Tracklist:
- Eternal Rains Will Come
- Cusp Of Eternity
- Moon Above, Sun Below
- Elysian Woes
- Goblin
- River
- Voice Of Treason
- Faith in Others
Nytt album i august. Likte ikke coveret, men det kan da bli etpar greie låter. Sitrer ikke av spenning.
It is currently 21 Nov 2024, 22:15
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by ConnorMcCloud »
Tracklist:
Nytt album i august. Likte ikke coveret, men det kan da bli etpar greie låter. Sitrer ikke av spenning.
Post by Nils Barvåg »
Opeth uten trøkk er dessverre ganske uinteressant for meg, og jeg har lest at den nye plata er ganske lik "Heritage". "Pale Communion" skal sjølsagt kjøpes, men "Ghost Reveries" var den siste plata jeg digga, og den står seg fremdeles meget godt.
Post by stramvaier »
Likte Heritage godt, men noe tilbake mot Blackwater Park eller Deliverance hadde vært helt knall.
Post by Nils Barvåg »
Jeg savner growlinga veldig, men synes låta faktisk er rett så bra!
Post by Nils Barvåg »
Et teknisk spørsmål som sikkert noen her inne kan svare på: Vil (utagerende) growling over mange år ødelegge den reine stemma til en vokalist?
Nils Barvåg wrote:Et teknisk spørsmål som sikkert noen her inne kan svare på: Vil (utagerende) growling over mange år ødelegge den reine stemma til en vokalist?
Øydelegge? Nja. Smak og behag. Endre? Ganske sannsynleg. Men det kjem jo mykje an på teknikk.
Er vel like mye knark, røyk og mye alkohol uten å tenke på "instrumentet" som er skyld i det...
Selv om dette er andre Opethskive på rad uten growling bruker han fortsatt den typen live, og Åkerfeldts stemme har jo ikke tatt skade av det.
Post by UndeadFlowerKing »
Jeg gleder meg sinnsykt til denne plata. Jeg oppdaget Opeth med Deliverance, og elsker alle platene deres, selv om debuten er klart svakest. Watershed var genial og Heritage var like bra, selv uten death metal partier. Selv er jeg større fan av 70talls prog enn Death Metal, så jeg liker virkelig utviklingen deres, selv om jeg som sagt også elsker de eldre platene.