Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sist sette film

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sist sette film

Post by Tenebres »

DarthVidar wrote:

Hostel III - 1/6

Faens skit

Jeg var ikke klar over at det var en tredje film. Toeren (HAHAHAHAHA Böh DENNE ER FOR DEG HAHAHEAHAHAEHA) var patetisk nok.

Hvordan er forresten [REC]-oppfølgerne?

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Toern hadde i det minste et par kule kills. E.Bathory-scenen og han som ble spist f.eks., men ja, elendig oppfølger.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

DarthVidar wrote:

Toern hadde i det minste et par kule kills. E.Bathory-scenen og han som ble spist f.eks., men ja, elendig oppfølger.

Jeg synes hele filmen var lame og latterlig, som en typisk amerikansk skrekkfilm. Skuespillere fra mongoloide superserier hjelper heller ikke. Eneren var fullstendig annerledes.

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Star Trek: First Contact
Utvilsomt den beste ST-filmen, og en av de beste sci fi filmene gjennom tidene. Alt stemmer med denne filmen, Borg er jo blant tidenes feteste skurker. Fantastisk film!

Heavy Metal
Loud as it can be

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Lett den beste ST-filmen i alle fall

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Silverado.

Så denne da den var ny på leievideo, men huska knapt noen ting. Stereotypisk feelgoodwestern som til tross for alle klisjeene i boka funker godt hos en westernfan. Nok en kul birolle av Jeff Goldblum, og filmen er i sin helhet stjernespekket som få. Brian Dennehy, Danny Glover, Kevin Kline, John Cleese (kanskje mest av alle) og Scott Glenn er blanr de andre som gjør en god figur. Jeff Fahey har aldri vært noe særlig i min bok, og Kevin Kostner ble som kjent glimrende etter hvert, men ikke her. I tillegg til raske skytere, onde ranchere og korrupte sheriffer er det øluss for mye kul hestebruk. Noe som ville vært en ultragay påstand i alle andre kontekster.

Terningkast grei firer.

King_P
Belieber
Belieber
Mood:

Post by King_P »

Tenebres wrote:
DarthVidar wrote:

Jeg synes hele filmen var lame og latterlig, som en typisk amerikansk skrekkfilm. Skuespillere fra mongoloide superserier hjelper heller ikke. Eneren var fullstendig annerledes.

Hostel II er et stort mesterverk sammenlignet med Hostel III. Sistnevnte er en av de aller, aller dårligste filmene jeg noensinne har sett.

Duvende bryster.

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Good day to Die Hard.
Som forventet, kurrant action og noen gode replikker. Heldigvis litt mindre overdrevet enn forgjengeren.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Hostel er dritt og Hostel II er überdritt. Har aldri blitt imponert over regissøren Eli Roth (skal se Cabin Fever igjen en dag, dog, men jeg ble ikke imponert for mange år siden.), men f**n i h*****e som jeg gleder meg til The Green Inferno. Er såpass stor fan av kannibalsjangeren at jeg ser for meg at den fort kan kjempe om årets film for min del. Hngh!

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Begynte å se Machete Kills i dag. Talas. Nok er nok.

RKKB
Rocker
Rocker
Mood:

Post by RKKB »

Stian wrote:

Begynte å se Machete Kills i dag. Talas. Nok er nok.

Machete Kills Again... In Space!

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Bugge wrote:
Tenebres wrote:

Hvordan er forresten [REC]-oppfølgerne?

Ganske så bajs. Jeg likte enern, men videre så føles det litt som en melking av hele konseptet.

Som forventet.

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

The Lego Movie

SPACESHIP!!!

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Oblivion
En av de beste filmene jeg har sett på lenge, j****g fet intelligent sci fi. Kanskje den beste filmen jeg har sett med Tom Cruise.

Heavy Metal
Loud as it can be

Topic author
Lugubriel
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Lugubriel »

Godzilla

Ikke sååå fet som jeg hadde håpa på men underholdende nok. Bra effekter og mange kule scener. Vet ikke heeelt hva jeg synes om MUTOene, og familiedramaet var helt overflødig (som forventet) men alt i alt kul film å se på kino. Firer.

Når det er sagt, hvilke(n) Gojira/Godzilla film(er) bør/må man få med seg? Har kun sett '98 US-versjonen og den var virkelig ikke noe særlig.

Image

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Lugubriel wrote:

Når det er sagt, hvilke(n) Gojira/Godzilla film(er) bør/må man få med seg? Har kun sett '98 US-versjonen og den var virkelig ikke noe særlig.

1. Gojira
  2. Mothra Vs Godzilla
  3. King Kong vs. Godzilla
  4. Ghidorah, the Three-Headed Monster
  5. Godzilla vs. King Ghidorah

Men jeg anbefaler egentlig å starte på begynnelsen å se de etter da de ble utgitt. Digger egentlig alle filmene fra 50, 60 og 70-tallet, men har ikke all verdens kjennskap til filmene etter det. Etterhvert ble Godzilla filmer ment for barn og det er mye rart som skjer i en del av filmene.

Image
Image

Og når man er i gang med kaiju må man nesten sjekke ut noen av de andre klassikerne au. Mothra, Daimajin, Rodan, Frankenstein Conquers the World, War of the Gargantuas, Half Human, The Magic Serpent osv. Reint gull! Noen av disse har jo dukket opp i Godzillafilmer au.

Monsteret fra 98-filmen er forresten ikke regnet som Godzilla av Toho. Monsteret i den har fått navnet Zilla av Toho og hadde en rolle i Godzilla: Final Wars.

Per_Niel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Per_Niel »

Trooor jeg har sett alle Godzilla-filmene, men det begynner å bli en stund siden jeg hadde zilla-marathon, og minnene begynner desverre å bli vage. Er man glad i praktiske effekter, "teit-humor" og bare vil slappe av en kveld, er det topp underholdning, men egentlig er nivået generelt sett ganske lavt. "Godzilla vs. Destoroyah" var alltid barndomsfavoritten, og den jeg helt klart har sett flest ganger.

I dag har jeg sett "Jodorowsky's Dune" ( http://www.imdb.com/title/tt1935156/ ). For fans av Jodorowsky er dette ren nytelse. Snakk om en visjonær person! Dette må ha vært en av tidenes mest ambisiøse filmprosjekt, med en helt latterlig vill casting! Uansett utfall ville den nok uansett blitt unik, og meget spennende både lydmessig og visuelt sett. Utrolig synd den aldri ble laget...

Skipper, believe it or not, there's a little Kong!

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Per_Niel wrote:

Trooor jeg har sett alle Godzilla-filmene, men det begynner å bli en stund siden jeg hadde zilla-marathon, og minnene begynner desverre å bli vage.

Alle 32? Det er jo smått imponerende at du har giddet.

Per_Niel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Per_Niel »

Hm, trodde det "bare" var 29, inkludert denne som kom i år og den fra 98, men mulig jeg bommer her.

Hadde en del vhs'er som guttunge jeg var veldig glad i, og da "cinnemassacre" i 2008 begynte å legge ut korte videoanmeldelser av filmene under tittelen "GodzillaThon", gjennoppsto den gamle interessen. Som sagt, mener jeg at jeg faktisk pløyet meg gjennom alle! Men en del glemmes jo, da mye er skit og ikke spesielt minneverdig. I tillegg er det store likheter mellom titlene da flere monstere dukker opp gjentatte ganger. Noen ganger brukes også scener fra eldre filmer om igjen, i feks. flashback's til tidligere titler på hele 30 min. Remakes gjør også at en roter og blander.

Kan godt skjønne at noen synes det høres ut som et j***a ork, men det lar seg jo gjøre på bare én måned, om en ser én film hver kveld, hehe.

Skipper, believe it or not, there's a little Kong!

Locked Previous topicNext topic