DarthVidar wrote:Hostel III - 1/6
Faens skit
Jeg var ikke klar over at det var en tredje film. Toeren (HAHAHAHAHA Böh DENNE ER FOR DEG HAHAHEAHAHAEHA) var patetisk nok.
Hvordan er forresten [REC]-oppfølgerne?
It is currently 30 Apr 2025, 08:22
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
DarthVidar wrote:Toern hadde i det minste et par kule kills. E.Bathory-scenen og han som ble spist f.eks., men ja, elendig oppfølger.
Jeg synes hele filmen var lame og latterlig, som en typisk amerikansk skrekkfilm. Skuespillere fra mongoloide superserier hjelper heller ikke. Eneren var fullstendig annerledes.
Silverado.
Så denne da den var ny på leievideo, men huska knapt noen ting. Stereotypisk feelgoodwestern som til tross for alle klisjeene i boka funker godt hos en westernfan. Nok en kul birolle av Jeff Goldblum, og filmen er i sin helhet stjernespekket som få. Brian Dennehy, Danny Glover, Kevin Kline, John Cleese (kanskje mest av alle) og Scott Glenn er blanr de andre som gjør en god figur. Jeff Fahey har aldri vært noe særlig i min bok, og Kevin Kostner ble som kjent glimrende etter hvert, men ikke her. I tillegg til raske skytere, onde ranchere og korrupte sheriffer er det øluss for mye kul hestebruk. Noe som ville vært en ultragay påstand i alle andre kontekster.
Terningkast grei firer.
Tenebres wrote:DarthVidar wrote:Toern hadde i det minste et par kule kills. E.Bathory-scenen og han som ble spist f.eks., men ja, elendig oppfølger.
Jeg synes hele filmen var lame og latterlig, som en typisk amerikansk skrekkfilm. Skuespillere fra mongoloide superserier hjelper heller ikke. Eneren var fullstendig annerledes.
Hostel II er et stort mesterverk sammenlignet med Hostel III. Sistnevnte er en av de aller, aller dårligste filmene jeg noensinne har sett.
Hostel er dritt og Hostel II er überdritt. Har aldri blitt imponert over regissøren Eli Roth (skal se Cabin Fever igjen en dag, dog, men jeg ble ikke imponert for mange år siden.), men f**n i h*****e som jeg gleder meg til The Green Inferno. Er såpass stor fan av kannibalsjangeren at jeg ser for meg at den fort kan kjempe om årets film for min del. Hngh!
Godzilla
Ikke sååå fet som jeg hadde håpa på men underholdende nok. Bra effekter og mange kule scener. Vet ikke heeelt hva jeg synes om MUTOene, og familiedramaet var helt overflødig (som forventet) men alt i alt kul film å se på kino. Firer.
Når det er sagt, hvilke(n) Gojira/Godzilla film(er) bør/må man få med seg? Har kun sett '98 US-versjonen og den var virkelig ikke noe særlig.
Lugubriel wrote:Når det er sagt, hvilke(n) Gojira/Godzilla film(er) bør/må man få med seg? Har kun sett '98 US-versjonen og den var virkelig ikke noe særlig.
Men jeg anbefaler egentlig å starte på begynnelsen å se de etter da de ble utgitt. Digger egentlig alle filmene fra 50, 60 og 70-tallet, men har ikke all verdens kjennskap til filmene etter det. Etterhvert ble Godzilla filmer ment for barn og det er mye rart som skjer i en del av filmene.
Og når man er i gang med kaiju må man nesten sjekke ut noen av de andre klassikerne au. Mothra, Daimajin, Rodan, Frankenstein Conquers the World, War of the Gargantuas, Half Human, The Magic Serpent osv. Reint gull! Noen av disse har jo dukket opp i Godzillafilmer au.
Monsteret fra 98-filmen er forresten ikke regnet som Godzilla av Toho. Monsteret i den har fått navnet Zilla av Toho og hadde en rolle i Godzilla: Final Wars.
Trooor jeg har sett alle Godzilla-filmene, men det begynner å bli en stund siden jeg hadde zilla-marathon, og minnene begynner desverre å bli vage. Er man glad i praktiske effekter, "teit-humor" og bare vil slappe av en kveld, er det topp underholdning, men egentlig er nivået generelt sett ganske lavt. "Godzilla vs. Destoroyah" var alltid barndomsfavoritten, og den jeg helt klart har sett flest ganger.
I dag har jeg sett "Jodorowsky's Dune" ( http://www.imdb.com/title/tt1935156/ ). For fans av Jodorowsky er dette ren nytelse. Snakk om en visjonær person! Dette må ha vært en av tidenes mest ambisiøse filmprosjekt, med en helt latterlig vill casting! Uansett utfall ville den nok uansett blitt unik, og meget spennende både lydmessig og visuelt sett. Utrolig synd den aldri ble laget...
Hm, trodde det "bare" var 29, inkludert denne som kom i år og den fra 98, men mulig jeg bommer her.
Hadde en del vhs'er som guttunge jeg var veldig glad i, og da "cinnemassacre" i 2008 begynte å legge ut korte videoanmeldelser av filmene under tittelen "GodzillaThon", gjennoppsto den gamle interessen. Som sagt, mener jeg at jeg faktisk pløyet meg gjennom alle! Men en del glemmes jo, da mye er skit og ikke spesielt minneverdig. I tillegg er det store likheter mellom titlene da flere monstere dukker opp gjentatte ganger. Noen ganger brukes også scener fra eldre filmer om igjen, i feks. flashback's til tidligere titler på hele 30 min. Remakes gjør også at en roter og blander.
Kan godt skjønne at noen synes det høres ut som et j***a ork, men det lar seg jo gjøre på bare én måned, om en ser én film hver kveld, hehe.