Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Burzum 1991-2014

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Burzum 1991-2014

Burzum (1991, tolv spor, demo)
0
No votes
Burzum (1992)
7
10%
Aske (1993, tre spor, MCD)
1
1%
Det som engang var (1993)
6
9%
Hvis lyset tar oss (1994)
22
32%
Filosofem (1996)
17
25%
Dauði Baldrs (1997)
1
1%
Et hvitt lys over skogen (1998, ett spor, sampler-bidrag)
0
No votes
Hliðskjálf (1999)
0
No votes
Belus (2010)
8
12%
Fallen (2011)
4
6%
From the Depths of Darkness (2011, reinspillinger)
2
3%
Umskiptar (2012)
0
No votes
Uutgitte spor og reinnspillinger fra ForeBears og øvrige propagandafilmer (2013-14, ørten spor, YouTube)
0
No votes
Back to the Shadows (2013, ett spor, digital singel)
0
No votes
Sôl austan, Mâni vestan (2013)
0
No votes
The Ways of Yore (2014)
1
1%
 
Total votes: 69
User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Re: Burzum 1991-2014

Post by Veadtuck »

Velkommen til Screamforumet ;-)
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hagakure »

Messias wrote:
Speedfreak wrote:
Messias wrote:
Morkenstubbe wrote:Coveret på filosofem suger...?! Nå har jeg hørt det også... Selvest Kittelsen suger...
du misforstår, gå på platekompaniet.no å se selv. Det originale er vakkert
Hvis du vurderer å kjøpe den pga musikken så anbefales den,hvis det er pga coveret så veit jeg da f**n jeg.Pleier alltid å kjøpe skiver pga musikken jeg.

s***n til misforståelser da! Er Kristian en gud her inne hvor man må veie sine ord med omhue for å unngå korsfestelse? Jeg hadde et spørsmål relatert til PLATEKOMPANIET: 1) hvordan er utgivelsen via Byelobog? Og coveret på platekompaniet er annerledes enn originalen, med andre ord på tryne. Hadde jeg ikke likt filosofem hadde jeg vel for f**n ikke giddet å stilt spørsmålet. Jeg antok at noen skjønte hva jeg hintet frampå til, så beklager dette. Link: http://www.platekompaniet.no/Musikk.asp ... d=BYE005CD

Består ikke disse gjenutgivelsene (inkludert Filosofem) av slipcase og jewelcase med originalt frontkover på forsida av bookleten? Så da kan man jo f.eks. hive slipcasen. Skivene hans har vel også blitt gitt ut på nytt endel ganger, og vil vel tro at de litt nyere gjenutgivelsene ikke går for så veldig mye brukt om denne slipcase-versjonen av Filosofem er uholdbar
Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

Leper Lord
Poser
Poser
Posts: 263
Joined: 18 Nov 2013, 11:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leper Lord »

Ville sjekket rundt etter den A5 digipack utgivelsen om du ønsker Filosofem på CD. Må dessverre ut med litt penget for den...

User avatar

ghazten
Poser
Poser
Posts: 285
Joined: 29 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghazten »

Filosofem og Belus- mine valg.
EKO EKO AZARAK

User avatar

Szhethil
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Nov 2013, 14:07
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Szhethil »

Messias wrote:
Speedfreak wrote:
Messias wrote:
Morkenstubbe wrote:Coveret på filosofem suger...?! Nå har jeg hørt det også... Selvest Kittelsen suger...
du misforstår, gå på platekompaniet.no å se selv. Det originale er vakkert
Hvis du vurderer å kjøpe den pga musikken så anbefales den,hvis det er pga coveret så veit jeg da f**n jeg.Pleier alltid å kjøpe skiver pga musikken jeg.

s***n til misforståelser da! Er Kristian en gud her inne hvor man må veie sine ord med omhue for å unngå korsfestelse? Jeg hadde et spørsmål relatert til PLATEKOMPANIET: 1) hvordan er utgivelsen via Byelobog? Og coveret på platekompaniet er annerledes enn originalen, med andre ord på tryne. Hadde jeg ikke likt filosofem hadde jeg vel for f**n ikke giddet å stilt spørsmålet. Jeg antok at noen skjønte hva jeg hintet frampå til, så beklager dette. Link: http://www.platekompaniet.no/Musikk.asp ... d=BYE005CD

Utgivelsen via Byelobog er lik originalen med tanke på musikken.
Bookleten er noe annerledes, og du kan se alle bildene her: http://www.discogs.com/viewimages?release=2652126

Som du ser er originalcoveret inkludert, dog mye som mangler sammenliknet med A5 utgaven (http://www.discogs.com/viewimages?release=2818925).


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Messias »

Da vil jeg bestille et eksemplar. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg leste en anmeldelse på amazon som sa "Filosofem is an amazing album and black metal classic but the cleaner production somehow completely ruins the atmosphere of the album, and I find the re-release unlistenable! Track down the original." Så hvis ikke dette stemmer spiller det jo ingen rolle :) takk for svar.

User avatar

Szhethil
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Nov 2013, 14:07
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Szhethil »

Messias wrote:Da vil jeg bestille et eksemplar. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg leste en anmeldelse på amazon som sa "Filosofem is an amazing album and black metal classic but the cleaner production somehow completely ruins the atmosphere of the album, and I find the re-release unlistenable! Track down the original." Så hvis ikke dette stemmer spiller det jo ingen rolle :) takk for svar.

Et trygt kjøp spør du meg (har både A5 og Byelobog utgaven). Lytt på skiva og gjør opp din egen mening du, ikke alltid man kan stole på utsagn selv om det står på Internett.
Blir du ikke fornøyd skal du få A5 utgaven min :^o

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Hva går a5-utgaven for i disse dager?
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Szhethil
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Nov 2013, 14:07
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Szhethil »

MARDVK wrote:Hva går a5-utgaven for i disse dager?

Fra ca €60 og grådigere på Discogs...


Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

Det finnes jo 2 utgaver da,en i "bok-utgave"(tykkere cover)og en i"pocket-utgave".Begge kom jo samtidig,og usikker på om det er forskjell på opplaget,men virker som "bok-utgaven" er mer verdt.

User avatar

Szhethil
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Nov 2013, 14:07
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Szhethil »

Speedfreak wrote:Det finnes jo 2 utgaver da,en i "bok-utgave"(tykkere cover)og en i"pocket-utgave".Begge kom jo samtidig,og usikker på om det er forskjell på opplaget,men virker som "bok-utgaven" er mer verdt.

Røffly samma pris faktisk...


Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

Szhethil wrote:
Speedfreak wrote:Det finnes jo 2 utgaver da,en i "bok-utgave"(tykkere cover)og en i"pocket-utgave".Begge kom jo samtidig,og usikker på om det er forskjell på opplaget,men virker som "bok-utgaven" er mer verdt.

Røffly samma pris faktisk...
Ok,disse gikk jo for over det dobbelte for 5-10 år siden på ebay,men da var vel Black Metal litt mer "populært".Det gjaldt jo alle bands utgivelser,Mayhem,Darkthrone osv.

User avatar

Johnny Bravo
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 16 Nov 2013, 00:40
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Bravo »

Messias wrote:Er Kristian en gud her inne hvor man må veie sine ord med omhue for å unngå korsfestelse?

Det er han, og du skal værsågod omtale nevnte gud som Varg.
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Messias »

Johnny Bravo wrote:
Messias wrote:Er Kristian en gud her inne hvor man må veie sine ord med omhue for å unngå korsfestelse?

Det er han, og du skal værsågod omtale nevnte gud som Varg.

Haha :) jeg ler av guder og dets disipler. Dog finnes det mye godt i enhver religion og filosofem ga tidvis en guddommelig følelse. Tenker vi setter et skille mellom person/gud og musikk/religion? Blir lettere for sånne som meg å poste uten å få hordene etter meg ;) insh Allah.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

إن شاء ال
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Stilig! Originalteksten til "Feeble screams..." skrevet av Vikernes mens han fremdeles var med i Old Funeral.

Image
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Stø på a/an.
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Det er nok ganske så bevisst. Har du ikke lest teksten til "Black Spelling of destruction"?

Hear my Word
...in the Making
Of my Spelling
Literally
Damkuna, Iftraga
Sheb Nigurepur, Dafast
The World's Proofreaders are Smelling My Feet
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

Stemte "Hvis Lyset Tar Oss og "Filosofem. HLTA er best helhetlig mens Filosofem har beste enkeltlåter. Nyere greiene har jeg ikke hørt.
Burzum merch blir forresten bannet av ebay med begrunnelse "History of violence" http://www.nme.com/news/various-artists/79004
Hvis de skal være konsekvente på dette blir vel en drøss med andre band/artister også rammet? Mongo opplegg..
Image

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Burzum live!


Strengt tatt de mest interessante videoene han har lagt ut på youtube.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

Locked Previous topicNext topic