[quote="War Pig"]Kan jo nevne at Katatonia er byttet ut med Moonspell, for de som ikke har fått det med seg.
Må nå være et bytte til det bedre, uten at jeg vet hva Moonspell driver med nå til dags.
It is currently 21 Nov 2024, 15:58
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by decomposer »
I skrivende stund, Obliteration er bekreftet til lørdagen. Erstatter Equilibrium. Transient death metal passage!!!
Post by Stressminister »
obliteration har vel aldri spilt i Haugesund? Men har jo vært der to ganger med Nekro. Flyr over fredag kveld, litt bittert at man misser In Solitude og Enforcer, men det får gå. Blir kult å få sett procession.
Post by decomposer »
Mente deg personlig, med tanke på Nekro konserten ifjor. Var vel litt utydelig der.
Leit det. Alle de tre banda kommer til å gjøre seg godt på scena i Haugesund. Dog ville jeg hatt procession på Byscenen, men er vel for tidlig og for lite folk.
Post by Stressminister »
decomposer wrote:Mente deg personlig, med tanke på Nekro konserten ifjor. Var vel litt utydelig der.
Leit det. Alle de tre banda kommer til å gjøre seg godt på scena i Haugesund. Dog ville jeg hatt procession på Byscenen, men er vel for tidlig og for lite folk.
Ok, blir bra uansett. Ser frem til å henge rundt, var max trivsel i fjor. Gleder meg veldig til Procession, gikk glipp av de på roadburn
Her er spilletidene med Obliteration som erstatter for Equilibrium.
Billetter selges på http:// www.scanticket.no
TORSDAG 1 MAI
23:00 - VREID / WINDIR / ULCUS.
21:45 - Morgana Lefay
20:40 - Kampfar
19:35 - In Solitude
18:30 - In Vain
Alle banda spiller på Byscenen denne dagen.
FREDAG 2 MAI
Byscenen
23:10 - KREATOR
21:40 - Moonspell
20:15 - Insomnium
19:05 - Enforcer
17:45 - Solstafir
Jimmy Legs
16:20 - 77
15:20 - Faanefjell
LØRDAG 3 MAI
Byscenen
23:55 - AMORPHIS
22:25 - Destruction
21:10 - Wolf
20:05 - Obliteration.
19:00 - Sirenia
18:00 - Omnium Gatherum
Jimmy Legs
16:25 - Backstreet Girls
15:25 - Procession
14:30 - Reism
Post by symphonium »
Symphonium presenterer alle bandene i dagens sending.
Kjapp rapport så langt:
In Vain utgikk til fordel for gin og husorgel og didgeridoo-spilling på terrassen til en kompis.
In Solitude hadde dessverre stilt gainen opp til 11, så det var ikke så lett å få noe særlig ut av det. Ble veldig grautete.
Kampfar var som forventet bra. Bra lyd og bandet så ut som om de koste seg. Bra oppmøte.
Morgana Lefay utgikk.
Sognametal aka Windir/Vreid/Ulcus vekslet mellom veldig bra og mjeh.
Åpnet med Arntor, og det låt bra det, bortsett fra at "lille"bror Bakken glemte å synge, og kom ikke inn før Sture var godt i gang med koringa langt inn i første verset.
Høydepunkt ble ikke uventet suping av ymse snadder fra Lervig med dertilhørende lyging inne i merch/cafe/pisspreiksjappa. Fleksnes og de to gode naboene-videoer på skjermene gjorde sitt til stor stemning.
På lørdag blir det cowboy-maraton med The good, the bad and the ugly og For a few dollars more.
Torgrim spiller som vanlig loslitte svisker i andre etasjen. Presterte å skalle ned ei venninne i en heller inspirert luftgitarsvingom til Raining blood. Ingen varige mén og topp stemning.
Sosialt en helt topp kveld, men musikalsk var det ikke helt der. In Solitude var bra, men lyden var langt fra optimal. Kampfar leverte varene, men det er lenge siden jeg var særlig fan så siste halvdel ble ofra til fordel for kebabpizza. Morgana Lefay var ok, men langt bedre sist de gjestet byen. Windir/Vreid/Ulcus ble dessverre en skuffelse. Lyden var til tider helt ute, og de bomma kraftig på låtvalg med unntak av Eldast Utan å gro, Journey to the end og mektige Svartsmeden. Sistnevnte ble fremført perfekt og lyden var endelig bra. Gåsehuden kom krypende under det nydelige avslutningspartiet. Dessverre ble stemningen brutt da bandet ble Vreid igjen og spilte Pitch black brigade. Her burde de kjørt på med Saknet, Fagning eller Blodsvik.
Sent from my iPhone using Tapatalk