Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Game of Thrones [HBO]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Game of Thrones [HBO]

Post by fantomas »

BlueGrot wrote:

Fantomas har uansett spoila det for flere enn bare Vassago, så lite overraskelser til over helga.

Pøh. Begynn å grine du. Igjen, det var tydelige spoilertags, så shut it. Ellers må fra nå av alle alltid forklare hva som er tagget og hvem som kan lese og ikke lese. Åssen vil det bli og hvor lenge varer det, tror du?

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Jeg er for øvrig klar over at det tydeligvis er en hard, hard verden.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Snape Kills Dumbledore

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

Det var sesongavslutningen sin, det! Et år til neste gang... Alas.

send them to sleep

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Pass på nå: Nailed it

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Dææææven, for en sesongavslutning!


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Her har jeg gått i ni uker og forestilt meg at Tyrion skulle tas av dage i løpet av sesongen, så jeg turte ikke puste ut før han var om bord i båten. Yay! :-D Sykt tilfredsstillende, den latrinescenen like i forkant. Som om det ikke var nok det Cersei fortalte Tywin... Litt av en dag for gamlefar, haha.

Diggbar sesongavslutning, ja. Blir lenge å vente på fortsettelsen.

For min venn, BG.


User avatar

thorel
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thorel »

Var fett, selvom jeg klarte å lese et par setninger av spoileren tidligere.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Er det fritt frem å diskutere episoden nå? Var ikke det også et issue tidligere - hvor lang lag (som i lægg) man skulle legge inn? For hvis ikke, er det jo åpenbart at alle spoilers vil omhandle bøkene.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Synes AI burde satt det i spoiler ja.


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Jeg var jo en pådriver for å bruke spoilertags også på det som skjedde i serien, men droppet det nå på grunn av at majoriteten mente det var bare tull (jfr. denne diskusjonen på side 10 og utover). Eksempler:

DarthVidar wrote:

NÅR VI DISKUTERER EN SERIE SOM GÅR PÅ TV, SÅ ER DET LOV Å REFERERE TIL DET SOM HAR SKJEDD UTEN AT HÅRSÅRE FT'ER SKAL SUTRE OVER SPOILERE OG HVA f**n! HADDE JEG SKREVET NOE I NÆRHETEN OM HVA SOM SKJER VIDERE, UTEN SPOILERTAGS, HADDE JEG FORTJENT KORPORLIG FIK OC DENG OG PISK PÅ PUNG (PPP). DENNE TRÅDEN ER OM TV-SERIEN, IKKE BØKENE, DERFOR SKREV JEG DET JEG SKREV. VIL DU IKKE VITE NOE OM EPISODEN SOM HAR LIGGET UTE PÅ NETTET I OVER ET DØGN ALLEREDE, SÅ LA VÆR Å KLIKKE DEG INN I TRÅDEN DA, I ALLE FALL TIL DU HAR FÅTT SETT DEN!

evilbanana wrote:

alle vet at det diskuteres siste episode løpende, ingen grunn til å ikke holde pølsene unna til man har er oppdatert og har noe å bidra med.

Tomas wrote:
brodie wrote:

Dette er jo en tråd om tv-serien, er vel naturlig å snakke om siste episode.

Vi må nok pent vente til alle har sett den i tilfelle noen vil innom tråden og diskutere forrige episode. Hvis ikke er du et fittetryne.

Buman wrote:

Må si meg enig at spoiler-tags kan være forbeholdt bok-ting. Denne tråden handler om TV-serien og blir møkka kjedelig hvis man skal passe på å gjemme alle føkkings detaljer om siste sesongs episoder.

Jeg har ikke endret mening angående spoilertags, men føler det er lite vits i å bruke dem så lenge det ikke er en konsekvent greie som alle gjør. Kanskje på tide å ta opp diskusjonen igjen? :-k


User avatar

Mordo
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 04 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordo »

Det er hovedsaklig diskusjon av ferske episoder som foregår her uansett, så det er ikke så mye poeng å besøke tråden om en ikke er oppdatert.

Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

j***a skuffet over at de droppa avslutningen i boka. De kunne godt ha dratt episoden ti minutter lengre, det ville blitt en episk avslutning, fi fan! Får satse på at det blir i åpningsepisoden til neste sesong da.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Muligens er det fordi [bokspoiler]
historietråden DV sikter til ikke er avklart ennå.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Re: spoilarar så hadde det jo vore best å ha eit system der ein nyttar streite spoilertags til seriespoilarar, og merkar bokspoilarar på den måten evilbanana har gjort over meg her.

Re: sesongavslutninga: Fabelaktig epsiode! The Hound :((( Tyrion :))). Synes det var ei skikkeleg solid avslutning. Eindel trådar vart nøsta opp, og nokre nye starta. Tilfredsstillande opplegg.

This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Her er jeg fornøyd med at Montoya er eneste kule karakteren på fire sesonger som er drept, så tar de to kule majors på en episode. Og avslutter med fjorten cliffhangers.

Digger hvordan det er en ulåst luke i soverommet til the almighty ned til fangehullet for dødsdømte.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Solid avslutning ja, og det trengtes. Spart på kruttet til slutt.

Og tror vi skal være enig om å ikke spoile hva som skjer i bøkene. Like før jeg gikk i fellen selv om det ikke hadde vært for Vassagos utbrudd. Hadde ødelagt litt, merker jeg nå.


User avatar

Buman
Belieber
Belieber
Posts: 108
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buman »

Jaggu. Må si meg enig i at sesongavslutningen var saftige saker. Et og annet fra bøkene var savnet her også, men syns de fikk skvisa inn det viktigste for en verdig siste episode. Som andre nevner kan det vel alltids komme et og annet fra bok 3 i sesong 5 av TV-serien også, nå som de har rokkert om en del på historielinjene.


User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Har sesong fire liggende på vent, må bli etter Tons Of Rock. Så null spoilers please, tør jo ikke lese noe mer i denne tråden før alt er sett.

Avslutninga på sesong tre var noe tam, men det er kanskje ikke så rart med tanke på nest siste episoden som var alt annet enn det.

Terningkast:

Sesong 1 - 5
Sesong 2 - 4
Sesong 3 - 4

Nå håper jeg det tar seg ørlite grann opp i siste sesongen. Enkelte episoder / hendelser i 2+3 er dritbra (særlig mot slutten av sesongene tar det seg opp), men det er også lange strekk hvor det ikke skjer så mye spennende. Kulest når de veksler mellom mange handlinger eller fokuserer på en eller to hvor det skjer mye. Også noe skuffende om det ikke er noe mer spennende bak den veggen enn de ispinnezombiene eller hva f**n de er.

Image

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Sende Execration før du drar din vei???

OT; Jeg har ikke sett hele sesong 4 enda, men når jeg ser så har jeg en tendens til å gjøre meg RASKT ferdig med enkelte sekvenser, for eksempel alle de der hun Stark-søstera med de tristeste øynene noen sinne sier mer enn en setning. Selvsagt, bortsett fra når the master dwarf er i området!


Locked Previous topicNext topic