Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Tokyo-tråd med mykje: POTENSIAAAAAL (pt.2)

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tokyo-tråd med mykje: POTENSIAAAAAL (pt.2)

Post by Hege »

Bija wrote:I såfall anbefaler jeg Enoshima om sommeren. Fordi jeg liker, blant et vidt utvalg av liv, strandliv. Ta MONORAIL. Kjøpe HighBalls, ligge i tjuesjugraders vann og pimpe. Kaste Marco Polo-ball med . Se på boms som bor under brua og spiller CASIO-keyboard. Blunke til blyge, skeivøyde ungmøer. Gå opp i tårnet fordi tårn er dritfett.

Sånn ser det ut i Enoshima:

Image
Du har i grunnen veldig rett. Og noe av stasen med å dra på tur til et land som vanligvis er varmt, er at det er, eh, varmt der. Quoter bildet fordi det var fint.


Hachon wrote:Det kommer an på hva du selv er villig til å betale.
Nå var Finnair et eksempel, men det er bare å bruke søkemotorer og å holde seg oppdatert så finner man ofte gull.
Akkurat nå kan du f.eks. få Lufthansa for 4900 t/r. i mars/april neste år. (23/3-6/4)
(16 timer)

Personlig synes jeg ikke reisetiden er noe stort problem så lenge man har det greit/comfy, og om man har en lang transfer så er det de fleste steder fullt mulig å bruke et par hundre kroner på å henge i businessloungen om man ikke har gullkort.
Lang transfertid er sjelden noe problem, men har sett et par flygninger som tar unødvendig lang tid. Flyturen sist var ikke comfy nok til at jeg hadde digga et par timer ekstra.

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Det er sjelden det er flytiden som trekker ut, det er stort sett lang transfer som faktisk gjør at det står "18 timer", ettersom distansen er ganske lik om du reiser fra Norge, Finland eller Tyskland.
Det viktigste er å unngå å ha mer enn en transfer.

En tidligere kollega av meg i Kia Sverige fløy Stockholm - Helsinki - Tokyo - Gimpo fordi arbeidsgiveren hans var øst-asiatisk jøde (koreaner).
Image

User avatar

Fretless
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Fretless »

Bija wrote:I såfall anbefaler jeg Enoshima om sommeren. Fordi jeg liker, blant et vidt utvalg av liv, strandliv. Ta MONORAIL. Kjøpe HighBalls, ligge i tjuesjugraders vann og pimpe. Kaste Marco Polo-ball med . Se på boms som bor under brua og spiller CASIO-keyboard. Blunke til blyge, skeivøyde ungmøer. Gå opp i tårnet fordi tårn er dritfett.

Det er også verdt å bemerke, synes jeg, at det ikke er noen måker på Enoshima. Det er bare hauker. Fete, fete hauker.

User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Duer er erstattet med ravner, og måker er erstattet med hauker. For et land.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

f**n. Ravnene i Sapporo, ass. For noen beist. Nebb som dolker. Nattsvarta Ögon store som tinntallerkener.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Er de annerledes enn ravnene i Tokyo?

User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Om nom:


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=StVxSWPffUo[/youtube]


Og for personer som ikke tåler gluten: https://www.facebook.com/japancrepe.harajuku?fref=ts


Smaker best etter en løpetur rundt Imperial Palace.

User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Gelato & Potato. Ny isbar i Harajuku med "alle mulige smaker", inkl pizza, spinat osv.

https://www.facebook.com/gelatoandpotato?fref=ts


User avatar

Johnny Jackal
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 13 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Jackal »

Jeg vil tilbake :(


User avatar

Aoyama
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aoyama »

Hege wrote:
Bija wrote:

Det er best å dra dit når du har mest lyst og det passer tidsmessig.

Det passer i grunnen hele året, så jeg var lissom ute etter tips fra folk som har vært der forskjellige tider på året. Ikke vær så vanskelig. :(

Sent svar fra min side, men likevel: Høsten og vinteren er klart best fordi det ikke er grisevarmt og fuktig. Været er stort sett alltid bra, og siden lufta er nogenlunde tørr er det god nok utsikt til å se Fuji fra Tokyo. Favorittmåned er nok november, men alt fra oktober til mars funker fett.


Locked Previous topicNext topic