Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Forbrukerombuds- og brukerstøttetråden, v.3

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbrukerombuds- og brukerstøttetråden, v.3

Post by _Antarath_ »

Henger litt etter med smartphones og har nå fått en mobil som krever Micro Sim.
Er dette den nye standarden? Må bestille gjennom OneCall, men står ikke noe hvilken type det er når du bestiller nytt.
Har prøvd 3 måter å kontakte dem på, men uten respons..

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Svar til dine spørsmål:

• ja
  • bytt til Netcom, det er bare å stikke innom en butikk og du får et nytt SIM-kort gratis og med en gang. Telejøde krever maks peng for det samme og det tar tid, selv i fysisk butikk.

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:

Post by _Antarath_ »

..og phitta på Euronics ba meg ringe OneCall og bestille nytt der da det var ingen steder ellers i Rogaland jeg kunne få tak i et.. lå en narvesen 50 meter unna. Oh well, takk for svar

evilbanana
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evilbanana »

Jeg bytta til Tele2 igår, etter noe sånt som 10 år med Chess. Fastpris på fri bruk i Norge og Sverige vant. Litt vemodig.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

Bija
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

hva er din erfaring med NVIDIA Shield så langt?

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten

TMU 2014

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

Noen som har erfaring med dårlig lyd under samtaler med Sony Z2? Såpass at jeg vurderer å returnere.

Vassago
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Vassago »

Når eg høyrer musikk via mobilen mistar eg ytste endane av stereobiletet (hard venstre- og høgrepanning). Har prøva forskjellige hovudtelefonar, med likeins resultat. Kva kan dette komme av?

This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

BlueGrot
Rocker
Rocker
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Mulig fasefeil evt kortslutning mellom de to sidene. Høres rart ut, kan være noe i signalprosesseringen, og ikke fysisk i utgangen.

anna
Infant
Infant
Mood:

Post by anna »

Jeg trenger en ny studentlaptop på studentbudsjett. Kan ikke si jeg har fulgt med på utviklingen de siste årene, men har forstått at jeg har tre muligheter. Hybrid nettbrett med tastatur, laptop eller stasjonær. Den må være liten og lett slik at jeg får den med i veske eller sekk uten følelsen av å bære på en murstein. Har eget kontor på universitetet med lås, så stasjonær er et alternativ hvis hardisken er liten og kan bæres hjem. Da jeg kjøpte sist for fem-seks år siden var mini-laptop det store, men disse har tydeligvis forsvunnet.
Forslag?

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Favourite genre: Heavy Metal
Mood:
Has thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelRev »

Stasjonær hvis du vil ha mest datakraft for pengene.
Laptop hvis du har tenkt å jobbe seriøst på den og likevel trenger å kunne frakte den med deg.
Nettbrett hvis du er en trendnisse, hipster, eller bare har et brennende behov for å underholde deg selv på bussen, venterommet eller i sengen med Facebook, Scream og småspill.

notafan
Belieber
Belieber
Mood:

Post by notafan »

Går an å kjøpe noe som er både laptop og nettbrett. Hvor bra det er aner jeg ikke: https://www.komplett.no/microsoft-surfa ... lus/823878

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Her har du en grei pc som er relativt billig og dekker det du har av behov:
https://www.dustinhome.no/product/50107 ... lav-xo816g

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Anvlaibar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Anvlaibar »

Vet ikke om dette er feil tråd, men...
Jeg risikerer å få stengt paypal-kontoen min (for andre gang), da jeg er i ferd med å overstige beløpsgrensen.
Bruker kontoen mer eller mindre til salg av brukt musikk på discogs. Da er spørsmålet, hvilke av alternativene bør jeg velge for å forhindre at kontoen blir stengt? For meg virker det logisk å velge alternativ én, men i og med at jeg generer "betydelige" inntekter bør jeg kanskje velge alternativ 2? Føler det blir litt feil iom. at jeg ikke driver noe foretak.
Hadde vært veldig ubeleilig og mistet tilgang til kontoen.
Noen som har erfaringer?
Image

Beskrivelse av alternativ to:
"A sole proprietor is a business owned and run by one individual where there is no legal distinction between the owner and the business. A sole proprietor may also use a business name other than his or her legal name."

ABBC3_SPOILER_SHOW

Æsel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Æsel »

hei, jeg er en 35 år gammel homofil transvestitt som ikke har TV, men jeg har en pc-skjerm av litt eldre årgang. Kan jeg kjøpe med en bluray / dvdspiller og koble denne RÆTT på pc-skrejmen, trenger jeg i så fall en ninjakabel med overgang til HDMDMA eller er jeg bare domm? Jeg skal aldri ha tv, for den blir bare beslaglagt og brukt til shait uansett.

mhv

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

evilbanana
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evilbanana »

Anvlaibar wrote:

Vet ikke om dette er feil tråd, men...
Jeg risikerer å få stengt paypal-kontoen min (for andre gang), da jeg er i ferd med å overstige beløpsgrensen.
Bruker kontoen mer eller mindre til salg av brukt musikk på discogs. Da er spørsmålet, hvilke av alternativene bør jeg velge for å forhindre at kontoen blir stengt? For meg virker det logisk å velge alternativ én, men i og med at jeg generer "betydelige" inntekter bør jeg kanskje velge alternativ 2? Føler det blir litt feil iom. at jeg ikke driver noe foretak.
Hadde vært veldig ubeleilig og mistet tilgang til kontoen.
Noen som har erfaringer?
Image

Beskrivelse av alternativ to:
"A sole proprietor is a business owned and run by one individual where there is no legal distinction between the owner and the business. A sole proprietor may also use a business name other than his or her legal name."

ABBC3_SPOILER_SHOW

Ser ikke de helt store konsekvensene av å være ærlig her. Slik jeg ser det er de pålagt av EU-regulativer å innhente denne informasjonen. Fikk div spm av samme art da jeg opprettet bankkonto i Sverige, og de sa det var rene rutinespm fra EU-regulativer. Dersom du ikke har ENK bør du ikke skrive at du har det, heller.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Nokon som veit korleis eg kan lage eit enkelt nyhetsbrev? Har ei fin lita liste med ca 50+ epostadresser i excel som eg skulle sendt ut info til.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Atheos wrote:

Nokon som veit korleis eg kan lage eit enkelt nyhetsbrev? Har ei fin lita liste med ca 50+ epostadresser i excel som eg skulle sendt ut info til.

Send nyhetsbrevet til din egen adresse og legg de andre epostadressene i BCC-feltet. Det er vanlig høflighet.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Favourite genre: Heavy Metal
Mood:
Has thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelRev »

Hvis du vil sende ut litt mer forseggjorte nyhetsbrev, så kan du prøve ut MailChimp.

Locked Previous topicNext topic