[BBvideo 560,340][/BBvideo]
Tja, veit ikke helt jeg. Satser på skiva har bedre saker å by på.
It is currently 13 Dec 2024, 10:29
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Likte den låta der veldig godt, så jeg har trua på nok ei godskive fra Air Raid.
Ellers er det jo ikke noe som er særlig verdt etter at den nye Riot-plata knuste all motstand, men jeg koser meg også brukbart med den nye Bullet. Overraskende bra. De nye til Striker og Stallion er også solide.
Den nye med Threshold var derimot skuffende, til tross for noen småtrivelige låter mot slutten.
Da har Shinji Tachi vekket liv i Buried Alive (pre-Magnesium) igjen, og med seg på laget er Gokin som orginalt var med i Buried Alive, og Noboru "Jero" Sakuma og Kenji Naruse fra Gorgon. Det går såpass treigt med Magnesium at jeg er positiv til dette. Hadde gjort seg med noe mer fra Shinji Tachi & co. snart.
Air Raid har aldri helt innfridd mine forventninger. Har trodd de kunne lage noe virkelig bra en gang, men så langt har det blitt med et par trivelige skiver. Ikke helt kompis med denne låta heller, men skiva blir nok kjøpt inn. Antagelig.
Jeg tulla litt oppi her, den nye Threshold-plata er ikke så skuffende likevel den gitt. Og det er de fem siste låtene (inkludert bonuslåta) jeg trives best med. Tidvis briljante melodier, og spesielt refrenget i Siren Sky har jeg tatt helt av på. Ei forholdsvis rolig skive. Grei firer.
Marken wrote:Jeg tulla litt oppi her, den nye Threshold-plata er ikke så skuffende likevel den gitt. Og det er de fem siste låtene (inkludert bonuslåta) jeg trives best med. Tidvis briljante melodier, og spesielt refrenget i Siren Sky har jeg tatt helt av på. Ei forholdsvis rolig skive. Grei firer.
Betryggende! Har alltid klokkertro på ny Thresholdskive, så den skal i hus meget snart. Og ja, er det noe Threshold virkelig kan, så er det briljante melodier.
Fikk denne rakkeren av ei skive i postkassa i dag. Gleder meg til å sjekke den grundigere. Nylig reutgitt på Shadow Kingdom.
Fortsetter å promotere dette grombandet. Ny skive ute akkurat nå fra Barbarian Wrath. Løp og kjøp: http://www.witchesbrewthrashes.eu/shop/ ... hp?lang=en
Som vanlig rå, old school epic/heavy metal med barsk vokal som gjelder:
Spilte gjennom de to første Sanctuary-platene tidligere i dag. Må si det er ganske trist å høre Warrel Dane på den nye plata i forhold. Han synger fortsatt brukbart, men det er så nedtur som det kan få blitt. Må jo sies at det er lite som matcher vokalen på Refuge Denied og Into the Mirror Black. Hadde et lite håp om at han skulle klemme på med noen få høye toner, men neida. Burde vel skjønt det men.
Ellers ruller The Year the Sun Died avgårde uten at det skjer stort. Ikke dårlig, ikke spesielt bra. Et lite pluss til den avsluttende tittellåta. Den er bra.
Trives godt i lag med den nye Wolf-skiva om dagen. Er faktisk første skiva fra den kanten jeg har blitt god venn med på kort tid. Virker som de har truffet blink denne gangen. De har noen litt artige vrier på et par låter også, som krydrer det hele, f eks på Skeleton Woman er det er parti mot midten med litt flamenco(?)aktig gitar, og på The Dark Passenger skulle en nesten tro de har blit inspirert av den siste In Solitude-skiva. Artig og forfriskende! Fristende å trille en femmer til Devil Seed.
Nye Threshold har også fått noen runder, men her er jeg ikke like entusiastisk. Dessverre, og egentlig overraskende. Nesten så jeg mistenker bandet for å forhaste seg denne gangen. Ikke at det mangler bra låter her, for det gjør det aldri, men nivået er ikke like bra som tidligere. Låter litt slapt gjør det også. Firer er nok på sin plass.
Hvis noen lurte på hvor den selveste Daniel Heiman har gjemt seg bort, er svaret at han gjør all vokal på den nye Harmony-skiva:
"Theatre of Redemption" features Daniel Heiman (ex-Lost Horizon, Heed) on vocals for all tracks, who replaces Henrik Båth (featured on the band's 2003 debut "Dreaming Awake," the 2008 EP "End of My Road" and the sophomore full length release "Chapter II: Aftermath" in 2008). It also is the debut appearance by new bassist Raphael Dafras (Almah) and new keyboardist John Svensson.
The album was mixed by Fredrik Nordström and Henrik Udd at Studio Fredman (At The Gates, In Flames, Hammerfall) and mastered by Thomas "Plec" Johansson (Scar Symmetry, Watain).
Én dag for sent ute, men vil slå et slag for October 31. Et band jeg først nå virkelig begynner å digge. Rå, smårølpete og deilig heavy metal. Ikke for alle, selv om det burde være det.
Bandet frontes av King Fowley som har en herlig vokal som ikke minner så rent lite om fantastiske Tony "The Demolition Man" Dolan (Venom/Atomkraft).
Bandet har gitt ut fire fullengdere + én mini. Debuten er ujevn, men ellers holder de alle høyt nivå. Sisteskiva, Bury the Hatchet, ble nettopp sluppet på Hells Headbangers.
Her er et par låter fra sisteplata...
Down At Lover's Lane:
En strålende cover av Icon "Under My Gun":
Flott cover på nyskiva også, men vet ikke hvordan jeg fikser slikt på det "nye" forumet.