Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beyond the Gates 2014

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Sonic Titan
Belieber
Belieber
Posts: 115
Joined: 13 Dec 2013, 12:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Beyond the Gates 2014

Post by Sonic Titan »

Irkallion Oracle, Ruins og Inquisition var knall konserter alle sammen. Veldig gledlig start. Levelig hang-over i dag og.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Sinmara var kult, det. Irkallian Oracle nokså grøtete, så fekk ikkje så mykje med meg av det som skjedde i låtane. Dødsengel såg ut til å vere svært bra, og trur eg hadde hatt ei fin oppleving der om eg hadde drukke to øl til og komt meg forbi alle kaklekjerringane. Var litt vel mykje festival akkurat då. The Ruins of Beverast var det eg hadde størst tru på, og dei leverte. f**n så tøft. Foulest Semen of a Sheltered Elite og Blood Vaults er to fantastiske plater. Stemning. Inquisition var rått. Skal aldri kimse av ein duo! Minus for ingen krrruuuuuush.

Kjekt å sjå så mykje kjentfolk i denne vesle byen! Du verda. I dag blir det fest! DJ Neamtheanga sørger for det.


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Ja f**n så shuuuukt bra, Håhå!

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Inquisition altså! Og Rintrah da.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

AwayTr
Poser
Poser
Posts: 204
Joined: 20 Feb 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AwayTr »

OK + kveld

Image

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Var det umogleg å høyre vokalen under Inquisition, eller var det eit resultat av for høgt ølinntak?

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Det var umulig, ca.


User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Latterlig bra kveld i går, mye fett som forventet, og det aller meste infridde etter mine begregninger. Sinmara blir vanskelig å vurdere når en ikke kjenner låtene i stor grad. De var også offer for grøtete lyd, men på det jevne godkjent i min bok.

IO er også tidvis fett, men det ble litt vel ensformig i lengden. Ser snart frem til trenden hvor band stiller uten kappe/hijab...

Dødsengel så jeg sist på NBM3 hvor de spilte live for første gang og jeg hadde på forhånd dempet forventningene i henhold til hvor bra enkelte album er kontra, lite frekvent live opptrenden. Dog noe forsiktige var de, men vokste utover konserten. Kark gjorde en god figur, stemmen gikk høyt og lavt, samtidig som strålte av en karismatisk aura uten å gjøre seg "til".
Desidert best av de tre første ut.

TROB er jo ufattelig krem på skive. Dog var ikke forventningene mine altfor høye med tanke på live. Jeg tror nok det er veldig sunt å gå inn med dempede forventninger, for dette var overveldende. Rett og slett var herlig stemningsfult og lyden var ekstremt bra. Låt valgene var også gjort etter boka og opplevelsen var storveis. Blood Vaults skiva er fortsatt ikke helt oppe med de tre første, men den skal pumpes når BTG er over.

Etter langt om lenge startet omsider Inquisition, trøtt som f**n osv. Men, det tok ikke mer en noen sekunder før jeg forstod at dette ikke ble gjespeopptreden. Fy f**n for et power-house maskineri, makan. Ikke en slurk vann, ikke en liten pustepause, kun 45 min? Beinhard riff-maestro ala Dagon. Inquisition er alt Immortal burde og kanskje kunne vært? En klasse opptreden i mine øyne.


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Aspergers Inc. wrote:

Sinmara hadde fin lyd der jeg sto, og jeg koste meg med konserten. De er gode på fengende og suggererende partier, gleder meg til å bli kjent med skiva! Dødsengel var også veldig bra. Var tidvis vanskelig å konse på musikken pga. et par "se på meg!"-fitter like bak søylen som prøvde å skrike som Kark hele j***a tida, etterfulgt av knising og fjas. E X E C U T E. Beverast syntes jeg ikke var noe særlig; gikk opp etter to-tre låter.

Alt i alt en fet kveld med mye bra folk! Haha, så full Stian var. Smekk på labben til Garage for å selge white russians uten vodka. 95,- for en skvett Kahlua og fløte er unhails.

Stod du på høyresida? Jeg oppdaget at lyden var bedre der, under Inquisition. Hørte vokalen som mange nevnte de ikke hørte. Det irriterte meg at de var forsinket, og stakk etter et par låter, siden jeg egentlig bare hadde tenkt å se det siste kvarteret eller så.

Hadde jeg fått WR uten vodka hadde jeg forresten laga bråk.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

De skal servere WR med vodka, lager faktisk veldig god. Bartender må ha blingsa. Si i fra om sånt :<


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Skjedde både oppe og nede, faktisk. Førstegangen var jeg for sløv til å si noe, og da en annen bartender gjorde det samme så tenkte jeg at dette var vanlig praksis på bygget og klaget innvendig :<


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

BlueGrot wrote:

De skal servere WR med vodka, lager faktisk veldig god. Bartender må ha blingsa. Si i fra om sånt :<

Jeg kjøpte nede og den var helt sjef den.

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Hadde gått berserk. Dere må da si ifra?

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Buksemannen »

The Ruins of Beverast leverte som f**n og var kveldens høydepunkt for min del. Jeg som flere andre hadde dempede forventninger med tanke på live-spilling. Jeg tenkte det var umulig å gjenskape magien fra skivene på scenen. Men når det er sagt, var de ikke så j****g langt unna. Vokalen kom ikke alltid fram slik den gjør på skivene, men det kan man heller ikke forvente. Opptreden var helt magisk.

Dødsengel innfridde også. j****g tight show. Simara og Orkanian Oracle var helt på det jevne men på ingen måte noe dårlig. Inquisition var helt sjef, for en maskin. Sikker på at jeg svetta minst 1 liter mens jeg venta på de, og minst 1 liter iløpet av den halvtimen jeg klarte å stå i klynga.

Slangen leverte også som f**n. Full som en dupp hele kvelden.

Alt i alt en hinsides fet kveld.


User avatar

Topic author
Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

MARDVK wrote:

....og nå skal jeg ta over stafettpinnen til stian. Idag SKAL jeg kastes ut.

Beholder den pinnen. Vært på Skipperstuen siden 11.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Kahluaen og vodkaen er ferdigmixet får jeg høre her på bruket. DA HAR VI ORDEN I DET


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Haha, ååååja. :oops: Move along, people, nothing to see here!


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Årets triveligste svensker: Nifelheim.


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Begynner å bli klar for dag2!

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Rytmisk!


Locked Previous topicNext topic