https://www.youtube.com/watch?v=73KaRdNDevo
Med Regard Extrême:
https://www.youtube.com/watch?v=_xPZ1STKByk
-
- Poser
- Mood:
- Been thanked: 0
Bruk [youtube]lenke[/youtube] i stedet, burde gjøre susen.
On topic: Synes, i likhet med flere her, at Sonne Hagal er digg. Nå har jeg ikke hørt «:Helfarhrt:», men «Jordansfrost» er iallfall veldig stemningsfull og fin. Kveldens låt:
[youtube][/youtube]
-
- Rocker
- Mood:
Johnny Tombthrasher wrote:Er der noen her med kjennskap til Les Joyaux de la Princesse? Genren de tilhører er vel industrial-genren, men siden megen neofolk kommer derfra, nevner jeg gruppen her.
Jeg skal forsøke å få tak i albumet de gav ut der de samarbeidet med Douglas Pearce.[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Har begge disse skivene, og de er verdt letingen.
Var så heldig å finne Les Joyaux de la Princesse/Doug P plata bak noen Mayhembootlegs i ei bruktsjappe ifjor, veldig fin skive. Tror den går for helt overkommelig pris på discogs.
Har et helt usakelig hardt kick på Rome om dagen, for noen hits!
-
- Rocker
- Mood:
Var litt usikker kor eg skulle plassere Heathen Harnow, med sitt prosjekt Flykt. Det er ein atmosfærisk folkelig sak, ikkje ulikt Wardruna. Fin EP.
http://heathenharnow.tumblr.com
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
-
- Belieber
- Mood:
Foss wrote:Har et helt usakelig hardt kick på Rome om dagen, for noen hits!
Det jeg har hørt av Rome har jeg oppfattet som litt glatt og temmelig pregløst. Jeg trenger tips om hvilke låter som er superhits, så jeg kan gi det en ny sjanse!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Nytt bekjentskap: Art Abscons, Neofolk-prosjekt basert i Tyskland (tror jeg) som har vært aktivt siden 2009.
Stilen er hva du forventer av et band som har latt seg inspirere av et visst toneangivende band (les:di6) ned til minste detalj, sang på tysk (ikke så pretensiøst om han faktisk er tysk), mer eller mindre obskure folkeinstrumenter og generelt digg jalla middelalderstemning. Men allikevel er det noe veldig unikt og ikke minst veldig fengende med bandet.
[bandcamp]1121151091[/bandcamp]
Nå har jeg kun hørt den skiva jeg lenker til, men kommer nok til å sjekke ut mer i fremtiden.
edit: Kjempesynd med Solstorm-avlysning
-
- Belieber
- Mood:
Hva blir dette da, proto-folk?
Nytolkning av Hildebrandslied på gammelhøytysk:
[youtube][/youtube]
Litt småpussig uttale når sangeren blir ivrig, men morsomt lell!
Galemathias wrote:Foss wrote:Har et helt usakelig hardt kick på Rome om dagen, for noen hits!
Det jeg har hørt av Rome har jeg oppfattet som litt glatt og temmelig pregløst. Jeg trenger tips om hvilke låter som er superhits, så jeg kan gi det en ny sjanse!
Det har jo blitt posta en del gode sanger over allerede. Mulig at mitt Rome kick treffer rett i glatt/glætt pakka, men det er neofolk som nesten nærmer seg A-ha fordi det er så usannsynelig fengende; Flowers from exile plata er bra slik. Den plata er ballademaking slik WASP burde gjort det.
-
- Po
- Mood:
Johnny Tombthrasher wrote:Er der noen her med kjennskap til Les Joyaux de la Princesse? Genren de tilhører er vel industrial-genren, men siden megen neofolk kommer derfra, nevner jeg gruppen her.
Jeg skal forsøke å få tak i albumet de gav ut der de samarbeidet med Douglas Pearce.[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Har hørt litt på disse de siste dagene. Også tatt for meg endel av Rome- materien også. f**n så bra. Liker nok best neofolk i skjæringspunktet med martial. Mer europeisk autokrati, mindre esoterisme.
Salt i såret gir ro i sjelen.