Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sweden Rock 2014

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Islandstone
Belieber
Belieber
Posts: 21
Joined: 26 Jul 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Re: Sweden Rock 2014

Post by Islandstone »

Blir Sweden Rock i år også, 4-dagers innkjøpt. Lurer på å ta bil hele veien, noen som har erfaringer med å kjøre ned? Blir fra Sunnmøre i såfall, tenker å bruke 2 dager.

Gleder meg mest til å se Pain of Salvation, men også Kamelot, Within Temptation, Queensryche, TNT og Arch Enemy. Skal selvsagt få med meg Sabbath, og kommer nok til å se de 2 andre headlinerene også, selv om jeg har sett begge før. Synest ærlig talt headlinerene var bedre i fjor, med Kiss, Europe og Rush.


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Har alltid kjørt ned, men bare fra Oslo-området. Grei skuring det. Ikke kjempefestlig hjem igjen, men men.


User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Har kjørt fra ca. Haugesund hvert år. Det er en drøy tur som bør deles i to, evnt. dele på kjøringa. Kjørte MC i fjor, og kommer trolig til å gjøre det i år også.


User avatar

Islandstone
Belieber
Belieber
Posts: 21
Joined: 26 Jul 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Islandstone »

80 dager til avreise. Blir stas.

For å følge opp litt det med å kjøre nedover fra Sunnmøre på 2 dager... er det noen som har noen anbefalinger ang. overnatting? Tenker å kanskje prøve å finne noe i Oslo/Østfold - området, ev. noe over svenskegrensa. Er det lurt å bestille noe på forhånd, eller finner man ledige rimelige rom de fleste plasser?


User avatar

Stig Rune
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 04 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stig Rune »

Speedfreak wrote:

4-dagers pass kjøpt så da blir det comeback her.Ikke kjempemengder band som skal ses,men blir da et 2-sifra antall.Håper ikke The Rods(SKAL ses) starter kl 12 på lørdagen slik Tank gjorde i `09.Dro omtrent rett fra et fuktig nach på hytta til konserten.Konsert-promillen var i hvertfall på plass. :D

Begynner ikke før kl. 14:00 :wink:

"Jeg kom til verden med et skrik, men hvem gjorde ikke det.
Jeg liker å p**e og sove og le."

"Bang that head that doesn't bang"

Image

User avatar

dieselpikk
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 07 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dieselpikk »

Skal ta dyden på sweden sjøl i sommer

Sent from my iPhone using Tapatalk



Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

Stig Rune wrote:
Speedfreak wrote:

4-dagers pass kjøpt så da blir det comeback her.Ikke kjempemengder band som skal ses,men blir da et 2-sifra antall.Håper ikke The Rods(SKAL ses) starter kl 12 på lørdagen slik Tank gjorde i `09.Dro omtrent rett fra et fuktig nach på hytta til konserten.Konsert-promillen var i hvertfall på plass. :D

Begynner ikke før kl. 14:00 :wink:

Jaggu tidlig nok,hehe.Går rett over i Sodom.Oppvarminga må starte tidlig.


User avatar

symphonium
Poser
Poser
Posts: 220
Joined: 26 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by symphonium »

Hele dagens Symphonium sending tar for seg årets festival.

Heavy Metal Radio
http://www.symphonium.no
Søndager:
kl.16 - 18 & 23- 01
Musikken starter klokken 13.00
Mandager kl. 19.00

FM:104,4 Øvre Eiker og Ringerike ++
Webplayer:http://www.kanal3norge.net/Player.htm


Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

f**n,bare 16 dager til man reiser.HÅPER det været her holder seg.De siste par gangene jeg var der var det ikke akkurat t-skjorte vær. :shock:


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Speedfreak wrote:

f**n,bare 16 dager til man reiser.HÅPER det været her holder seg.De siste par gangene jeg var der var det ikke akkurat t-skjorte vær. :shock:

Det var det ifjor.



Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

Da skal det holde hardt om jeg får sett et tosifra antall band;Megadeth er avlyst.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Fullt forståelig at Megadeth tar en liten pause da.
Image

Image

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Synd sånt skal skje.
Jeg kommer aldri til å få sett Megadeth live tydeligvis.



doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Kjipt med Megadeth avlysning :x

Bedritent at Backstreet Girls spiller onsdag!! Har kun 3 dagers.


User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Værmeldingene ser lovende ut, så satser på en fin tur på to hjul. Tar avgårde på tirsdag morgen, og satser på en overnatting på veien. Drikkevarer til campingbruk er bestilt, og står klar når vi dukker opp. Begynner å kjenne antydning til reisefeber!



doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Ted Nugent spiller samtidig som Emperor ser jeg på lista nå....... f**n hell!

Begge er på "må se i år" lista mi.....

Ted Nugent krasja med Obituary sist han var der hehe. Så ca 70 % Ted, Så avsluttet med Obituary :D


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Queensrÿche, Emperor og Black Sabbath tok pallen på årets Sweden Rock. Gedigne konserter.
Alice Cooper og Death SS overrasket også stort.


User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Turen vår fikk en relativt trang fødsel på tirsdagen. Etter 15 mils kjøring, bestemte den ene av tre motorsykler seg for å gi opp. Etter litt feilsøking og telefoner ble det klart at den ville nok ikke komme seg videre, så da var det bare å kjøre tilbake til Haugesund for å hente bilen, mens havaristen ble sittende og vente. Alt dette sinket oss vel 5-6 timer, så vi bestemte oss for å ta turen i en smell. Var framme i Sölvesborg rundt halv åtte onsdags morgen, og fikk oss vel en liten times søvn i tillegg til halvdøsing mens vi kjørte. Ble en tøff fest på onsdagen, men holdt utrolig nok ut til utpå morgenkvisten.

Så BSG, Crowbar, Black Trip, Rainmakers, Sólstafir, Uriah Heep, Alice Cooper, Jaguar, siste kvarteret av Kvelertak (ble sittende fast i baren og hyle White Russians til de gikk tom for melk), Blues Pills, litt Canned Heat og litt WASP, Black Sabbath, Horisont, litt av Monster Magnet, litt av Foghat og Sodom, Billy Idol, Emperor, slutten av Ted Nugent (fikk med oss Cat Scratch Fever og Stranglehold, så da er jeg fornøyd), og et par låter av Asphyx.

Black Sabbath står igjen som den store høydaren. Ozzy begynte litt skeivt, men tok seg inn og leverte jevnt over bra. Ellers var det helt upåklagelig, og jeg skulle ønske de hadde spilt lenger så vi hadde fått litt annet enn de største hitsene.

Alice Cooper leverte kanskje den beste konserten jeg har sett fra ham. Artig med en bunke coverlåter midt i settet, før han gruste på med hits resten av konserten.

Emperor leverte over all forventning, men det blir litt feil å sitte i solskinnet og høre Nightside Eclipse.

Jaguar stod for ett av helgas mange latterkick. Kul konsert med mye gjøgling fra scenekanten, og micstativ med hoppestokk var jo en ny vri.

Reiste i halv 12-draget i går formiddag og var hjemme rundt 3 på natta. Bursov uavbrutt til klokka ett i dag.

Alt i alt en utrolig minnerik tur, takket være fantastisk reisefølge som klarte å holde humøret oppe tross litt k*k i maskineriet.


User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Da var årets festival over, og en er edru nok til å sortere alle musikalske inntrykk.
De jeg fikk med meg under årets festival, var;
Jake E. Lee’s Red Dragon Cartel, Transatlantic, Black Stone Cherry, Tesla, Alter Bridge, Uriah Heep, Alice Cooper, Talisman, Electric Banana Band, Joe Bonamassa, TNT, Kamelot, W.A.S.P., Black Sabbath, Monster Magnet, Foghat, Pain of Salvation, Saga, Avatarium og Emperor.
De jeg hørte deler av, var; Pretty Maids, Kvelertak, Electric Boys, Danger Danger, The Rods, Y&T (mer enn halve konserten) og Billy Idol.
Mange særdeles bra konserter i år, men skal jeg rangere vil jeg trekke fram disse som absolutte høydepunkt;

  1. Transatlantic
    Et band jeg har digget siden første gang jeg hørte dem, og som jeg endelig fikk se live for første gang. Aldeles fantastisk konsert, med musikere av rang, flotte låter og fet prog!

  2. Joe Bonamassa
    Fantastisk konsert fra kongen av elektrisk blues med band. Gåsehud omtrent hver j***a solo. For en innlevelse! Dette er Blues slik den blir, når man har hørt like mye BB King og Albert Collins, som man har hørt på Blackmore og Page.

  3. Pain of Salvation
    Mer prog, av den skrudde, outrerte sorten. Men fantastiske musikere her også, som innimellom alle polyrytmer og taktskifter aldri glemmer å svinge. Daniel Güldenlöw og Co hadde en fantastisk konsert, bare 5 måneder etter at mannen svevde mellom liv og død pga kjøttetende bakterier. Stor, stor respekt for hva han og bandet presterte under Sweden Rock. (Han var også på scenen med Transatlantic)

  4. TNT
    Tony Harnell, Ronni Tekrø og resten av bandet i storform! De leverte et gnistrende sett, og jeg kan ikke husk å ha hørt TNT så bra live på… Tja; 26-27 år? Harnell sang fantastisk og traff skyhøye toner klokkerent; Tekrø spilte strålende og var i storform, mens Victor Borge leverte mega-stødig komp. Til og med Diesel Dahl får mer enn godkjent, og de som kjenner meg vet at den sitter langt inne. Selvsagt mye nostalgi også som gjør at jeg trekker fram TNTs slagerparade, men ikke bare det. Dette var rett og slett j****g bra. Punktum.

  5. Her er det tett løp mellom Alice Cooper, Saga, Avatarium og Emperor.
    Lar være å rangere mellom dem; Alice Cooper var i storform, og hadde med seg et j****g bra band. Saga spilte hitparade med alle de sære låtene jeg har elsket i 33 år, Avatarium var et helt nytt bekjentskap som virkelig imponerte med sin melodiøse doom med kvinnelig vokalist, og Emperor; True Norwegian Black Metal som var så j****g bra at jeg faktisk sto hele konserten i gjennom. Det tror jeg er første gang ever på en Black Metal konsert for min del.

Ellers var både Jake E. Lee, Talisman, Alter Bridge, Y&T, Uriah Heep og Black Stone Cherry også veldig bra.

Nedturer? Tja;
Black Sabbath var helt greit, men Ozzy sang så j****g surt (i tillegg til å bomme på tonearter flere ganger), og da hjelper det ikke at resten hang greit i sammen. Dette var ikke verdig en headliner på Sweden Rock. Veldig glad jeg så dem i fjor høst på Telenor Arena, for da var de veldig mye bedre, og Ozzy holdt noenlunde. Tror nok dette var det siste vi ser av klassisk Black Sabbath, gitt.
Men for all del; Alltid moro å oppleve Black Sabbath med Ozzy.

Men alle nedturers mor (upresist, ettersom jeg overhodet ikke ventet noe annet enn det de serverte)? Kvelertak. Hva f**n er greia?!


Locked Previous topicNext topic